من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی


بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

b6_c80w.png

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی چهارمین زبان پر طرفدار در جهان است که توسط 580 میلیون نفر که 7.6 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، صحبت می شود. هر روز تعداد فزاینده ای از افراد از جمله افراد حرفه ای که با شرکت های اسپانیایی کار می کنند، این زبان را یاد می گیرند. برخی دیگر مشغول یادگیری اسپانیایی به عنوان یک سرگرمی جدید هستند. بسیاری از کودکان هم در دوران مدرسه ، اسپانیایی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند. طبق گزارش اداره مقررات صلاحیت ها و آزمون ها (Ofqual)، تعداد دانش آموزانی که گواهی عمومی آموزش متوسطه یا GCSE اسپانیایی را در سال 2020 دریافت می کنند، 5 درصد افزایش یافته است که بیشترین افزایش در بین زبان های خارجی مدرن به حساب می آید.
امروزه، تعداد زیادی از مردم برای یادگیری زبان از طریق برنامه هایی مثلDuolingo ، Babbel و Memrise اقدام می کنند. مزیت این برنامه ها این است که به کاربر اجازه می دهد تا کلمه نوشته شده را ببیند و همچنین به تلفظ آن گوش دهد. مثل هر زبان خارجی، برای اسپانیایی هم مبتدیان باید با یادگیری اصول اولیه شروع کنند تا بتوانند در یک مکالمه ساده از کلماتی مثل سلام، خداحافظ، لطفا ، متشکرم، متاسفم، بله، نه، چه کسی، چه چیزی، چرا، کجا استفاده کنند. در این مطلب از پروان آکادمی می خواهیم بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی را معرفی کنیم.

 

یادگیری زبان اسپانیایی برای فارسی زبانان چقدر طول می کشد؟

طبق جدولی که موسسه معتبر FSI ارائه داده است زبان اسپانیایی بعد از زبان های چینی و ژاپنی (سخت) در رده زبانهای متوسط برای یادگیری قرار دارد. اگر زبان انگلیسی یا فرانسوی را بلد باشید، با روزانه ? ساعت وقت گذاشتن روی زبان اسپانیایی حدود ?? ماه طول می کشد که به سطح متوسط برسید.

 

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

نکته کلیدی اینجاست

مطالعاتی بر روی تکرار واژه‌های اسپانیایی نشان داده‌اند که تقریبا 1000 واژه اسپانیایی حدود 87.8 درصد از کلماتی که اسپانیایی زبان‌ها بر زبان می‌رانند را شکل می‌دهند. این به معنی آن است که شما باید حدود 1000 واژه را یاد بگیرید تا ازینرو بخش عمده‌ای از تمام چیزهایی که در این زبان می‌شنوید را متوجه شوید.

با انجام دیگر مواردی که در این مقاله آمده است، شما بصورت طبیعی واژگان مفید و کاربردی زیادی را یاد خواهید گرفت. اما برای سرعت دادن به فرآیند، بهتر است در سایت memrise ثبت نام کنید و دوره‌ی first 5000 words in spanish را بگذرانید.

 

سخن نهایی درباره بهترین روش یادگیری زبان اسپانیایی

  • مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید (یا اینکه صدای خود را ضبط کنید تا به اشکالات خود پی ببرید)
  • در مواقع بیکاری، رانندگی و … ترانه های اسپانیایی گوش کنید و تمرین کنید (مثلا این موسیقی ها یا اینها) متن ترانه ها نیز نوشته شده است.
  • اصطلاحات رایج زبان اسپانیایی را یاد بگیرید (منطورمان این اصطلاحات است)
  • در شبکه های اجتماعی مثل reddit یا اینستاگرام با اسپانیایی زبان ها چت کنید
  • سعی کنید هر چیزی را که می بینید به زبان اسپانیایی بیان کنید (مثلا این یک پرنده است را به اسپانیایی بگویید)
  • در وبسایت blogfa.com یک اکانت ایجاد کنید و یک وبلاگ اسپانیایی زبان راه اندازی کنید (مطالب را از خودتان بنویسید-با اشکال یا بدون اشکال فرقی نمی کند)

 

بهترین روش برای یادگیری زبان اسپانیایی

هر گونه سوال یا نظری درباره یادگیری زبان جذاب اسپانیایی دارید با مشاور پروان آکادمی ما و سایر زبان آموزان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

آیا با معجون شیره انگور برای حفظ سلامتی تان آشنا هستید


شیره انگور  چه فوایدی دارد؟

 

شیره انگور  زمانی که به میزان مناسب مصرف شود، منبع خوبی از انرژی است، یک ماده مغذی که به دلیل داشتن آهن و کلسیم از رشد استخوان حمایت می کند و کم خونی را تسکین می دهد. شیره انگور ملایر ??تعادل گرمایی بدن را هنگام مصرف در هوای سرد فراهم می کند و با محتوای آنتی اکسیدانی خود سیستم ایمنی را تقویت می کند.

شیره انگور  از آنجایی که حاوی گلوکز و فروکتوز است پس از مدت کوتاهی پس از مصرف بدون نیاز به هضم وارد خون می شود و به دلیل داشتن کلسیم، پتاسیم، منیزیم، کروم، آهن و B، منبع بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی است. ویتامین های B1، B2، B3) یک قاشق غذاخوری (10 گرم) شیره انگور  است، به طور متوسط ??15 کالری دارد و حاوی حدود 1 میلی گرم آهن، 40 میلی گرم کلسیم است.

