من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

دانلود آهنگ مرتضی اشرفی پاتوق

دانلود آهنگ جدید مرتضی اشرفی پاتوق

دانلود آهنگ مرتضی اشرفی به نام پاتوق کیفیت ??? و ??? ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ

دانلود آهنگ فوق العاده پاتوق با صدای مرتضی اشرفی از جوان ریمیکس

ترانه و موزیک: سروش موسوی, تنظیم: میلاد بهشتی و امین خاکیان

Download New Music Morteza Ashrafi – Patogh

آهنگ جدید مرتضی اشرفی پاتوف

 

هم اکنون می توانید موزیک جدید مرتضی اشرفی را از سایت دانلود نمایید.

ساخته جدید مرتضی اشرفی، پاتوق نام گرفته است.

جدیدترین اثر مرتضی اشرفی در سبک پاپ قرار دارد.

ترانه و موزیک این اثر از سروش موسوی عزیز می باشد.

تنظیم حرفه ای موزیک به عهده، میلاد بهشتی و امین خاکیان می باشد.

همچنین می توانید یکی از ریمیکس های پربازدید این خواننده را از لینک زیر دانلود نمایید :

دانلود ریمیکس مرتضی اشرفی سلام سلام دیوونه

امیدوارم از این موزیک لذت ببرید.

با آرزوی بهترین ها برای این خواننده.

متن آهنگ پاتوق از مرتضی اشرفی

دو کلا حرف حساب با همین حال خراب بشنو از دنده لج پاشو
دلی باش عین رفیق که نباشم لب تیغ من میشم ماهی تو دریا شو
من میشم ماهی تو دریا شو من میشم ماهی تو دریا شو
خوب دل مارو پاتوق کردی قفلم روت تو اصلا خونت همینجاس از ما گفتن بود
نری با موجای منفی روی اعصابم بری باطل میشه دیوونه شناسنامم
خوب دل مارو پاتوق کردی قفلم روت تو اصلا خونت همینجاس از ما گفتن بود
نری با موجای منفی روی اعصابم بری باطل میشه دیوونه شناسنامم

آهنگ جدید مرتضی اشرفی پاتوق

گم و گورم تو خودم یه اااالف بچه شدم که دو دستی به تو چسبیدم
دنیا دل کـنده ازم تو به مــن ضربه نزن که به هر ساز تو رقصیدم
که به هـر ساز تو رقصـیدم که به هر ساز تو رقصیدم
خوب دل مارو پاتوق کـردی قفلم روت تــو ااااصلا خونت همینجاس از ما گفتن بود
نری با موجـای منفی روی اعصابم بری باطـل میشه دیوونه شناسنامم
خوب دل مارو پاتوق کـردی قفلم روت تو اصلا خونت همینجاس از ما گفتن بود
نری با موجای منفـی روی ااااعصابم بری باطـل میشه دیوونه شناسنامم

مرتضی اشرفی پاتوق

 

نکاتی که در انتخاب پرده اهمیت دارد؟

نکاتی که در انتخاب پرده اهمیت دارد؟

cc0_p1.jpg

یکی از مهم ترین ارکان چیدمان خانه های ایرانی پرده است که همیشه خانم ها به آن توجه ویژه ای داشته و دارند.

پرده عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بوده و می تواند ترکیبی از رنگ ها و مدل های گوناگونی را به تناسب ساختمان و وسایل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با سایر لوازم منزل جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهمی که هنگام انتخاب پرده باید مد نظر قرار دهید، بپردازیم.

