من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 110


 

 

مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 110

زمانی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی از محصولات خود مانند سیلو و اسپیرو در بین ایرانیان به جا گذاشته بود، توانست توجه گروه های مختلف به ویژه زوج های جوان و خانم ها را به خود جلب کند.

q4_q6cr.jpg

این خودرو در زمان خود توانسته در بازار ایران جایگاه خوبی برای خود ایجاد کند و در ایران شهرت خوبی به دست آورد. پس از مدتی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل تحریم ها پایان یافت و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو از خطوط تولید کشورمان بسته و راهی دیار خود شدند.

در این میان، خودروساز چینی که به تازگی وارد دوران جدید و متعالی خود شده بود، برای یافتن بازارهای جدید، پا را فراتر از سرزمین دیوار بزرگ گذاشت و بلافاصله پس از معرفی شرکت مدیران خودرو، وارد خانه این شرکت ایرانی شد.

چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود، اگرچه این شباهت به هیچ وجه تصادفی نبود، زیرا کیوکیو در واقع نوعی تقلید از چینی ها توسط همسایه کره ای آنها بود.

کیوکیو یا همان ام وی ام 110 ما در آن روزهای اولیه چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما به لطف صبر و حوصله زیاد و البته قیمت رقابتی اش، اکنون به قدیمی ترین عضو خانواده چری در ایران تبدیل شده است.

 

 

 

البته در سال های اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به فراموشی سپرده و اکنون با ظاهری نو و باوقارتر به خیابان های ایران آمده است MVM 110sنامی است که به ظاهر جدید این خودرو داده اند.

در این مقاله قصد داریم به نقد این کوچولوی جذاب بپردازیم و جنبه های مختلف باطنی و بیرونی او را بررسی کنیم.

طراحی ظاهری و بدنه

مطمئناً در نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد MVM 110 توجه کرده اید و آن را بیشتر برای خانم ها مناسب می دانید. به خصوص اگر رنگ صورتی را روی بدنه خودرو اسپری کنید حتما با ما موافق خواهید بود. علاوه بر زیبایی لوازم یدکی ام وی ام 110 در بازار تهران و سایر شهر ها براحتی قابل تهیه می باشد که این نیز خودش یک امتیاز فوق العاده برای این خودروی زیبای چینی می باشد.

ام وی ام 110s ظاهری بسیار مدرن و جذاب تری نسبت به مدل قبلی خود دارد، بنابراین با قاطعیت می توان گفت فیس لیفت mvm110s گامی بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بود.

چهره mvm110s از حالت بی صدا و ساده لوح خود به حالتی شاد تبدیل شده است که نشاط و سرزندگی را به بیننده منتقل می کند. چراغ های جلو به شکل دایره ای معمولی هستند و اکنون در هر دو گوشه کاپوت برجسته و بیضی شکل هستند.

نکته جالب و تقریبا منحصربفردی که در نمای جلو توجه را به خود جلب می کند، نداشتن شیشه جلو به این مفهوم متعارف است. فقط چهار سوراخ مستطیل شکل باریک در اینجا قابل مشاهده است که به صورت نواری باریک در وسط صفحه mvm110s و بالای پلاک خودرو در کنار هم قرار دارند.

ورودی هوا بزرگتر از قبل است و همراه با صندلی های مشکی چراغ های مه شکن، یک صورتک برای mvm110s ایجاد می کند. کناره این خودرو بهتر از قبل به نظر می رسد. فریم های پنجره با خطوط نرم تری طراحی شده و شکل کشیده آن ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

برای کاهش سادگی نمای جانبی، یک ولوم منفی U شکل از بالای گلگیر جلو شروع می شود و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد می یابد. گلگیرها همچنین از شکل کمی برآمده بهره می برند تا ظاهر عضلانی تری به ام وی ام 110S بدهد.

نکته جالب در نمای جانبی ام وی ام 110s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت اریب به فریم پنجره متصل شده است.

همچنین در سری اسپرت این خودرو قطعات ستون A کل سقف و ستون C تا گلگیر عقب و پدال ها به رنگ مشکی دستی بود که در افزایش زیبایی بصری و جسورانه موثر بود. علاوه بر این، انتهای سقف نسبت به گذشته شیب تندتری دارد

نمای عقب ام وی ام 110s نیز از همان اصول طراحی نمای جلوی این خودرو پیروی می کند. چراغ های جلو برجسته و کشیده هستند و رکاب های شیشه عقب را می پوشانند.

 

 

 

جعبه مشکی دور شیشه عقب به بهتر شدن ظاهر خودرو کمک می کند و در قسمت پایین سپر به دنبال نمای جلوی خودرو، یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ با همان لبخندی که در جلوی خودرو دیده می شود، به همراه دارد. چراغ های مه شکن، در این منطقه قرار دارد.

به طور کلی ظاهر ام وی ام 110s بسیار زیباتر از گذشته است و اگر از طرفداران این دسته از خودروهای کوچک شهری هستید احتمالا می تواند نظر مثبت شما را از سوی مشتری ایرانی جلب کند. ابعاد بدنه ام وی ام 110 به شرح زیر است.