صد گرم شیره انگور  تقریباً 293 کالری انرژی می دهد. شیره انگور  با انرژی بالا منبع غذایی مهمی است. به ویژه برای کودکان، ورزشکاران، مادران باردار و شیرده، شیره انگور  که تشکیل گلبول های خونی (گلبول های قرمز) را در بدن فراهم می کند، برای کم خونی مفید است، زیرا سرشار از آهن است، به دلیل داشتن خاصیت محافظتی در برابر بیماری ها، دارای خاصیت محافظتی در برابر بیماری ها است. تقویت مقاومت بدن و سیستم ایمنی منبع خوبی از کلسیم برای افرادی است که نمی توانند شیر مصرف کنند (عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به پروتئین شیر) به دلیل خاصیت پاک کنندگی خون از گرفتگی عروق و رگ ها جلوگیری می کند. از تشکیل تصلب شرایین جلوگیری می کند. ”

در بازار متلاطم کنونی قیمت شیره انگور اصل و خالص یا همان شیره انگور عسلی ملایر، بسیار متغیر است. اما به شما پیشنهاد خرید شیره انگور خانگی را می کنیم، چرا که هر نوع صنعتی و کارخانه ای تحت عنوان ارگانیک بودن کذب محض است و فقط شیره انگور محلی قابل اعتماد است.

 

 شیره انگور برای کم خونی مفید است

 

شیره انگور  که به دلیل داشتن آهن به راحتی در بدن جذب می شود باعث افزایش تولید خون می شود، کم خونی منبع غذایی است که می گوید خوب است، پک بعد از شیر و لبنیات شیره انگور  که یکی از بهترین منابع کلسیم است. برای رشد و سلامت استخوان بسیار مهم است.

شیره انگور  به دلیل داشتن پتاسیم غنی در تنظیم فشار خون بسیار موثر است. آنتی اکسیدان شیره انگور  با افزایش مقاومت بدن، سیستم ایمنی را تقویت می کند. معروف است که به دلیل اثر محافظتی در برابر بیماری ها برای سرفه و خلط مفید است.

 

پیوندها تقویت می شوند چون منبع خوبی از کلسیم است، ساختار استخوان را تقویت می کند. همچنین به داشتن دندان های سالم کمک می کند. محافظت در برابر بیماری های استخوانی در زنان به ویژه در دوران یائسگی را فراهم می کند.

 

رفع یبوست با شیره انگور ملایر

 

تسکین دستگاه گوارش از جمله فواید شیره انگور است. معده و روده را آرام می کند.

 

 

 

فواید شیره انگور برای بیماری های کبدی

 

شیره انگور  که گردش خون را متعادل و تنظیم می کند نیز نقش حمایتی در درمان اختلالات کبدی دارد. به خصوص در افراد سیگاری، عروق و کبد، آسیب ریه به ترمیم کمک می کند.

 

 

 

 

 

شیره انگور  یک آنتی اکسیدان عالی

 

  • یک قاشق غذاخوری شیره انگور حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان و منگنز است.
  • منگنز از DNA در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  • به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر، تصور می شود که شیره انگور از فرد در برابر سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کند.

 

 

شیره انگور برای سلامت جنسی

 

به تولید سالم هورمون های جنسی کمک می کند. در نتیجه میل جنسی را افزایش داده و از سلامت جنسی محافظت می کند.

 

حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید است

 

 نیاز روزانه به کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن را برآورده می کند. به دلیل داشتن مواد معدنی بالا، می توان از آن در دوران بارداری، شیردهی و دوره های بهبودی استفاده کرد.

 

خواص آنتی اکسیدانی شیره انگور  

 

در مقایسه با سایر قندها و شیرین کننده ها دارای نسبت بالایی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو مرتبط با اختلالات مختلف و بیماری های دژنراتیو محافظت می کنند. این باعث می شود که شیره انگور  جایگزین بهتری برای شکر تصفیه شده برای اکثر افراد باشد.

 

دردهای قاعدگی را تسکین می دهد

 

شیره انگور  منبع خوبی از آهن است و می تواند در کنترل قاعدگی زنانی که در معرض خطر کمبود آهن به دلیل از دست دادن خون هستند بسیار موثر باشد. در مقایسه با سایر منابع چربی مانند گوشت قرمز، جایگزین بهتری برای آهن برای کمک به بدن است.

 

کاهش وزن با شیره انگور درجه یک

 

 پلی فنول های موجود در شیره انگور  دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند در کاهش چاقی و کاهش وزن موثر باشند. در مطالعه ای که برای ارزیابی تاثیر شیره انگور  بر رژیم غذایی پرچرب انجام شد، مشخص شد که این عصاره با کاهش جذب کالری در بدن به کاهش وزن و محتوای چربی بدن کمک می کند.

 

تنظیم فشار خون با شیره انگور

 

شیره انگور محلی باید در تغذیه کودکان خردسال، کسانی که نمی توانند وزن اضافه کنند و کسانی که از بی اشتهایی و خستگی رنج می برند، گنجانده شود.

شیره انگور ، اگزما، پسوریازیس، آکنه و سایر بیماری های پوستی که به عنوان ماده غذایی کمکی در درمان استفاده می شود، گفت: به لطف محتوای پتاسیم، فشار خون متعادل می شود.

 

یبوست را برطرف می کند تسکین دستگاه گوارش از جمله فواید شیره انگور  انگور است. معده و روده را آرام می کند.

 

شیره انگور  یک منبع انرژی سالم و پاک

 

کربوهیدرات ها و چربی های موجود در شیره انگور  در بدن به انرژی تبدیل می شوند. حاوی مقدار زیادی آهن است، به بدن در ذخیره انرژی کمک می کند، آهن همچنین یک ماده ضروری برای انتقال اکسیژن در خون به روش سالم است.