از آن جایی که امروزه افراد با کمبود وقت مواجه هستند دیگر مانند گذشته زمان کافی برای خرید کردن نداشته و اکثر کارهای خود را از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می دهند. از این رو ما در وب سایت آقای پرده شرایطی را فراهم کرده ایم که شما بتوانید تنها از طریق تماس یا پیام با کارشناسان فروش ما ارتباط بگیرید؛ تیم مشاوره ما به منزل یا محل کار شما مراجعه مس کنند و شما می توانید با نمونه پارچه های مختلف آشنا شده و از پیشنهادات و راهنمایی های تیم حرفه ای و باتجربه آقای پرده استفاده کنید.

ubic_p2.jpg

نکته ای که باید همیشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشید این است که پرده ای که می خواهید انتخاب کنید باید با چیدمان و دکوراسیون خانه شما همخوانی داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هوای منزل شما و ساکنان آن است؛ پس تا آن جا که ممکن است و با سایر عناصر دکوراسیون منزل شما همخوانی درد، از مدل های شاد و رنگ های روشن استفاده کنید. در ادامه به 10 نکته طلایی که حین انتخاب پرده باید به آن ها توجه کنید، می پردازیم:

1-اندازه گیری پرده نیاز به تخصص دارد و اگر شما تجربه این کار را ندارید حتما از افراد حرفه ای استفاده کنید. زیرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زیبایی پرده را دو چندان می کند.

2-اگر احساس می کنید که تعداد پنجره های منزل شما کافی نیست، حتما از پرده هایی با جنس تور و حریر استفاده کنید تا نور کافی در منزل داشته باشید. هنگام خرید پرده پذیرایی اگر به سراغ پارچه های توری یا حریر می روید به کیفیت پارچه دقت داشته باشید؛ چرا که این پارچه ها درجه بندی کیفی مختلفی دارند و پارچه هایی که از الیاف مصنوعی تشکیل شده اند کیفیت پایین تری داشته و مناسب این فضا نیستند.

3-اگر پنجره هایی با ابعاد بزرگ دارید و نگران پوشیده شدن بخش زیادی از دیوارها هستید، می توانید از تورهای تقریبا هم رنگ دیوارها استفاده کنید. در این مورد نیز از تجربه افراد متخصص استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

4-فضای داخلی منزل چهار رکن اساسی دارد؛ سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما دقت داشته باشید که بهتر است در چیدمان نهایی یکی از این عناصر را به عنوان عنصر اصلی و سایر عناصر را برای تقویت دیگر موارد در نظر بگیرید.

5-در انتخاب مدل پرده دقت کنید که نور را به اندازه کافی تامین کند؛ مدل های زیادی هستند که امکان تنظیم نور عبوری را در اختیار شما قرار نمی دهند و همین نکته می تواند تاثیر منفی در دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

6-یکی از پرسش هایی که همواره در انتخاب پرده ها مطرح می شود این است که آیا پرده پارچه ای در کنار پرده کرکره ای می تواند قرار بگیرد یا خیر؟ درست است که در نگاه اول این دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شاید برایتان جالب باشد که اهالی فن این حوزه معتقد هستند که این دو مدل پرده به شرط آن که به درستی در کنار هم قرار بگیرند می توانند جلوه خاصی داشته و به زیبایی محیط بیفزایند.

 

7-یکی دیگر از نکاتی که از جانب متخصصصان این حوزه توصیه نیز می شود این است که برای مکان هایی که قصد استراحت در آن را دارید از پرده های شید و زبرا استفاده کنید. زیرا این پرده ها قابلیت کم و زیاد کردن نور را دارند. به این نکته توجه کنید که خرید پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی با توجه به تنوع زیاد این مدل از پرده همیشه کار سختی بوده و باید حتما از تجربه و راهنمایی فروشندگان استفاده کنید و از آن ها بخواهید تا نمونه کارهای مختلف را به شما نشان دهند و با کمک آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

8-یکی از دغدغه های اصلی در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته این موضوع کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد؛ چرا که می توان به هر میزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهای پرده هم سطح زمین باشد یا اینکه مقداری روی زمین کشیده شود.

9-برای حاشیه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگیرید. این اندازه باعث شکیل تر شدن پرده شما می شود.

