من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

پورت فورواردینگ مودم در انتقال تصویر دوربین مداربسته


پورت فورواردینگ مودم در انتقال تصویر دوربین مداربسته

یکی از مهمترین کار ها در انتقال تصویر  دوربین هایک ویژن  به شیوه آی پی استاتیک ، تنظیمات مربوط به فوروارد کردن پورت های دستگاه ضبط بر روی مودم می باشد به این کار پورت فورواردینگ گفته می شود در این مقاله شیوه های مختلف فوروارد کردن پورت را برای شما معرفی می کنیم .

بطور کلی دو شیوه جهت فوروارد کردن پورت های دستگاه ضبط بر روی مودم وجود دارد که شامل :

  •  

در این حالت کلیه پورت های دستگاه ضبط هایک ویژن از طریق مودم به روی اینترنت ارسال می شوند . همانطور که مشاهده می شود امنیت این روش DMZ نسبت به نوع دوم کمی کمتر است از این رو تعداد کمتری از مشتریان از این نوع روش فوروارد کردن پورت استفاده می کنند . در این روش از قسمت تنظیمات مودم اینترنت وارد بخش DMZ شده و با وارد کردن آی پی دینامیک دستگاه ضبط تصویر دوربین و فعال کردن DMZ ، تمامی پورت های دستگاه فوروارد می شود .

  •  

پورت فورواردینگ به شیوه Virtual Server نسبت به حالت قبلی از امنیت بالاتری  برخوردار است در این روش تنها پورت هایی که برای انتقال تصویر استفاده می شوند روی مودم تنظیم و فوروارد می شود . در این شیوه یکبار پورت سرور دستگاه ضبط هایک ویژن و بار دیگر پورت HTTP را فوروارد می کنیم در هر دو حالت آدرس ای پی استاتیک دستگاه ضبط را وارد می کنیم. هنگامی که پورت سرور ( پورت سرور دستگاه هایک ویژن جهت مشاهده تصاویر دوربین بر روی موبایل کاربرد دارد و در هایک ویژن عدد 8000 است ) را فوروارد می کنیم تنها از این طریق می توانیم از راه دور و توسط موبایل به تصاویر دوربین و دستگاه هایک ویژن متصل بشویم . هنگامی که پورت HTTP ( پورت HTTP جهت مشاهده تصاویر هایک ویژن بر روی مرورگر اینترنت لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی کاربرد دارد و در هایک عدد 80 است ) را فوروارد می کنیم تنها از طریق این پورت می توانیم از راه دور و توسط کامپیوتر شخصی متصل به اینترنت خود به دستگاه هایک ویژن متصل شویم.

انتقال تصویر در بستر اینترنت و پورت فورواردینگ

این مقاله بنا به درخواست های متعددی که از سوی کاربران سایت ارائه شده، تهیه و بصورت کامل با جزییات مباحث انتقال تصویر، پورت فورواردینگ، DMZ و DDNS را پوشش می دهد. خواهشمندیم بدلیل توجه به جزییات، بند بند مطالب را با دقت مطالعه کنید. اگر مرجع و یا لینک دیگری نیز برای کمک به مراحل کار توصیه شده حتما مطالعه فرمایید.

لطفا ابتدا مبحث آدرس آی پی چیست؟ را بصورت کامل در همین سایت مطالعه فرمایید تا در هنگام تنظیم و ست کردن آدرس های آی پی درک درستی از کاری که انجام میشود داشته باشید.

 پورت فورواردینگ چیست؟

پورت فورواردینگ به عمل انتقال درخواست های بیرونی شبکه برای دسترسی به سرویس یا دستگاه خاصی در درون شبکه شما، به مقصد صحیح و سرویس مورد نظر گفته میشود. به بیان دیگر به عنوان مثال در شبکه داخلی شما یک DVR وجود دارد که به یکی از پورت های LAN مودم ADSL (یا هر مودم فراهم کننده اینترنت) متصل شده و شما می خواهید از بیرون از این شبکه مثلا در بستر اینترنت به آن دسترسی داشته باشید. به دلیل اینکه آی پی بیرونی شبکه شما یک آی پی معتبر روی اینترنت بوده اما آی پی های شبکه داخلی مربوط به شما می باشد و از بیرون نمی توان از آن استفاده کرد بنابراین مودم روتر شما به نحوی پیکربندی میشود که درخواستی های دریافتی از بیرون با نشانه خاص (شماره پورت سرویس مورد نظر) به سمت آدرس داخلی مورد نظر شما هدایت شوند.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید به این نکته توجه کنید که برندهای مختلف با قیمت های متفاوت و قابلیت های مشخصی از دوربین مداربسته در بازار ایران وجود دارد. بهترین قیمت دوربین مداربسته  را می توانید در وبسایت شرکت مهر تجارت نمایندگی رسمی برند های تی وی تی و هایک ویژن مشاهده کنید و از خدمات فنی پس از فروش این شرکت نیز بهره مند شوید.