 

از سلامت روده بزرگ محافظت می کند

 

شیره انگور  بسیار غنی از کلسیم است، روده بزرگ را از سموم پاک می کند. کلسیم معمولا با کاهش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

 

شیره انگور انبار آهن

 

یک قاشق غذاخوری شیره انگور  20 درصد آهن مورد نیاز بدن را تامین می کند. کمبود آهن باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله سرگیجه، خستگی، ریزش مو، تحریک پذیری و کم خونی می شود. آهن در دوران قاعدگی برای زنان اهمیت ویژه ای دارد. آهن نقش مهمی در عملکرد خون و سلول دارد و برای تولید انرژی ضروری است. همچنین به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند، از عملکرد مغز و عضلات حمایت می کند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 

سایر فواید اعجاب انگیز شیره انگور

 

  • در دوران بارداری قابل مصرف است
  • از آنجایی که حاوی مواد معدنی زیادی است، در دوران بارداری، شیردهی و پس از زایمان مفید است.
  • رشد سالم سلول ها را تقویت می کند و باعث ترمیم سریع و آسان بافت در هر نوع آسیب پوستی می شود.
  • تشکیل گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • سلامت جنسی را بهبود می بخشد شیره انگور توت سرشار از منگنز معدنی کمیاب است که تصور می شود به تولید هورمون های جنسی سالم کمک می کند.
  • منگنز نقش حیاتی در عملکرد سیستم عصبی، جلوگیری از لخته شدن خون و تولید انرژی از کربوهیدرات ها دارد. کمبود منگنز می تواند باعث ناباروری، خستگی عمومی و ضعیف شدن استخوان ها شود.
  • استخوان ها را سالم نگه می دارد شیره انگور منبع خوبی از کلسیم است. کلسیم نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان، عملکرد آنزیم ها و عملکرد غشای سلولی دارد. کلسیم نقش مهمی در محافظت از دندان های سالم و همچنین محافظت از بدن در برابر بیماری های استخوانی که در دوران یائسگی شایع هستند، ایفا می کند.
  • خواص ضد التهابی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شیره انگور یک جزء قابل اعتماد برای کاهش چنین بیماری هایی است. این به طور موثر در آماده سازی های دارویی خاص برای درمان بیماری های التهابی مانند روماتیسم و ??نورالژی استفاده شده است.
  • رشد را بهبود می بخشد. به ویژه برای کودکان در حال رشد و تکامل مفید است. به لطف مواد معدنی و ویتامین هایش باعث رشد سالم می شود.
  • از سیستم عصبی محافظت می کند. به لطف منیزیم موجود در آن، با متعادل کردن حجم کلسیم در اعصاب و عروق خونی، اعصاب را آرام می کند.
  • برای سردرد و خستگی مفید است. به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن، خستگی را از بین می برد. سردرد را تسکین می دهد.

 

 

شیره انگور  ذخیره پتاسیم

 

یک قاشق غذاخوری شیره انگور  حدود 14.5 درصد پتاسیم را تامین می کند. پتاسیم برای حفظ سلامت قلب و عروق و افزایش تراکم استخوان بسیار مهم است. این ماده به سلامت فشار خون پایین کمک می کند. خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

 

 

 

شیره انگور  انبار کلسیم

 

کلسیم نه تنها برای محافظت از استخوان ها و دندان های سالم، بلکه برای سلامت روده بزرگ، سلامت قلب، لخته شدن خون، فعالیت عصبی مغز و عملکرد ماهیچه ها نقش حیاتی دارد. تنها یک قاشق غذاخوری شیره انگور  17 درصد کلسیم را تامین می کند.

 

شیره انگور  انبار سلنیوم

 

یک قاشق غذاخوری شیره انگور  به طور متوسط ??5 درصد نیاز سلنیوم را برآورده می کند. سلنیوم در عملکرد تیروئید، محافظت آنتی اکسیدانی، پیشگیری از سرطان، سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید بسیار موثر است. کمبود سلنیوم می تواند باعث این مشکلات و سایر مشکلات سلامتی شود.

 

فواید شیره انگور  به عنوان B6

 

یک قاشق غذاخوری شیره انگور  7.5 درصد ویتامین B6 را تامین می کند. ویتامین B6 برای سیستم ایمنی، سیستم عصبی، تشکیل سلول، سلامت خون و تولید انرژی ضروری است. همچنین اعتقاد بر این است که دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است.

 

برخی از مزایای دیگر شیره انگور  عبارتند از:

 

شیره انگور

 

- مزایای زیادی برای بیماران مبتلا به کمبود خون فراهم می کند

- برای زخم خوب است.

- برای بیماران آسم و برونشیت تسکین می دهد

- مقاومت بدن را در هوای سرد افزایش می دهد

- ذخیره انرژی برای ورزشکاران

- به رشد و تکامل نوزادان کمک می کند

- نقش مهمی در رشد هوش کودکان دارد

- موثر در بیماری های دهان و گلو

 

شیره انگور  فخری

 

- خون را در بدن افزایش می دهد

- انرژی بدهید

- اشتها را باز می کند

- برای رشد کودک در دوران بارداری بسیار مفید است

- تقویت کننده معده، روده، کلیه ها

- برای سفتی عروق مفید است

- گردش خون را آرام می کند

 

شیره انگور زرد

 

- برای عفونت های تنفسی مفید است

- به بدن نشاط می بخشد

- خون را پاک می کند

- برای گرفتگی معده و مشکلات دستگاه گوارش مفید است

 

شیره انگور شانی

 

- کلسترول را کاهش می دهد و فشار خون را متعادل می کند

- از قلب حمایت می کند

- قدرت جنسی و تعداد اسپرم را افزایش می دهد

- بدن را تقویت می کند

- در برابر کم خونی بسیار موثر است

- دندان ها را تغذیه می کند، استخوان ها را تقویت می کند

- روده ها را اجرا می کند

- مفید برای کودکان و زنان باردار

 

شیره انگور  قرمز

 

- مناسب برای برونشیت، سرفه، یرقان، خارش، اگزما، تهوع

- از ریه و کبد پشتیبانی می کند

- خون می سازد و انرژی می دهد

 

شیره انگور  سیاه

 

- به عنوان یک غذای حمایت کننده برای کم خونی استفاده می شود زیرا حاوی مقدار زیادی آهن است.

- شیر مادر را زیاد می کند

- خستگی، خستگی مفرط را برطرف می کند

- در عفونت های دهان و گلو استفاده می شود

- برای بیماران مبتلا به کم خونی که خون را تمیز می کند توصیه می شود

- فشار خون را کاهش می دهد

- برای بیماری های مزمن دستگاه گوارش مفید است

- ترشحات معده را افزایش می دهد

- سیستم گوارش را تنظیم می کند

- تقویت کننده مو و دندان

- قابل استفاده در درمان گاستریت مزمن و هپاتیت.