10-نکته آخر اینکه همیشه پرده را در بالاترین حد نسبت به سقف نصب کنید؛ این کار سبب می شود تا طرح و مدل پرده به خوبی نمایان شده و زیبایی پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

سامانه پیامک SMSFA

پنل اس ام اس ساده است: ارسال، دریافت و مدیریت اس ام اس انبوه به راحت‌ترین شکل ممکن. اما وقتی در این کاربرد دقیق‌تر شویم، با بیش از ?? امکان پیامکی متنوع روبرو خواهیم شد.امکاناتی که هر کدام می‌توانند نقشی در رشد کسب و کار شما داشته باشند.

wynr_w1.jpg

پنل اس ام اس یا پنل پیامکی یک نرم افزار تحت وب است که به کاربر اجازه ارسال و دریافت اس ام اس تبلیغاتی انبوه را به شما می‌دهد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، شما با خرید پنل اس ام اس در یک سامانه پیامک می‌توانید به ارسال و دریافت و مدیریت پیامک تبلیغاتی خود به صورت انبوه بپردازید.

هنگام خرید پنل اس ام اس، به نیازهای خود فکر کنید. در صورتی که قصد ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه با تعداد بالا را دارید، بهتر است که یک پنل اس ام اس بزرگتر را خریداری کنید تا تعرفه ارسال شما کمتر شود و در نهایت در قیمت پنل اس ام اس خود صرفه جویی کرده باشید. همچنین، وقتی که قصد استفاده از امکانات بخصوصی را دارید، پیشنهاد ما خرید پنل اس ام اس ویژه است. چرا که پنل های پیامکی ویژه، امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارند.

توسط افزونه پیامک وردپرس شما قادر خواهید بود از طریق ووکامرس، فرم‌های تماس یا خبرنامه به کاربران خود پیامک ارسال کنید. همچنین شما با استفاده از این افزونه می‌توانید یک خبرنامه پیامکی ایجاد کنید.

افزونه پیامک ووکامرس بهترین گزینه برای اطلاع رسانی خریداران از وضعیت سفارش شان میباشد. با استفاده از افزونه حرفه ای پیامک ووکامرس امکان ارسال اس ام اس در تمام مراحل خرید مشتری وجود دارد

از بهترین افزونه‌های موجود در مورد سیستم ثبت نام و ورود وردپرس با تایید پیامک است. زمانی که از افزونه دیجیتس استفاده می کنیم سیستم ثبت نام و ورود به سایت ما با کد تایید پیامکی صورت می‌گیرد.

اکسس پوینت چیست و انواع اکسس پوینت کدام اند؟

 

فناوری Wi-Fi در سال های اخیر بسیار ارتقا یافته است ، اما نمی توان این فناوری را در یک نوع به خصوص ارائه داد که بتواند پاسخگوی نیاز همگان باشد. فضاهای اداری بزرگ با ترافیک سنگین معمولاً از اکسس پوینت های Wi-Fi استفاده می کنند ، در حالی که دفاتر کوچک با تعداد کاربران محدود احتمالاً دارای روترهای Wi-Fi و گسترش دهنده دامنه خواهند بود.

اکسس پوینت چیست ؟

نقطه دسترسی یا اکسس پوینت وسیله ای است که در یک دفتر یا یک ساختمان بزرگ یک شبکه محلی بی سیم یا WLAN را ایجاد می کند. یک نقطه دسترسی از طریق کابل اترنت به یک روتر سیمی ، سوئیچ یا هاب متصل می شود و یک سیگنال Wi-Fi را به منطقه تعیین شده انتقال می دهد.

مزایای استفاده از اکسس پوینت وایرلس:

وقتی همه ی کارمندان و کارکنان یک شرکت از طریق دسکتاپ ، لپ تاپ ، تلفن های همراه و تبلت های خود در ارتباط باشند ، به سرعت تعداد زیادی دستگاه به شبکه بی سیم اضافه می شود. اکسس پوینت ها امکان پشتیبانی از تعداد دستگاه های بیشتر در شبکه شما را فراهم می کنند. اما این تنها یکی از مزایای استفاده از این تقویت کننده ی شبکه می باشد !