 

پورت ها در اتصال اینترنت چیستند؟

 یک پورت در اتصالات شبکه یا اینترنت مانند یک شماره داخلی در یک سازمان عمل میکند. شما برای تماس با یک واحد خاص در یک سازمان هم به شماره اصلی تلفن آن سازمان نیاز دارید و هم به داخلی مورد نظر خود. به همین شکل، مودم شما از طرفی که به اینترنت متصل شده است (که به آن اینترفیس WAN گفته میشود) دارای یک آی پی آدرس خاص معتبر در اینترنت است (مانند شماره تلفن اصلی سازمان). اما برای دسترسی به سرویس های مختلف داخل شبکه شما به شماره پورت مختص به آن دستگاه یا سرویس هم نیاز است. مثلا روی یکی از کامپیوترهای شما بصورت همزمان نرم افزار یاهو مسنجر، مرورگر فایرفاکس، نرم افزار اسکایپ و ... در حال کار می باشند. هر کدام از این برنامه ها (یا بعبارتی سرویس ها) روی شمار پورت خاصی کار می کنند، اما همگی از یک آدرس آی پی اینترفیس WAN مودم شما بهره می برند. با استفاده از پورت ها می توان بین درخواست ها و سرویس های مختلف در یک اتصال تمایز قایل شد. در یک اتصال شبکه شماره پورت هایی از 0 تا 64000 (حدودا) وجود خواهند داشت. تعدادی از این شماره پورت ها برای سرویس های خاصی رزرو شده و قابل استفاده برای مقاصد دیگر نیستند مانند پورت 23 که برای سرویس Telnet و پورت 37 که برای پروتکل زمان رزرو شده اند. برنامه ها و تجهیزات سازندگان مختلف از پورت های مختلفی برای سرویس دهی استفاده می کنند که برای تنظیم انتقال تصویر نیاز به دانستن پورت های اختصاص یافته به دستگاه خود دارید. البته در بسیاری از دستگاه ها از چند پورت مختلف استفاده میشود و باید همه این پورت ها یادداشت شده و در مراحل بعد برای پورت فوروارددینگ بکار روند. بسیاری از تولید کنندگان به شما اجازه تغییر این شماره پورت ها را هم میدهند اما باید مراقب شماره های تنظیم شده باشید تا در رنج خاصی بوده که از قبل رزرو نشده باشند. مثلا در DVR های هایک ویژن پورت های 80، 554 و 8000 استفاده میشود و باید طبق مراحل آتی در مودم خود آنها را به آی پی داخلی DVR فوروارد کنید. نحوه یافتن پورت های هر دستگاه و تولید کننده و نیز رنج شماره پورت های آزاد در ادامه بیان خواهد شد.

همچنین اگر نیاز به دریافت خدمات فنی  نصب دوربین مداربسته  دارید می توانید با کارشناسان شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شما مشاوره های دقیق در خصوص نحوه نصب دوربین مداربسته در محل های مختلف را توضیح دهند.

 از کجا شروع کنیم؟

ما در اینجا مراحل کار انتقال تصویر یک DVR هایک ویژن را بصورت نمونه قدم به قدم شرح میدهیم. همچنین برای آموزش تنظیمات از مودم TP-LINK TD-W8951ND و نیز D-LINK DSL-2730U-U1 استفاده شده و سعی شده است تصاویر تنظیمات برای هر دو نوع مودم ارائه شود. در میان مطالب نحوه انطباق مدل ها و برند های دیگر را با این مراحل توضیح می دهیم.