 

فروش شیره انگور

 

فروش شیره انگور در سطح اینترنت بسیار گسترده است. اما همانطور که می دانید شیره انگور ملایر بهترین نوع شیره انگور خانگی و محلی در ایران می باشد.در همین قسمت لینک ورود به بهترین فروشگاه را برایتان قرار داده ایم.

آیا با فواید باور نکردنی شیره انگور برای سلامتی آشنا هستید


شیره انگور: فواید، موارد استفاده، حقایق تغذیه ای و هشدارها

 

شیره انگور نوعی شیره انگور ملایر است که با مخلوط کردن با ارده کنجد در صبحانه مصرف می شود. علاوه بر اینکه در وعده صبحانه مصرف می شود، برای فواید دیگری نیز مصرف می شود. فواید شیره انگور برای کم خونی مفید است، برای بارداری مفید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

 

شیره انگور چیست ؟

یکی از چیزهای مهم در مورد آگاهی از سلامتی ما و دوران مدرنیته، کشف مجدد مواد عالی مانند دوشاب  است. شیره انگور یا دوشاب، غذایی باستانی است که به دلیل خواص مغذی و طعم دلپذیرش محبوبیت زیادی دارد. قبل از استفاده از شکر، شیره انگور ملایر در سراسر دریای مدیترانه و به ویژه یونان بسیار رایج بود، نه تنها به عنوان یک شیرین کننده، بلکه به عنوان یک درمان ویژه برای بیماری ها شناخته شده بود.

 

طعم شیره انگور اصل شیرین با کمی ادویه و عطر آن تند، قوی و فوق العاده وسوسه انگیز است. این محصول عالی از جوشاندن  انگور در حرارت کم به مدت طولانی به دست می آید. این نسبتاً گران است زیرا فرآیند تولید طولانی است و محصول نهایی نسبت به حجم انگور ها بسیار کم خواهد شد. بافت آن کاملاً شبیه سرکه بالزامیک قدیمی است. اگر از طرفداران Ottolenghi هستید، مطمئناً با شیره انگور ملایر انار آشنایی دارید و می توانید از شیره انگور استفاده کنید.

این محصول مایع چسبناک شیرین سرشار از انرژی، کلسیم و آهن است. خواص آن شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است. بدن ما قندهای طبیعی موجود درشیره انگور ملایر را نیز به راحتی متابولیزه می کند.

بدون تردید قیمت شیره انگور اصل یا همان شیره انگور ملایر به نسبت انواع کیفیت های موجود در بازار متفاوت است. به طور کلی شیره انگور اصل فقط به محصولی که به صورت محلی و غیر صنعتی تولید شده باشد، می گویند.

 

شیره انگور ملایر در انواع دسر ها و میان وعده ها

 

جفت های درخشان این شیرین کننده فوق العاده سالم شامل فرنی / گرانولا، ارده کنجدی، سالادهای تازه، سبزیجات پخته شده، سالاد میوه، بستنی، پخت، لعاب، گوشت و خورش لوبیا است. آشپزهای خانگی از آن در سس های گوجه فرنگی معطر استفاده می کنند. آن را با ادویه های گرم مانند دارچین، میخک و جوز هندی و حتی با شکلات تلخ ترکیب کنید. اغلب در غذاهای یونانی در غذاهای خوش طعم استفاده می شود - طعم لذیذ آن برای تقویت سس هایی که گوشت بره و خوک و همچنین ماهی را همراهی می کنند استفاده می شود.

 

رایج ترین استفاده از این شربت شیره انگور برای تهیه انواع شیرینی مانند موستالوریا (پودینگ انگور) و موستوکولورا (کلوچه های انگور) در ماه های پاییز است. دایان کوچیلاس (یک نویسنده شگفت‌انگیز کتاب آشپزی یونانی) در این پست وبلاگ به ما توصیه می‌کند که «اگر دستور اصلی یک فنجان شکر و یک فنجان شیر، آب یا آبمیوه است، به جای شکر از بهترین شیره انگور ملایر استفاده کنید.

 

شیره انگور چه مزایایی دارد؟

 

فواید شیره انگور که برای بسیاری از بیماری ها مفید است:

 

  • از استخوان ها محافظت می کند: به دلیل اینکه منبع خوبی از کلسیم است، ساختار استخوان را تقویت می کند. همچنین به داشتن دندان های سالم کمک می کند. توانایی عضلات برای انقباض را افزایش می دهد. در برابر بیماری های استخوانی به ویژه در زنان در دوران یائسگی محافظت می کند.
  • برای سلامت جنسی مفید است: به تولید سالم هورمون های جنسی کمک می کند. میل جنسی را افزایش می دهد و در نتیجه از سلامت جنسی محافظت می کند.
  • مفید برای یبوست: تسکین دستگاه گوارش از جمله فواید شیره انگور است. معده و روده را آرام می کند
  • برای خون مفید است: به لطف آهن از کم خونی جلوگیری می کند. به تامین یک سوم نیاز روزانه بدن به آهن کمک می کند. همچنین باعث افزایش خون در بدن می شود.

 

مصرف شیره انگور اصل در دوران بارداری

 

به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان، فوایدی را در دوران بارداری و شیردهی به همراه دارد. آرام اعصاب و دوری از استرش و تشویش ناشی از مسمویت های غذایی که ویار برا مادران به همراه می آورد، با خوردن شیره انگور ملایر و حذف غذاهای صنعتی در دوران بارداری ، مادران را از شر فشارهای جسمی و روانی رها می سازد.

 

 

برای دردهای قاعدگی مفید است

 

 در برخی موارد، درد قاعدگی به دلیل کمبود آهن رخ می دهد. شیره انگور با آهن در محتویات درد. علاوه بر این، مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم موجود در خون از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به این ترتیب می توان دردهای قاعدگی را تسکین داد. همچنین از ماهیچه های رحم محافظت می کند.