این نکات را نیز در نظر بگیرید:

  • اکسس پوینت های مناسب کسب و کار، در هر جایی که بتوانید کابل اترنت را نصب کنید ، قابل نصب هستند. همچنین مدل های جدید با ترکیبی از اترنت و سیم برق سازگار هستند ، بنابراین نیازی به داشتن خط برق جداگانه یا نصب یک پریز برق در نزدیکی اکسس پوینت نخواهد بود.
  • ویژگی های استاندارد اضافی این فناوری شامل پشتیبانی از کپتیو پورتال و لیست کنترل دسترسی (ACL) است ، بنابراین می توانید دسترسی مهمان را بدون ایجاد خطر امنیت شبکه محدود کنید ، همچنین می توانید کاربران را به راحتی در شبکه Wi-Fi خود مدیریت کنید.

کپتیو پورتال یک صفحه است که قبل از استفاده عادی از اینترنت نمایش داده می‌شود. از این درگاه معمولاً برای نمایش صفحه ی ورود استفاده می شود.

انواع اکسس پوینت بی سیم(وایرلس اکسس پوینت)

در ادامه ی این مقاله مختصراً در مورد انواع مختلف اکسس پوینت موجود در بازار– رادیو سینگل ، رادیو دوآل ، آنتن های خارجی ، آنتن های داخلی ، فن آوری های a ، b / g ، b / g / n ، پشتیبانی از شبکه مش ، استند الون(مستقل) و اکسس پوینت هامبتنی بر کنترلر- توضیح خواهیم داد .

چرا ACCESS-POINT خیلی خاص هستند؟

اکسس پوینت هاعناصر اصلی یک شبکه بی سیم یا وایرلس هستند – آنها دستگاه های بی سیم را در محدوده موردنظر اسکن می کنند تا همه سیستم های Wi-Fi همسایه برای ارتباط با شبکه به اکسس پوینت وصل شوند.

اکسس پوینت ها یک استاندارد برای اتصال ارائه می دهند که همه آنها توسط IEEE تصویب می شوند تا سیستم های Wi-Fi از فروشندگان مختلف بتوانند به شبکه وصل شوند.

اکسس پوینت ها به رایانه های شخصی ، لپ تاپ ها ، PDA ها، تلفن های همراه ، تلفن های Wi-Fi ، دوربین های Wi-Fi ، سیستم های مدیریت صفحه نمایش Wi-Fi و تعداد زیادی دستگاه دیگر که طبق استاندارد Wi-Fi کار می کنند متصل می شوند.

اکسس پوینت ها همچنین می توانند شبکه را برای جلوگیری از تهدیدات و حملات بی سیم اسکن کنند.

لطفاً توجه داشته باشید: با اینکه اکسس پوینت ها، دسترسی بی سیم را برای مشتریان فراهم می کنند ، خودشان از طریق کابل (Cat 5E / Cat6) به شبکه وصل شده اند و از این رو در پشت صحنه ی شبکه های بی سیم اغلب سیم کشی وجود خواهد داشت! اما استثنائاتی نیز وجود دارد.

ACCESS-POINT رادیو سینگل / رادیو دوآل:

برخی از اکسس پوینت ها با گزینه ی رادیو سینگل ارائه می شوند – آنها در IEEE 802.11a یا b / g کار می کنند- ( این گزینه ها توسط کاربرقابل انتخاب است). بیشتر آنها مطابق استاندارد b / g کار می کنند زیرا بیشتر آداپتورهای شبکه از این استاندارد پیروی می کنند. اما برخی از اکسس پوینت ها با گزینه رادیو دوآل همراه هستند. یک رادیو در IEEE 802.11a کار می کند و دیگری به طور همزمان در IEEE 802.11b / g یا حتی IEEE 802.11 b / g / n کار می کند.

اکسس پوینت های رادیو دوآل برای شبکه های مش مفید هستند و اجازه ی دسترسی به لپ تاپ هایی که فقط دارای آداپتورهای شبکه ???.??a هستند را می دهند و همچنین برای جلوگیری از اسکن / نفوذ بی سیم مناسب هستند .

آنتن های خارجی / آنتن های داخلی:

بسیاری از اکسس پوینت ها با آنتن های داخلی ، ارائه می شوند.