  1. پس از اینکه دوربین های خود را نصب و راه اندازی کردید و از صحت کار سیستم مدار بسته خود مطمئن شدید، پورت LAN دستگاه DVR را به یکی از پورت های خالی مودم ADSL خود متصل کنید. اگر مودم شما پورت LAN خالی ندارد مجبور به استفاده از یک سوییچ شبکه برای افزایش پورت ها آن هستید.
  2. ابتدا باید روی DVR خود یک آدرس آی پی ثابت تعریف کنید. این آدرس باید در رنج آی پی مودم شما باشد. اگر مطلب "آدرس آی پی چیست؟" را مطالعه کرده باشید، این کار را به راحتی انجام خواهید داد. بعنوان مثال اگر آی پی آدرس مودم شما 192.168.1.1 است، یک آی پی مانند 192.168.1.220 به DVR اختصاص دهید. دقت کنید این آدرس خارج از DHCP Pool  مودم شما باشد تا اختلالی در شبکه داخلی شما رخ ندهد. بصورت ساده DHCP Pool به محدوده ای از آدرس ها گفته میشود که یک مودم بصورت اتوماتیک به دستگاه های متصل به خود اختصاص میدهد، تنظیمات IP Pool یک مودم ADSL در زیر دیده میشود، همانطور که می بینید مودم طوری تنظیم شده است که اتوماتیک به دستگاه های متصل شده آدرس آی پی هایی از 192.168.1.100 به بعد اختصاص میدهد (به تعداد 101 آی پی) یعنی در محدوده 192.168.1.100 تا 192.168.1.201، پس وقتی در مرحله بعدی برای DVR آی پی تعریف کردید باید در رنج درست بوده ولی شامل محدوده IP Pool نباشد. یعنی می توان آی پی هایی از 192.168.1.2 تا 192.168.1.99 و 192.168.1.202 تا 192.168.1.254 برای DVR انتخاب کرد.

 

 

 

چگونه می توان شخصی را درون یک عکس با کمک فتوشاپ قرار داد؟


چگونه می توان شخصی را درون یک عکس با کمک فتوشاپ قرار داد؟ با نحوه ایجاد فتوشاپ برای یک تصویر آشنا شوید و آنها را با راهنمای گام به گام انجام دهید. در این قسمت از آموزش فتوشاپ  نحوه افزودن یک شخص یا یک تصویر را به یک عکس دیگر آموزش خواهیم داد.

در این بخش دوره مقدماتی فتوشاپ ما راهنمای مبتدیان را تهیه کرده ایم تا به شما کمک کند مراحلی را که می خواهید در صورت حذف یک شخص از یک تصویر و رها کردن او در تصویر دیگر انجام دهید ، دنبال کنید. این درس برای افزودن افراد طراحی شده است اما می توان از همین روش در کارهای مختلف ترکیب بندی استفاده کرد.

 

01. عکس خود را پیدا کنید

اولین قدم برای آموزش سریع فتوشاپ و دستیابی به نحوه فتوشاپ کردن برای یک عکس ، یافتن تصاویر عالی است. در انتخاب دو تصویر مهم ، مهم است که پرسپکتیو و زوایای منطبق را در نظر بگیرید ، تا مطمئن شوید که هر تصویر درج شده بیشترین شانس طبیعی و در جای خود را دارد. یک قسمت کلیدی از کنترل نحوه تصویربرداری از فتوشاپ تقلید از وضوح و شرایط نوری تصویر اصلی است ، زیرا تفاوت های کوچک می تواند بلافاصله قابلیت اطمینان ترکیب را از بین ببرد. هنگام برش دادن شخصی از پس زمینه ، بهتر است یک لبه تیز در اطراف سوژه خود داشته باشید. اگر پس زمینه به اندازه کافی تمیز باشد ، مانند رنگ بلوک ساده ، اغلب می توانید با استفاده از ابزار Quick Erase برای برش سریع فرار کنید. دقیق ترین راه برای برش دادن یک شی در فتوشاپ ترسیم مسیر با استفاده از ابزار pen است. ابزار قلم را در نوار ابزار یا با استفاده از میانبر P انتخاب کنید و سپس با کلیک روی بوم ، جایی در انتهای موضوع ، اولین نقطه را در مسیر خود انتخاب کنید. فشار دادن به اطراف بدن را ادامه دهید ، تا جایی که نقطه انتهایی را با نقطه اول متصل کنید (در این فاصله سر و مو را نادیده بگیرید ، فقط به دور آن بکشید). هنگام فشار دادن ، ماوس را نگه دارید تا دسته های bezier را بکشید و منحنی ها را بکشید. بعداً می توانید با استفاده از ابزار Point Conversion آنها را به نقاط لنگر اضافه کنید یا موارد موجود را با ابزار Direct Selection ویرایش کنید. در حالی که فشار می دهید کلید alt را فشار دهید تا فقط یک دسته به طور مستقل از دسته دیگر تغییر کند. می توانید این مسیر را در پنل Paths ذخیره کنید یا با کلیک راست و کلیک روی Make Selection آن را انتخاب کنید.