 

  • باعث رشد سالم سلول ها می شود: به هر نحوی که شده ترمیم سریع و آسان بافت پوست را فراهم می کند.
  • افزایش تشکیل گلبول های قرمز خون: سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

 

سایر فواید مصرف شیره انگور اصل

 

  • باعث رشد می شود: به ویژه برای کودکان در سنین رشد و تکامل مفید است. به لطف مواد معدنی و ویتامین ها باعث رشد سالم می شود.
  • از سیستم عصبی محافظت می کند: به لطف محتوای منیزیم، حجم کلسیم را در اعصاب و عروق خونی متعادل می کند و اعصاب را آرام می کند.
  • مفید برای سردرد و خستگی: حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، خستگی. سردرد را تسکین می دهد.

 

تاثیرات ویژه شیره انگور در بدن

 

 برای باز شدن  رگ ها مفید است و هر نوع گرفتگی را بهبود می بخشد. همچنین این ماده جادویی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.دوشاب اشتها را باز می کند و غذای شما را با طعم عالی خود در جایگاه نوشیدنی سر سفره لذت بخش تر خواهد کرد.

 

فواید شیره انگور برای پوست چیست؟

 

  • از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند.

 

  • از پیری زودرس جلوگیری می کند. ظاهر جوان تری را فراهم می کند.

 

  • برای پوست در برابر اثرات منفی الکل و سیگار مفید است.

 

چگونه باید شیره انگور مصرف کرد؟

 

  • شیره انگور را می توان به روش های مختلف مصرف کرد.

 

  • اگر برای کم خونی استفاده شود، می توان هر روز صبح یک یا دو قاشق غذاخوری معده خالی مصرف کرد. این باعث افزایش تولید آهن می شود. از کم خونی جلوگیری می کند.

 

  • در زندگی روزمره می توان با مخلوط کردن با ارده کنجد در صبحانه مصرف کرد.

 

آیا شیره انگور لاغر کننده است؟

 

  • شیره انگور ملایر معمولاً نوعی شربت است که از میوه انگور به دست می آید.
  • منبع خوبی از کربوهیدرات و کلسیم است.
  • می توان آن را به روش های مختلف مصرف کرد.
  • اگر تا حدی با دقت مصرف شود، مهم نیست.
  • اما اگر شیره انگور ملایر به مقدار ناخودآگاه مصرف شود وزن کم کنید.
  • این می تواند باعث افزایش وزن شود، به خصوص زمانی که همراه با نان فراوان مخلوط با ارده کنجد برای صبحانه مصرف شود.

 

به عبارت دیگر، شیره انگور ملایر با چه غذاهایی مصرف می شود، تا حدی بسیار مهم است.

برخی از افراد با اضافه کردن به لیست رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنند. آنها به جای مصرف قند، شیره انگور ملایر را برای تامین کلسیم و کربوهیدرات بدن مصرف می کنند.

در این صورت هم مصرف قند کاهش می یابد و هم کلسیم در اختیار بدن قرار می گیرد.

 

مضرات شیره انگور چیست؟

 

عوارض جانبی مانند سوء هاضمه، نفخ یا اسهال در صورت مصرف زیاد دیده می شود. اما نگارنده این مقاله تا کنون ندیده یا نشنیده است که کسی با مصرف شیره انگور دچار عاره ای شود. به نظر ما نسبت دادن بیماری ها در عصر مدرن به مصرف غذاهای ارگانیک، از جمله ایده هایی تاریکی است که با پذیرش جمعی جوامع بشری به حقیقت می پیوندد! ناخودآگاه جمعی بشر با هر اطلاعاتی که تغذیه شود، به شرط پذیرش توده مردم می تواند بر آن ها حکمرانی کند.

اگر جز افرادی هستید که باور دارند مصرف حبوبات باعث ایجاد اختلالات گوارشی می شود، یا اینکه پذیرفته اید که عسل طبیعی حساسیت زا است و یا معده خود را از خوردن میوه های خام به دستور پزشکان کور دل محروم گذاشته اید، باید به شما بگوییم که راهی ساده و در عین حال سخت برای تغییر این الگوی جمعی پیش روی دارید!

کافیست که یک دروه چند روزه یا نهایتا چند ماهه را به سم زدایی و برون ریزی های فیزیکی حاصل از انباشست سموم کشنده شیمیایی اختصاص دهید و تحت هر شرایطی و هر نوع دردی به خوردن غذاهای طبیعی ادامه دهید و حتی نوک سوزن از هیچ ماده غذایی کارخانه ای تغذیه نکنید. پس از آن به زندگی سالم سلامی دوباره به تندرست اجدادمان در زمین خواهید کرد.

 

خرید شیره انگور

 

اگر با دانستن تمام فواید شیره انگور خانگی تصمیم به خرید شیره انگور گرفته اید، ما به شما یک پیشنهاد ویژه خواهیم داد! آن هم خرید شیره انگور عسلی ملایر از فروشگاهی است که لینک آن در این قسمت قرار داده شد. با اطمینان بهترین شیره انگور ایران را از این فروشگاه تهیه نمایید.