در حالی که آنها از پوشش مناسب و معقولی برخوردار اند اما ممکن است تعداد کاربران کمی وجود داشته باشند اما منطقه ای که باید پوشش داده شود بزرگ باشد – مانند یک پارک. در این شرایط بهتر است از اکسس پوینت های دارای آنتن خارجی استفاده کنید زیرا آنتن های خارجی از پوشش بالاتری برخوردارهستند و می توانند قدرت سیگنال را به مسافت بالاتری افزایش دهند. اما در هر دو مورد ، پهنای باند پشتیبانی شده توسط اکسس پوینت، استاندارد خواهد بود.

استاندارد IEEE

(IEEE) ، پروتکل های دسترسی بی سیم(وایرلس اکسس) را استانداردسازی کرده است تا سیستم های چند فروشنده بتوانند از طریق Wi-Fi با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم صحبت کنند.

(IEEE 802.11b) حداکثر Mbps 11 را پشتیبانی می کند اما (IEEE 802.11a) و (g) از Mbps ??بر روی یک پلتفرم مشترک پشتیبانی می کند.

(IEEE 802.11n) در حال حاضر از Mbps 300 پشتیبانی می کند و در آینده از Mbps 600 در هر نقطه پشتیبانی خواهد کرد. (لطفا توجه داشته باشید: با افزایش تعداد رایانه های شخصی( pc) که به AP متصل می شوند ، پهنای باند بین آنها به اشتراک گذاشته می شود و در نتیجه پهنای باند عملی به دست آمده ممکن است نیمی از آنچه در برنامه مشخص شده است،باشد.

اکسس پوینت های استاندارد باید تا ?? متر در فضای داخلی و اندکی بیش از دو برابراین مقدار را در فضای خارجی پشتیبانی کنند (در بسیاری از برنامه های کاربردی عملی با توجه به تعداد کاربران و پهنای باند مورد نیاز بیشتر از ?? متر نیز نیاز نخواهد بود.)

بنابراین ، در هر رادیو ، اکسس پوینت ها می توانند از IEEE 802.11 a یا IEEE 802.11b / g / n پشتیبانی کنند (از آنجا که آنها در فرکانس های مختلف کار می کنند) و بر اساس پروتکل پشتیبانی شده توسط اکسس پوینت، پهنای باند پشتیبانی شده در هر AP متفاوت خواهد بود.

از نظر عملی ،باید ??-?? کاربر برای دستیابی به توان عملی مناسب ، به طور همزمان به هر AP متصل شوند.

پشتیبانی از شبکه مش:

برخی از فروشندگان از شبکه مش در اکسس پوینت های رادیو دوآل خاص پشتیبانی می کنند. در حالی که یک رادیو AP مثلاً در ???.??b / g به مشتری متصل می شود ، رادیوی دیگر یک نقطه را ایجاد می کند تا بتواند اتصالات انتهایی را به نقطه دسترسی مثلا در a 802.11 همسایه بازگرداند .از این رو کابل داده ای که به AP وصل می شود (اما کابل برق نیست) را حذف کنید. اگرچه APها می تواند به این شیوه به یکدیگر متصل شوند ، اما ، پهنای باند انتقالی به آخرین اکسس پوینت (از شبکه سیمی) نصف می شود. بنابراین ، هر چه AP دورتر از شبکه سیمی باشد، پهنای باند کمتر باشد.

ACCESS-POINT مبتنی بر کنترلر و اکسس پوینت های مستقل(استند الون):

گرچه این موضوع به خودی خود می تواند یک مقاله باشد ، در حال حاضر کافی است ذکر کنیم که اکسس پوینت های خاصی وجود دارند که به طور مستقل کار می کنند و موارد دیگری وجود دارند که فقط با یک کنترلر کار مانند UNIFI UAP AC LRمی کنند و برخی دیگر نیز وجود دارند که بصورت استند الون و مستقل کار می کنند ولی می توانند به یک کنترلر مستقر وصل شوند.