 

03. روی مو تمرکز کنید

هنگامی که یادگیری فتوشاپ را به اتمام میرسانید و یاد می گیرید چگونه برای عکس گرفتن از شخصی فتوشاپ کنید ، باید موها را در نظر بگیرید. ابزار قلم برای خطوط سخت و تیز عالی است ، اما برای هر چیزی که دارای لبه های خشن مانند مو یا پارچه باشد ، مناسب نیست. هر طراح ترفند "باتجربه" خاص خود را برای مقابله با آن دارد ، از جمله هر ترکیبی از ماسک ، برس و کانال های آلفا. اما سریعترین و مثرترین روش Select and Mask است (که قبلا Refine Edge نامیده می شد). با استفاده از کلیدهای براکت مربع برای تغییر اندازه برس ، از ابزار انتخاب سریع برای انتخاب تقریباً سر و موهای سوژه خود استفاده کنید. سپس بر روی دکمه Select و Mask در نوار وظیفه کلیک کنید تا انتخاب شما اصلاح شود. این مسئله امتحان و پیشرفت است ، آزمایش شعاع ، کنتراست و Shift Edge تا زمانی که بتوانید بیشترین زمینه را حذف کنید. سپس می توانید از این انتخاب برای پنهان کردن یا پاک کردن زمینه استفاده کنید تا آنجا که ممکن است بیشتر زمینه را پاک کنید و موها طبیعی به نظر برسند. انتخاب را تأیید کنید و سپس بر روی دکمه Mask در برگه Layers کلیک کنید یا گزینه Flip را انتخاب کنید (کلیک راست کرده و Flip را انتخاب کنید) و حذف کنید. با انجام هر فرآیند در یک لایه جداگانه و ادغام لایه ها بعدا (انتخاب لایه ها و کلیک راست در صفحه لایه ها) می توان این کار را با ابزار Pen ترکیب کرد.

 

04. شخصی را در عکس خود کپی کنید

در  آموزش ساده فتوشاپ ، هنگامی که موضوع خود را با استفاده از قلم و ابزار انتخاب و ماسک برش دادید ، همه لایه ها را صاف کنید و سپس در سند دیگر کپی و جایگذاری کنید. بدون اینکه دیدگاه یا نسبت ها را بشکنید ، شخص خود را در جایی که طبیعی ترین به نظر می رسد قرار دهید. برای تغییر اندازه و چرخش لایه خود از Edit> Free Resize استفاده کنید. ممکن است لازم باشد مناطقی را که قرار است پشت اشیا پیش زمینه قرار بگیرند ، مبدل کنید. قبل از فشار دادن دکمه ماسک ، می توانید از ابزار قلم برای این کار استفاده کنید ، در حالی که منطقه خود را انتخاب می کنید.

05. Think about how to make Photoshop for lighting, advertising, and others. Adjust the layer in Photoshop, place the adjustment layer on the layer and adjust the layer by Alt-clicking (Photo: future, Matt Smith) Simulates basic lighting conditions. Subjects can actually live in a world of images. Now that you learned how to take pictures of someone using Photoshop, you need an easy way. This method adds shadows and adjusts the color balance. You can add simple color by painting black on a new layer with a full brush. You can then use the layer opacity to control the weight of the shadow. Alternatively, you can use the Clone tool to darken areas of the image that need more shadows. However, it is recommended to copy the layer first to avoid permanent changes. Normally, to adjust the color balance, click the Adjust button in the Levels panel and then select the required setting. However, this applies to all subsequent levels. If you want the adjustment layer to work only on the one you want, place the adjustment layer on the active layer and Alt-click between the layers. You can copy the settings by clicking on the layer and pressing Command

06. How to Remove People from Photo Ads How to Replace People in Photos in Photoshop: Content Aware Fill, Photoshop Fill, Content Aware Things can happen unpredictably, especially when the background is complex (image: Future, MattSmith). .. Photoshop provides perfect fills based on the content of the tool. Its success depends heavily on the rest and complexity of the image. In an ideal world, you could use the Pen or Lasso tool to select, go to Edit > Fill, and choose Content-Aware Fill. It then changes the color and projection of the selected area according to the rest of the information available.