خرید دستگاه لیزر دایود


با پیشرفت تکنولوژی در اکثر حوزه‌ها، علم پزشکی مخصوصاً زیرمجموعه‌های آن توسعه زیادی داشته که در این بین رشد در حوزه‌ی پوست و مو دو چندان بوده است. زیبایی پوست و مو به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به حذف موهای زائد اشاره کرد. حال سوال اینجاست که در حال حاضر با چه روشی به پاک‌سازی پوست خود می‌پردازید؟ ژیلت؟ واکس، داروهای گیاهی؟ کدام؟ یا ترجیح می‌دهید از روش‌های نوین حال حاضر دنیا مانند انواع دستگاه‌های لیزر پوست استفاده کنید؟

هر چه هست هر فردی علاقه دارد که راحت‌ترین راه ممکن را برای حذف موهای زائد انتخاب کند که طبق آمارها استفاده از دستگاه‌های لیزر مو نشان می‌دهد که علاقه مردم به این‌گونه دستگاه‌ها روز به روز در حال افزایش است. هدف ما در این مقاله معرفی یکی از دستگاه‌های محبوب لیزر در جهان است که قابلیت‌های فراوانی از خود نشان داده است. نام این دستگاه، لیزر دایود است. اگر از این لیزر و چگونگی کارکرد آن چیزی نمی‌دانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. ناگفته نماند، سرفصل‌های مهمی که در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

معرفی و چگونگی عملکرد دستگاه لیزر دایود
مقایسه دستگاه لیزر دایود با دیگر دستگاه‌های مشابه
فواید استفاده از دستگاه لیزر دایود
محدودیت‌های استفاده از لیزر دایود
عوارض و خطرات استفاده از لیزر دایود
بارداری و منع استفاده از دستگاه لیزر دایود
بهبود نتایج رفع موهای زائد توسط دستگاه دایود
سرطان‌زا بودن یا نبودن دستگاه لیزر دایود
عوامل موثر بر قیمت دستگاه لیزر دایود الکس
چگونگی خرید دستگاه لیزر دایود

https://alexdiode.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%af%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%af/

کاشت نهال انجیر


کاشت نهال انجیر

درخت انجیر از جمله زیباترین و خارق العاده ترین درختان میوه به شمار می رود که شما می توانید علاوه بر برداشت انجیر های خوشمزه و پر خاصیت از آن، به عنوان درخت زینتی در حیاط خانه تان به کاشت و پرورش آن اقدام کنید. اگر شما نیز در فکرتان خرید نهال میوه و کاشت آن را می پرورانید و دوست دارید کم و کاستی از جانب شما برای تولید محصول با کیفیت و زیاد صورت نگیرد، جهت آگاهی کامل از کاشت نهال انجیر، شرایط کاشت نهال و زمان کاشت و… تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ارتفاع درخت انجیر از ? تا ?? متر متغییر می باشد و بستگی به شرایط محیط کاشت آن دارد؛ تا کنون ??? گونه از انجیر شناسایی شده و میوه های رسیده از درخت در رنگ های سبز، زرد، بنفش و قهوه ای چیده می شوند و به صورت میوه یا بعدا پس از گذراندن مراحل خشک کردن به شکل خشکبار و با طعم های بی نظیر مورد استفاده قرار می گیرند.

برگ های درخت انجیر پهن و منشعب بوده و شیرابه شیری رنگ با مزه تند و سوزان از آن در جریان است. اکنون در ادامه مطالب به نکات لازم در کاشت نهال انجیر توجه شما را جلب می کنم.

برای تکثیر درخت انجیر روش های مختلفی وجود دارد. این روش ها در دو گروه تکثیر جنسی و غیر جنسی قرار میگیرند. تکثیر جنسی، زمانی مورد استفاده قرار میگیرد، که شما دانه های درشتی از میوه انجیر به دست آورده باشید. به گونه ای که این دانه ها زیر دندان شما مشخص باشند. تکثیر غیرجنسی هم به روش های مختلفی مانند پیوند، خواباندن شاخه، پاجوش و قلمه زدن تقسیم می گردد. رایج ترین روش برای تکثیر درخت انجیر قلمه زدن است.

https://alphanahal.ir/fig-seedling/

انواع روش کاشت درخت انجیر:

به‌صورت کلی، دو روش برای تکثیر و کاشت درخت انجیر، وجود دارد:

روش جنسی

روش غیرجنسی

از روش جنسی زمانی می‌توانید استفاده کنید که دانه‌های داخل میوه به حدی بزرگ باشند که زیر دندان مشخص شوند. در این صورت می‌توانید با کاشت دانه‌ها، اقدام به کاشت و پرورش Fig tree،  نمایید. روش غیرجنسی نیز به سه روش پیوند، خواباندن شانه، پاجوش و قلمه زدن انجام می‌شود. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

 کاشت درخت انجیر به روش قلمه زدن:

قلمه زدن به دو روش مستقیم و کاشت نهال خزانه‌ای انجام می‌شود. در روش مستقیم، شما باید حفره‌ای به عمق یک و نیم متر و پهنای هفتاد سانتی‌متر ایجاد کرده و قلمه را در آن بکارید. دقت کنید که قلمه انتخاب شده باید ضخامتی حدود سه سانتی‌متر داشته باشد و قد آن نیز حدوداً هفتاد سانتی‌متر باشد. حفره‌هایی که برای کاشت ایجاد می‌کنید باید حدوداً ?0 متر از یکدیگر فاصله داشته باشند تا مانع رشد یکدیگر نشوند.

در روش قلمه زدن خزانه‌ای، قلمه‌های ?0 الی ?0 سانتی‌متری از درختان ? تا ? ساله جدا شده و به همان روش قلمه مستقیم کاشته می‌شوند. حدود یک‌سال بعد، بهترین نهال‌ها را انتخاب کرده و آن‌ها را به مکان اصلی منتقل کنید.

در نحوه کاشت مستقیم قلمه، ابتدا چاله هایی به عمق ? تا ?. ? متر و طول و عرض حدود ?? سانتیمتر تا یک متر حفره شده و در اسفند ماه تا ابتدای فروردین ماه، قلمه های ? یا ? ساله و یا مسن تر که ?? تا ?? سانتیمتر طول و ? تا ? سانتیمتر قطر دارند، تهیه شده و کاشته می شوند. مسافت ها بین چاله ها بسته به قدرت نهایی درختان حاصله از ? تا ?? متر متغییر است.

کاشت نهال انجیر با روش پاجوش:

این روش کاشت درخت انجیر؛ در زمستان بهتر جواب می‌دهد. پس از رسیدن زمان مناسب، پاجوش‌ها را در حفره‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید بکارید. برای کاشت باید یک حفره دو متری ایجاد کرده، سپس یک و نیم متر از آن را با خاک پر کرده و شاخه را در آن بکارید. این کار به نهال انجیر، کمک می‌کند تا به‌سادگی ریشه‌های خود را در خاک ساکن کند.