اگر قرار است شبکه بی سیم از مسافت کمی پشتیبانی کند، اکسس پوینت های مستقل(استند الون) کافی خواهند بود اما اگر لازم است مسافت و مساحت بیشتری تحت پوشش قرار داده شود ، منطقی تر است تا از اکسس پوینت های مبتنی بر کنترلر استفاده کنید زیرا مدیریت AP با استفاده از کنترلر و از یک نقطه مرکزی ساده تر است. تصور کنید که یک دانشگاه بزرگ و صدها نقطه دسترسی دارید. اگر کاربر جدید بپیوندد یا بروزرسانی جدیدی برای AP منتشر شود ، بروزرسانی هر AP به صورت جداگانه بسیار دشوار است و کنترلرها عملکردهای بسیار بیشتری را برای حفظ شبکه بی سیم و فعال کردن برنامه های موجود در آن انجام می دهند.

 

منابع:

 

https://excitingip.com/53/types-and-features-of-wireless-access-points/

https://www.linksys.com/us/r/what-is-a-wifi-range-extender/what-is-a-wifi-access-point/

 

The post اکسس پوینت چیست و انواع اکسس پوینت کدام اند؟ appeared first on فروشگاه اینترنتی نود - Node Shop.

متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

اگر تا به حال دندان از دست داده باشید یا افرادی را بشناسید که به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته شان هستند ، حتماً نام ایمپلنت دندان به گوشتان خورده است. ایمپلنت دندان یکی از نوین ترین و پر طرفدارترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته یا پوسیده است. در این روش از یک پایه فلزی در داخل استخوان فک استفاده می شود. این پایه حکم همان ریشه دندان را خواهد داشت و سپس روکش دندانی بر روی آن سوار می شود. ایمپلنت به طور کلی محبوبیت زیادی دارد که با هم به علت آن را در زیر بررسی می کنیم.

نسیم آنلاین: اگر تا به حال دندان از دست داده باشید یا افرادی را بشناسید که به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته شان هستند ، حتماً نام ایمپلنت دندان به گوشتان خورده است. ایمپلنت دندان یکی از نوین ترین و پر طرفدارترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته یا پوسیده است. در این روش از یک پایه فلزی در داخل استخوان فک استفاده می شود. این پایه حکم همان ریشه دندان را خواهد داشت و سپس روکش دندانی بر روی آن سوار می شود. ایمپلنت به طور کلی محبوبیت زیادی دارد که با هم به علت آن را در زیر بررسی می کنیم.

متخصص ایمپلنت دندان

مانند هر تخصص دیگری ایمپلنت نیز یکی از شاخه های تخصصی در عرصه دندان پزشکی به حساب می آید. بنابراین نیاز به متخصص مربوط به خود را دارد. متخصص ایمپلنت کسی است که مطالعه ، آموزش و تحقیقات طولانی مدت و در این زمینه را داشته و مانند دندان پزشک عمومی به کلیه زمینه های دهان و دندان اشراف ندارد ولی به طور اختصاصی در زمینه ایمپلنت دندان مهارت کافی دارد و معمولاً در مراکز تخصصی ایمپلنت نیز مشغول به کار هستند.

اجزای ایمپلنت دندان

nyvk_m3.gif

ایمپلنت دندان از سه قسمت اصلی تشکیل می شود. در نظر داشته باشید که این سه قسمت همیشه ثابت نیستند. به عنوان مثال مینی ایمپلنت ها از دو قسمت تشکیل می شوند. اما نکته ای که مهم است این است که این سه قسمت سه رکن اصلی ایمپلنت و در اغلب آن ها ثابت هستند.

این سه قسمت شامل فیکسچر ، اباتمنت و تاج دندان هستند.

فیکسچر پایه فلزی ایمپلنت است که باید در داخل استخوان فک چفت و محکم شود و قرار است ریشه جدید دندان مصنوعی باشد. بنابراین بار اصلی ایمپلنت بر دوش آن است و بسیار مهم است که توسط متخصص به درستی کاشته شود.

اباتمنت عضو میانی یا همان رابط در ایمپلنت دندان است. از این رو به آن رابط می گویند به واسط ارتباطی میان پایه و روکش دندان است و این دو قسمت اصلی را به یکدیگر متصل می کند.