 

نخستین سامانه تجارت جهانی با رمز ارز به 42 زبان دنیا توسط هلدینگ رستاک


 

مدیرعامل موسسه برگ زیتون از ارائه نخستین ارز دیجیتال ایرانی با پشتوانه سه بیمه ایران، البرز و رازی خبر داد و گفت: عرضه خصوصی این رمز ارز ایرانی از فردا به مدت ده روز آغاز می شود.

عباس جم مدیرعامل موسسه برگ زیتون در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  از راه اندازی نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به فضای بین الملل خبر داد و گفت: عدم قانون گذاری مناسب و بی تدبیری طی این مدت فرصت بهره مندی ایرانیان از فضای ارز رمز ها را گرفت لذا اگر قرار باشد کشور ایران تحولی را رقم بزند، باید به بازار بین المللی در بازار ارز دیجیتال بپیوندد.

 

وی با بیان اینکه آماده ایم که آینده ای خوبی در زمینه ارز رمز در کشور را رقم بزنیم، افزود: برای عبور از تحریم ها با استفاده از رمز ارز ها سه ضلع نیاز است که نخستین آن "فناوری بلاک چین بومی" و مهترین موضوعی که اگر بخواهیم یک توکن در کشور داشته باشیم.

 

بنابه گفته مدیرعامل شرکت برگ زیتون، مجموعه های مختلف در کشور با هزینه های زیاد روی شبکه های خارجی از جمله اتریوم توکن منتشر کردند و بعد روی شبکه های دیگر اما به دلیل چند برابر شدن کارمزد شبکه موفق به ادامه کار نشدند و موجب هدر رفتن سرمایه هایشان شد.

 

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به شبکه بلاکچین جهانی بپیوندیم در ابتدا باید یک بلاکچین بومی داشته باشیم لذا در کشور های همجوار شرکت برگ زیتون توانست پلتفرم گرافین را بومی سازی کرده و سورس آن هم به رایگان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.

 

جم کارکرد های کیف پول ایرانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از کیف های پول در ایران اکنون بسته شده است و به همین خاطر بسیاری از سرمایه ها از کشور رفت ، بنابراین باید حتما کیف پول رمز پایه ایرانی داشته باشیم، تا قابلیت تعیین آدرس های بین المللی را داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت برگ زیتون با تاکید بر اینکه نخستین کیف رمز پایه ایرانی با قابلیت اتصال به شبکه های بین الملل را با بسیاری از مشکلات که وجود داشت راه اندازی کردیم، بیان کرد: جمعیت قابل توجهی در زمینه رمز ارزها فعالیت دارند اما به دلیل نبود صرافی موفق به انتقال وجه نشده بودند لذا برگشت پول امکان پذیر نبود بنابراین "صرافی برخط رمز پایه" دیگر خدمتی بود که توسط این شرکت راه اندازی شده است.

این کارآفرین در حوزه دیجیتال ادامه داد: صرافی بین المللی را در کشور استونی راه اندازی کرده ایم لذا با افتخار در صرافی بین المللی سریکس ?? به چهار کشور آمریکا، کانادا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سرویس نمی دهیم.

 

جم از ارائه رمز ارز ایرانی bzb «نخستین ارز دیجیتال ایرانی» با پشتوانه سه بیمه ایران، البرز و رازی خبر داد و گفت: ابتدای سال ??  برای ارز bze توکن ارائه کردیم که در ? صرافی بزرگ دنیا این توکن پذیرفته شده است لذا از فردا همزمان با میلاد امام رضا(ع) به مدت ?? روز با ?? هزار توکن bzb عرضه خصوصی در سایت https://zarnetwork.com آغاز می شود و هرکدام به قیمت ?? میلیون تومان است.

 

مدیرعامل شرکت برگ زیتون معتقد است که در آینده صادرات و واردات از طریق bze انجام شود و بازگشت پول به راحتی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:  در ?? بهمن سال گذشته توکن bze را به مبلغ ?? ریال عرصه کردیم و طی مدت ? ماه قیمت آن به ?? تومان رسیده است؛ مرام نامه شبکه زر در زر نتورک قابل دسترسی است.