درخت انجیر معمولا زیاد پاجوش می‌دهند، بنابراین میتوان از آنها در ازدیاد درخت استفاده کرد. پاجوش‌ها را در بهمن و یا اسفند ماه در گودال‌های حفر شده قرار می دهند، و اطراف آن را خاک می‌ریزند. در این روش تعدادی از شاخه‌ها را حذف کرده و فقط ? تا ? شاخه باقی می‌گذارند. در مناطقی که کشت انجیر به صورت آبی می‌باشد، ابتدا گودالی به عمق ? متر حفر کرده و ?.? متر آن را با خاک پر می‌کنند. سپس گودال را آب داده و نهال را داخل آن میکارند.

خوب است بدانید، ازدیاد به‌وسیله قلمه به دلیل مقاومت بهتر گیاه حاصله در مقابل سرما، نسبت به پاجوش برتری دارد.

 کاشت درخت انجیر به روش خواباندن شاخه:

این روش، شبیه به پاجوش است با این تفاوت که شاخه از درخت جدا نمی‌شود و به همان شکل، خم شده و به زیر خاک هدایت می‌شود. با گذشت زمان، شاخه ریشه می‌دهد و تبدیل به درخت جدیدی می‌شود.

قلمه زدن درخت انجیر چگونه صورت می‌پذیرد؟

قبل از آموزش قلمه زدن درختان انجیر، لازم است که با قوانین انتخاب قلمه آشنا باشید:

  • درخت مادری که انتخاب می‌کنید باید سالم، قوی و پربار باشد.
  • سرشاخه‌های 2 تا 3 ساله درخت را برای قلمه زدن انتخاب کنید.
  • طول قلمه‌ها باید حدود ?0 سانتی‌متر باشد.
  • قطر قلمه‌ها حداقل یک سانتی‌متر باشد.
  • قلمه‌های بخش انتهایی درخت انجیر، بهتر از شاخه‌های وسطی و بالایی درخت هستند.

برای قلمه زدن و کاشت نهال انجیر، شاخه را انتخاب کرده و با اندازه مناسب برش بزنید. برای برش زدن حتماً از وسیله استفاده کنید و شاخه را نشکنید. شاخه‌های بریده‌شده را تا بهار سال آینده در دمای 0 تا ? درجه و رطوبت بالا نگهداری کنید. در این شرایط قلمه ریشه زده و آماده کاشت می‌شود. پس از رسیدن بهار، قلمه‌ها را در جای مناسب بکارید و به آن رسیدگی کنید. پس از گذشت یک سال، نهال آماده انتقال به‌جای اصلی است.

کاشت زمان مناسب نهال انجیر

یکی از مهم ترین نکات کاشت نهال آگاهی از زمان مناسب جهت کاشت نهال در دستیابی به رشد موثر آن محسوب می شود. اوایل اسفند ماه و اولین نیمه فرودین ماه زمان بسیار خوبی است تا نسبت به کاشت نهال اقدام نمایید‌. در این مواقع از سال نهال در دوره خواب قرار دارد و بارش باران بر عملکرد آن در آینده اثر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

شرایط مناسب کاشت و پرورش درخت انجیر

کاشت درخت انجیر مختص مناطق گرمسیری است. چون این درخت در مناطق سرد امکان رشد و باروری چندانی ندارد. به همین خاطر بسیاری از افراد پرورش درخت انجیر را در محیط داخلی منزل امتحان می کنند.

کاشت درخت انجیر در گلدان امکان شباهت سازی برای رشد را فراهم می کند. عده ای نیز کشت باغچه ای درخت انجیر را ترجیح می دهند اما در فصل زمستان پوشش مناسبی برای محافظت از سرما ایجاد می کنند.

 درجه حرارت

درخت انجیر مخصوص مناطق نیمه گرمسیری بوده و نیازمند زمستان ملایم و تابستان گرم است. این درخت به همان اندازه که در برابر گرما مقاوم است، در مقابل سرما مخصوصا در دوران جوانی حساس میباشد. بنابراین سرما یک عامل محدود کننده در کاشت این درخت به حساب می‌آید. از لحاظ درجه حرارت، انجیر در دمای حدود ?? تا ?? درجه به‌خوبی رشد می‌کند. هرچند کاشت این درخت در گستره وسیع‌ دمایی میسر می‌باشد، اما باید بدانید دمای بالاتر از ?? درجه کیفیت محصول را به طور محسوس کاهش می‌دهد.

نور مورد نیاز درخت انجیر :

درخت انجیر یک گیاه نیمه گرمسیری است و در محیط پرنور کشت می شود.این درخت به تابش مستقیم نور خورشید برای رشد و ثمر دهی نیاز دارد.انجیر زمستانهای ملایم همراه با بارندگیهای پراکنده و تابستانهای گرم را بیشتر ترجیح می دهد علیرغم اینکه انجیر بومی نواحی نیمه بیابانی است، درجه حرارتهای پایین زمستان، بیشتر از گرمای بالای تابستان کشت آن را محدود می سازد، بطوری که درختان انجیر گرمای شدید را بدون خسارت جدی به کیفیت میوه تحمل می کند.انجیر مانند هر گیاه خزان دار نیمه گرمسیری که به شرایط خشک آب و هوایی وابسته است تحت شرایط رطوبت نسبی پایین، تابش شدید نور خورشید، درجه حرارت بالای تابستانه (?? تا ?? درجه سانتیگراد در ماههای تیر و مرداد) و زمستانهای ملایم به خوبی رشد می کند. اگر پرورش درخت انجیر را در محیط منزل و در گلدان انجام می دهید، این گلدان را در محل مناسبی برای دریافت تابش روزانه قرار دهید.