طراحی داخلی و کابین

در داخل کابین ام وی ام 110 اگرچه همه چیز فوق العاده نیست، اما در هر صورت نسبت به گذشته شاهد پیشرفت محسوسی در داخل این خودرو هستیم.

متریال استفاده شده در بیشتر قسمت های کابین از جمله داشبورد پلاستیک سخت ارزان قیمتی است که امروزه کابین مهمان بسیاری از خودروهای مونتاژی چینی است و مورد انتظار مردم محلی.آشنایان و علاقه مندان به خودروهای داخلی است. طراحی فانتزی داشبورد شاد و تمیز به نظر می رسد. این درب داشبورد معمولی نیست و در عوض یک سوراخ بزرگ در کنار داشبورد (در جلوی صندلی شاگرد) آماده است تا وسایل شما را ببلعد.

همچنین یک فرورفتگی صفحه ای شکل در بالای دریچه های تهویه میانی وجود دارد که ممکن است برای قرار دادن جعبه دستمال کاغذی مناسب باشد.

پنل پخش کننده صدا که پورت سی دی ندارد و از طریق پورت USB می تواند آهنگ ها را پخش کند، ظاهری بسیار قدیمی و قدیمی دارد. کلیدهای تنظیم تهویه و سایر دکمه های معمولی نیز در پایین قرار دارند.

تریم کابین به رنگ مشکی طراحی شده است و در قسمت هایی مانند حاشیه دریچه های هوا، بلبرینگ شیفتر جلو و قسمت بالایی شیفتر دارای رنگ نقره ای متمایز است. علاوه بر این دسته دنده دارای طراحی اسپرت بوده و در برخی از محصولات لوتوس به دسته دنده نزدیک است.

فروشگاه دیجی کار وارد کننده و پخش کننده لوازم یدکی ام وی ام 110 در بازار تهران توانسته نیاز مشتریان خود را در سراسر کشور فراهم کند، دیجی کار علاوه بر کیفیت توانسته بهترین قیمت را برای مصرف کنندگان فراهم کند.

منبع: ندای اصفهان

Digital wide dynamic range) DWDR) دوربین مداربسته


Digital wide dynamic range) DWDR) دوربین مداربسته

 

 

مکانیزم DWDR فرم دیجیتال از مکانیزم WDR است. در این مکانیزم به جای استفاده دو CCD یک سیستم دیجیتال همان عملکرد را شبیه سازی میکند. این مکانیزم هزینه های زیاد WDR را ندارد اما بهره وری آن به مراتب پایین تر خواهد بود و در واقع یک روش دیگر از اجرا مکانیزم BLC است که بیشتر به علتهای تجاری و تبلیغاتی بر روی آن تاکید میشود.

چرا DWDR اثر کمتری نسبت به WDR دارد؟

اصطلاح WDR به معنای دامنه داینامیک بالا به صورت کلی واژه مبهمی است. میتوان از این اصطلاح برای هر دوربینی که دامنه دینامیکی بالاتری از دوربین های معمولی دارد استفاده کرد. دوربین های مداربسته عادی دامنه دینامیکی حدود 50db دارند. در دوربین های DWDR این دامنه حدود 60 تا 70 دسیبل است و دوربین های با WDR موثر حداقل دامنه دینامیکی 100db دارند. پس الزاما DWDR همیشه غیر موثر تر از WDR نیست اما تکنولوژی دیجیتال فعلی امکان ساخت این دوربین هایی با مکانیزم DWDR قدرتمند را ندارد.

 

بیشتر بخوانید: قیمت جی پی اس حیوانات   ردیاب سالمندان

 

DWDR در دوربین مداربسته

مکانیزم DWDR در دوربین مداربسته (Digital Wide Dynamic Range) یکی از مکانیزم های بهبود دهنده تصویر است. این مکانیزم به نوعی نوع دجیتال از مکانیزم WDR است که از ان برای افزایش بازه داینامیک دوربین استفاده می شود.

داینامیک رنج (Dynamic range) یا بازه داینامیک چیست؟

بازه داینامیک یک مشخصه از دوربین هاست که میزان توانایی دوربین در نمایش تصاویر با اختلاف سطح نور را نشان می دهد. هرچه بازه داینامیک دوربین بالاتر باشد دوربین تصاویر با اختلاف سطح نور را بهتر نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین دوربین های هایک ویژن

چرا هایک ویژن

 

تفاوت WDR و DWDR چیست؟

در مکانیزم DWDR کار افزایش بازه داینامیک به صورت دیجیتال و در چیپ تصویر دوربین انجام می شود در حالی که در دوربین های WDR از دو چیپ تصویر مجزا برای اسکن کردن تصویر استفاده می شود. طبیعتا میزان تاثیر DWDR نسبت به WDR در بهبود تصویر بسیار کمتر است و البته باید توجه داشت که افزایش بازه داینامیک دوربین به صورت عادی بسیار پر هزینه است در حالی که استفاده از DWDR هزینه زیادی برای دوربین اضافه نمی کند. توجه داشته باشید که در صورتی که واقعا به دنبال بازه داینامیک بالا برای دوربین هستید بهتر از دوربین های WDR استاندارد برای این کار استفاده کنید.