 

دکتر عباس جم در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه چه اطمینانی وجود دارد که این رمز ارز همانند دیگر ارز های دیجیتال ایرانی با شکست مواجه نشود؟ گفت:  ارزهای قبلی نقد شوندگی بسیار سختی داشتند اما bze را به تتر می توانید تبدیل کنید و اینکه این رمز ارز با پشتوانه بیمه همراه است.

 

این کارآفرین حوزه دیجیتال در پایان با اشاره به رشد بازار تجارت با ارز های دیجیتالی تاکید کرد: برای ورود کشورمان به این حوزه در جهت دور زدن تحریم ها یک همت مضاعف می طلبد که باید همه با هم دست به دست دهیم و بدون هر نگاه منفعت طلبانه در این حوزه فعالیت کنیم.

 

مهندسان ایرانی پیشرو در زمینه کیف پول دیجیتال

 

حسین جرئتی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به راه اندازی نخستین بلاک چین ایرانی توسط موسسه برگ زیتون در ایران بیان کرد: با تلاش مهندسان ایرانی امنیت رمز ارزها و کیف پول امن نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی ایجاد شده است، شایان ذکر استدر دنیا کیف پول های نرم افزاری رمز ارز که پیام رسان داشته باشد تعداد کمی داریم اما شبکه زر این کار را انجام داده است.

 

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رستاک افزود: کیف پول نرم افزاری یک محیط امن برای ذخیره و انتقال رمز ارز است که با سیستم عامل های اندروید و ios بر روی تلفن های همراه کار میکند،ایشان همچنین اضافه کردند ممکن است ارزها در کیف های نرم افزاری رمز ارز دچار مشکل شود اما در کیف پول سخت افزاری امنیت بسیار بالائی وجود دارد.

 

این کارآفرین نمونه عرصه دیجیتال با تشریح امکانات کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی ، تاکید کرد: در کیف پول های ما مولتی ساین بودن جز امکانات مهم است که امکان دسترسی ? نفر یا چند نفر در کیف پول وجود دارد و چند نفر با هم میتوانند با خیالی آسوده یک سرمایه را در یک کیف پول ذخیره کنند و دسترسی به آن نیازمند داشتن همزمان تمام رمزهای همه افراد است درست مانند حساب های بانکی دو یا چند امضا و هر کدام رمز خودشان را دارند ، وی افزود در کیف پول های سخت افزاری ایرانی قابلیت otp پیاده سازی شده است ، بدین صورت که پس از پیکربندی کیف پول آن را به یک شماره تلفن همراه متصل مینمائید و کاربر پس از ورود رمز یک رمز یکبار مصرف از طریق پیامک بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت میکند و با وارد کردن آن به کیف پول وارد و به ارزهای ذخیره شده در آن دسترسی خواهد داشت که این موضوع فقط در کیف پول رمز پایه سخت افزاری ایرانی جهت به حداکثر رساندن امنیت سرمایه ها پیاده سازی شده است درست همانند رمز پویای سیستم بانکی کشور.

 

به گفته حسین جرئتی مدیرعامل هلدینگ رستاک ، نخستین سامانه تجارت جهانی با رمز ارز به ?? زبان دنیا توسط هلدینگ رستاک ایجاد شده که در شرایط تحریم اقدام خوبی به شمار می رود و برگشت هزینه کالا و محصولات در صادرات خارجی با این سامانه حل می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: از نخستین باشگاه رمزپایه کشور به زودی رونمایی می شود و در این باشگاه بدون نیاز به سخت افزارهای گران قیمت و برق زیاد ارز دیجیتال را مردم می توانند استخراج کنند.

سینی کشت هیدروپونیک چه ویژگی‌هایی دارد؟


سینی کشت هیدروپونیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

q1_jv9x.jpg

آیا تاکنون تجربه کار کشاورزی و کشت محصول را داشته‌اید؟ بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده‌اند که کشاورزی در ایران بسیار سخت و طاقت‌فرسا است؛ در حالی که با استفاده از روش‌های مدرن و پیشرفته می‌توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد. کشاورزی با سینی کشت هیدروپونیک یکی از همین روش‌های مدرن است!

حال شاید از خود بپرسید که کشت هیدروپونیک چیست؟ این روش چه مزایایی نسبت به سایر روش‌ها دارد؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم و در آخر بهترین سینی کشت هیدروپونیک را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید...