وضعیت بارندگی :

زمانی که ?.? سانت از خاک انجیر خشک شده باشد، زمان آبیاری است. آبیاری درخت انجیر باید به طور منظم انجام شود. این درخت برای رشد به آب کافی نیاز دارد. اگر با زرد شدن برگ های درخت انجیر مواجه شدید، باید میزان آب دهی را افزایش دهید.

اگر این درختان به شکل دیمی کاشت شده اند، باید ??? تا ??? میلی متر بارش را از فصل پاییز تا ابتدای فصل بهار دریافت کنند. رطوبت نسبی کمتر از ??% برای درختان انجیر بهتر است. زیرا رطوبت نسبی بالا، شیوع و آلودگی به اکثر بیماریهای قارچی و نیز شکاف خوردن میوه که در زمان رسیدن میوه صورت میگیرد را تشدید می کند.

اگر بارندگی کاهش یابد، بهتر است کشت آبی را برای درخت انجیر دنبال کنید. در زمان لقاح درخت نباید در معرض بارندگی باشد. چون محصول آن به شدت کم می شود. میوه انجیر در بارندگی های کم و هوای خشک به شکل دم کوتاه و کوچک می شود اما در هوای مرطوب به شکل بزرگ و دراز رویت می گردد. اگر در محیط منزل اقدام به آبیاری گلدان انجیر می کنید، در هر بار آبیاری ?.? لیتر برای آن در نظر بگیرید.

باد :

وزش باد یا بارندگی در طول انجام عمل بار دهی ممکن است با ایجاد اختلال در پرواز طبیعی زنبور انجیر (Blostophaga) در انجام فعالیت گرده افشانی و تشکیل میوه، وقفه و ممانعت ایجاد کند. با وجود این، وزش نسیم ملایم در هنگام خشک شدن میوه مناسب است. زیرا به رسیدن مطلوب میوه ها کمک می کند.

نیاز سرمایی درخت انجیر :

نیاز سرمایی درختان انجیر برای شکست رکود زمستانی از صفر تا مقدار کم گزارش شده است، سرمای مورد نیاز برای شکستن استراحت انجیر به قدری کم است که چند هفته هوای خنک برای آن کافی است بطوری که ??? تا ??? ساعت دمای کمتر از ? درجه سانتیگراد نیاز سرمایی آن را بر طرف می سازد.

وضعیت خاک :

خاک مناسب برای کاشت درخت انجیر خاکی از شن نرم تا رس سخت را در بر می گیرد اما در خاک های لیمونی بهترین رشد و نمو را از خود نشان می دهد. این خاک از نظر اسیدیته باید بین ? تا ?.? باشد. مقاومت گیاه انجیر بالاست و در محیط هایی با خاک خشک و شور نیز کشت می گردد.

آبیاری:

هر چند درخت انجیر قادر به رشد و تولید محصول در مناطق کم آب می باشد اما کم آبی همیشه مانع اصلی بر رشد طبیعی آن به حساب می آید و میزان بازده درخت را کاهش می دهد؛ لذا آبیاری فوری و زیاد نهال انجیر پس از کاشت به دلیل تماس بهتر ریشه با آب و خاک جهت جذب مواد معدنی برای شروع سریع تر رشد ضرورت دارد.

شایع‌ترین بیماری و آفات درخت انجیر چه است:

پس از کاشت، درخت در بعضی شرایط ممکن است دچار آفت یا بیماری بشود. شایع‌ترین بیماری‌ها و آفات درخت انجیر، عبارت‌اند از:

بیماری بلایت

بیماری سیاهک

سفیدک سطحی

پوسیدگی طوقه و ریشه

پوسیدگی طوقه و ریشه

شپشک ستاره‌ای

کنه تارتن

مگس

مبارزه با آفات و بیماری های درخت انجیر

مبارزه با آفات و بیماری‌ها نیز از اقدامات ضروری در کاشت و پرورش درخت انجیر می‌باشد.

مورچه اولین آفتی است که در بحث مراقبت از انجیر مطرح می‌شود. مورچه به دو طریق، به باغات انجیر خسارت وارد می‌کند. اولین مورد در زمان گرده‌افشانی میباشد، بدین صورت که با شکار حشره پلاستوفاگا (عامل گرده‌افشانی)، باعث پائین آمدن میزان گرده افشانی و در نهایت ریزش میوه‌های تلقیح نشده می‌شود.

مورد دوم نیز مربوط به زمان رسیدن و خشک شدن میوه بوده، که با تغذیه از میوه‌های رسیده و خشک باعث کاهش کیفیت و کمیت محصول می‌شود. مبارزه با مورچه ها، معمولا به روش سنتی و با ریختن سم به دور تنه درخت و لانه مورچه انجام می‌شود.

از دیگر آفات مهم انجیر، شب‌پره هندی، پروانه برگ‌خوار، سوسک شاخک‌بلند، مگس میوه انجیر، مگس سرکه و کته تار عنکبوتی می‌باشد، که مبارزه با آنها از طریق سموم مختلف امکان‌پذیر است.

مهمترین بیماری‌های انجیر نیز، شامل «شانکر یا خشکیدگی شاخه انجیر»، «ترشیدگی میوه انجیر» و بیماری «موزائیک انجیر» می‌باشد.

چند نوع هرس داریم و هرس درخت انجیر چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که شاخه‌ های آسیب‌ دیده و دارای بیماری بر روی درخت دیده می‌شود، درخت نیاز به هرس دارد. گاهی اوقات هرس درخت برای این انجام می‌شود که درخت قوت بگیرد و رشد بهتری داشته باشد. با هرس درخت، تقریباً نیمی از اندازه آن را می‌کاهید. بهترین زمان هرس، در زمستان و هنگام خواب زمستانی درخت است. شاخه‌هایی که روی شاخه‌های اصلی میوه دهی رشد می‌کنند و دارای زاویه کمتر از ?? درجه هستند نیز نیاز به هرس دارند.

انواع هرس درخت انجیر:

  • هرس بهره‌برداری
  • تشکیل درخت به شکل پابلند
  • هرس درخت انجیر و تشکیل درخت به شکل بوته

https://alphanahal.ir/