روکش یا همان تاج دندان که بار زیبایی ایمپلنت دندان را به دوش می کشد ، محصول نهایی است که بیرون از لثه برای نمایش باقی می ماند. روکش های ایمپلنت به طور مختص برای هر شخص متناسب با ظاهر دندان های طبیعی وی تهیه و تولید می شوند. از این رو از منظر طبیعی بودن در سطح بالایی قرار دارند.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از طولانی ترین عمل های دندان به حساب می آید. حال با هم پروسه انجام صفر تا صد آن را بررسی می کنیم.

در ابتدا فرد پس از تشخیص اینکه ممکن است به ایمپلنت دندان احتیاج داشته باشد به مرکز تخصصی ایمپلنت و نزد یک متخصص مربوطه مراجعه می کند. بعد از بررسی های لازم و مشاهده عکس ها و رادیولوژی های مربوط به دندان تصمیم نهایی با مشورت متخصص اتخاذ می شود. در صورتی که پیش نیاز هایی قبل از عمل مورد نیاز باشد ابتدا باید آن ها را رفع و رجوع کرد. یکی از این موارد احتمال کمبود استخوان در منطقه تحت عمل است. از آنجایی که مستقیماً با استخوان فک سر و کار داریم باید استخوان فک به میزان کافی وجود داشته باشد و در غیر این صورت پیش از انجام ایمپلنت دندان باید پیوند استخوان انجام شود تا میزان استخوان به حد کافی برسد.

همچنین پیش نیاز دیگر این است که اگر قرار است ایمپلنت به جای دندان پوسیده این جایگزین شود ، آن دندان کشیده شود.

بعد از رفع همه این موارد در نخستین روزی که برای انجام اصل عمل مراجعه می کنید کار با بی حسی موضعی آغاز می شود. هدف نخست دستیابی به استخوان فک است. بنابراین کار با برشی بر روی لثه در منطقه مورد نظر جهت دسترسی به استخوان ادامه می یابد. حال نیاز به یک مته برای ایجاد حفره بر روی استخوان فک می باشد. این حفره باید دقیقاً در جای مورد نظر ایجاد شود تا مبادا صدمه ای به سایر عصب های حساس استخوان بزند و همچنین اندازه آن باید به میزان مناسب باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن جاسازی شود. پس از محکم شدن فیکسچر در داخل استخوان محافظی بر روی آن گذاشته می شود و سپس بیمار مرخص می شود. اکنون استخوان فک نیاز به چند ماه استراحت برای برقراری پیوند میان پایه و استخوان را دارد. در طول این مدت باید استراحت برقرار باشد و فشاری به ایمپلنت وارد نشود تا از جایش تکان بخورد و ریسک شکستش را بالاتر ببرد. همچنین در طول این مدت تاج دندان مورد نظر فرد در لابراتور تولید می شود.

پس از گذشت زمان استراحت و مراجعه مجدد و بررسی های لازم توسط متخصص جها اطمینان از برقراری پیوند و استحکام وضعیت بین استخوان و پایه به سراغ ادامه ماجرا می رویم.

اکنون نوبت به قراردهی اباتمنت رسیده است. پس دوباره برشی بر روی لثه انجام می شود و اباتمنت همانند پیچ بر روی فیکسچر قرار می گیرد و سپس تاج دندان تهیه شده بر روی آن سوار می شود و بخیه های نهایی و کار تمام است.

در نهایت تذکر های نهایی و توصیه های پزشکی توسط جراح به شما توضیح داده می شود. این توصیه ها جهت بالا رفتن طول عمر ایمپلنت لازم الاجرا است.

فیلم واقعی ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از عمل ایمپلنت دندان معمولاً دو دسته کلی دارند. یکی مراقبت های اولیه و دیگری مراقبت های طولانی مدت.

در مورد مراقبت های اولیه مراقبت از تحت فشار قرار نگرفتن ایمپلنت و همچنین استفاده از مواد غذایی و نرم در همین راستا است.

در مورد مراقبت های طولانی مدت مسواک زدن روزانه ، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان شویه می تواند بسیار کارساز باشد.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های ایمپلنت دندان به سایت مراجعه کنید.

هزینه ایمپلنت

منبع : نسیم آنلاین