 

کشاورزی هیدروپونیک چیست؟

به منظور تعریف کشاورزی هیدروپونیک به صورت خیلی ساده باید بگوییم: هیدروپونیک یک روش مدرن برای کشت و کار است که به جای خاک از مایع مغذی استفاده می‌کند! یعنی در این نوع از کشاورزی، هیچ اثری از خاک وجود ندارد و به همین دلیل، مشکلات مرتبط با آن نیز وجود نخواهد داشت!

جالب است که به این روش کشاورزی، آب کشت نیز می‌گویند که برای انجام آن به سینی کشت هیدروپونیک نیاز داریم. این سبدها از جنس مواد پلی پروپیلن هستند که ویژگی‌های منحصربفردی دارند.

استفاده از سینی کشت هیدروپونیک چه مزایایی دارد؟

در سال‌های اخیر توجه به کشاورزی هیدروپونیک به شدت افزایش یافته است. چراکه مزایای آن باعث شده است که کشاورزان سنتی به سمت استفاده از این روش برای کشت انواع گیاهان روی آورند. برخی از مزایای استفاده از روش آب کشت برای کشاورزی شامل موارد زیر است:

1- کنترل دقیق‌تر عواملی مانند نور، دما و رطوبت

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از سینی کشت هیدروپونیک می‌توان به قابلیت کنترل شرایط محیطی مانند نور، دما و رطوبت اشاره کرد. در حقیقت، این سبدها آنقدر سبک هستند که قرار گرفتن آن‌ها روی هم و همچنین جابه‌جایی آن‌ها بسیار راحت خواهد بود؛ به همین دلیل، می‌توان کشت گلخانه‌ای را با کنترل تمامی این عوامل راه‌اندازی کرد.

2- متناسب با شرایط آب و هوایی کشور ایران

همان‌طور که می‌دانید، کشور ما دارای آب و هوایی گرم و خشک است و کشاورزی کردن در چنین شرایطی دشواری‌های خاص خود را دارد. با این حال، مهندسان موفق به طراحی و ساخت سینی کشت هیدروپونیک شده‌اند که کاملا متناسب با شرایط آب و هوایی ایران است. این سبدها دارای استحکام بالایی بوده و بازدهی کشت محصول نیز در آن‌ها بالا است.

3- صرفه‌جویی در مصرف آب

کمبود آب نیز از جمله معضلات بزرگ بخش کشاورزی است که بسیاری از صنایع مرتبط با آن را نیز دچار مشکل کرده است. اما سبد کشت هیدروپونیک طوری طراحی شده است که مقدار آب کمتری مصرف کند. در حقیقت، مهندسان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این سبدها با آب کمتر، بتوانند محصولات بیشتری تولید کنند.

 

q2_pzil.png

4- افزایش بازدهی کشاورزی

شاید برایتان جالب باشد که بازدهی کشاورزی با استفاده از سینی کشت هیدروپونیک به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. عدم استفاده از خاک، صرفه جویی در مصرف آب، قابلیت افزایش حجم کشت و همچنین عدم نیاز به انواع سموم و کود شیمیایی سبب شده است که از نظر اقتصادی بتوان یک کشاورزی مقرون به صرفه را شروع کرد.

اکنون سوال اصلی اینجاست که این سبدهای کشت هیدروپونیک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ برای خرید یک سبد باکیفیت چه کاری باید انجام دهیم؟ در بخش بعد می‌خواهیم باکیفیت‌ترین شرکت تولید کننده سینی کشت هیدروپونیک را به شما معرفی کنیم...

پارس صنعت؛ تولید کننده سینی‌های کشت هیدروپونیک در ایران

شرکت پارس صنعت یکی از قدیمی‌ترین تولید کنندگان انواع گرانول‌ها و سبدهای کشاورزی است که امروزه به تولید سینی کشت هیدروپونیک نیز پرداخته است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این سبدها از نظر کیفیت و قیمت نیز بسیار مناسب هستند.

از جمله ویژگی‌های سینی هیدروپونیک پارس صنعت باید به استحکام بالا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، طراحی دقیق و استفاده از مواد اولیه مرغوب اشاره کرد. شما نیز می‌توانید برای خرید این محصول با قیمت مناسب و بدون واسطه با کارشناسان پارس صنعت تماس بگیرید...

 

parsanat.com/خرید-سینی-علوفه-هیدروپونیک/