من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

امکانات یک خانه لوکس


امکانات یک خانه لوکس!

 

 

شاید اشنایی با امکانات یک خانه لوکس برای شما نیز جذاب باشد این مقاله نگاهی دارد به امکانات خانه های لوکس و برای زندگی لوکس یک راهکار ارائه می کند

 

 

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که یک خانه لوکس چه امکاناتی دارد؟ گسترش خانه های لوکس واقعیت امروز جامعه ماست. فارغ از چالش ها و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی این پدیده، زندگی در این خانه ها بسیار هیجان انگیز است. گاهی اوقات حتی آشنایی با امکانات این خانه ها برای ما جالب و جذاب است. در این مقاله با نگاهی متفاوت به معرفی امکانات یک خانه لوکس می پردازیم. با من همراه باشید

یک خانه لوکس!

قبل از هرچیز باید منظورمان از خانه لوکس را مشخص کنیم. از گذشته تا به امروز برخی از مناطق شهرهای مختلف به لوکس بودن و قیمت بالای زمین مشهور بوده اند. این مناطق را حتی در شهرهای کوچک هم می توان پیدا کرد. عموما خانه های لوکس در مناطق لوکس (بالا شهر!) شهرها واقع می شوند. اما همه خانه های موجود در این مناطق لوکس نیستند. از جمله مثال های بارز برای یک خانه لوکس می توان به برج های مسکونی اشاره کرد.

 

ساکنین این برج ها عملا زندگی هتلی را تجربه می کنند! خشکشویی، رستوران، امکانات تفریحی، خدمات نظافتی و … از جمله امکاناتی است که در برج های مسکونی لوکس ارائه می شوند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود. در داخل واحدهای مسکونی این برج ها نیز امکانات جذابی ارائه می شود. طراحی های خاص، لوازم لاکچری و دکوراسیون های ویژه از جمله موارد دیگری است که در یک خانه لوکس به چشم می آید.

تفاوت های خانه های لوکس

خانه های لوکس تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند. اصلی ترین تفاوت آن ها در نوع طراحی و دکوراسیون داخلی آن هاست. علاوه بر این برخی امکانات ارائه شده در ساختمان های مختلف با هم متفاوت است. به عنوان مثال برخی از این خانه های لوکس استخر اختصاصی دارند و برخی دیگر استخر عمومی. برخی از این برج ها فضای سبز و زمین بازی کودکان دارند و گروهی دیگر از آن بی بهره هستند. همه این تفاوت ها در کنار موقعیت مکانی، سن و معماری بنا در تعیین قیمت یک خانه لوکس موثر هستند.

امکانات مشترک خانه های لوکس

شاید سوال کنید امکانات یک خانه لوکس چه ربطی به خانه هوشمند دارد؟ در این بخش از مقاله پاسخ این سوال را خواهید گرفت. از جمله مشترکات خانه های لوکس می توان به امکانات رفاهی خاص آن ها اشاره کرد.

سیستم امنیتی و حفاظتی چیست    نصب خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

 

مهمترین وجه اشتراک ساختمان های لوکس بهره مندی از فناوری خانه هوشمند است. به کمک فناوری خانه هوشمند می توانید همه بخش های خانه را با استفاده از اپلیکیشن نصب شده بر روی موبایل هوشمند خود کنترل کنید.

از جمله امکانات ارائه شده در یک خانه لوکس هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند سیستم های سرمایش و گرمایش
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره ها
  • فراخوانی آسانسور هوشمند
  • نورپردازی هوشمند
  • شیر آب و گاز هوشمند
  • آبیاری هوشمند گلدان ها و فضای سبز
  • درب پارکینگ هوشمند
  • سونا و جکوزی هوشمند
  • استخر هوشمند
  • و

نکته جالب توجه این است که تمام این امکانات با چند ابزارک هوشمند ارائه می شوند. کلید لمسی هوشمند و رله هوشمند در کنار سنسورها تمام آن چیزی است که امکانات خانه هوشمند را فراهم می کنند.

کلید لمسی هوشمند

از کلیدهای هوشمند برای کنترل تجهیزات روشنایی استفاده می شود. وظیفه این کلیدها انتقال کنترل لامپ ها به بستر اینترنت است. این کلیدها شما را قادر می سازند با موبایل لامپ ها را خاموش و روشن کنید. کافی است اپلیکیشن را باز کنید و آیکون مربوط به لامپ مورد نظر را لمس کنید. استفاده از کلید لمسی هوشمند در یک خانه لوکس ضروری نیست. برخی از برندها کنترل هوشمند روشنایی را به کمک رله هوشمند اجرا می کنند.

رله هوشمند

رله ها پرکاربردترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان هستند. از این ابزارک ها استفاده های زیادی می شود. رله ها در یک خانه لوکس کارهای زیادی انجام می دهند. تمام امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره کردم را می توان به کمک رله ها ارائه داد. رله های هوشمند انواع مختلفی دارند. تعداد کانال و حداکثر جریان قابل تحمل هر کانال رله، مهمترین فاکتورها در انتخاب رله هوشمند است. رله ها اغلب به صورت تابلویی مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع سبب ایجاد تغییراتی در سیم کشی ساختمان می شود.

سنسورهای هوشمند

عموما در یک خانه لوکس هوشمند از سنسورها استفاده های زیادی می شود. از جمله می توان به سنسورهای دما، رطوبت، تشخیص حرکت، مگنت های درب و پنجره و … اشاره کرد. وظیفه سنسورها جمع آوری اطلاعات محیطی و ارسال آن ها برای دستگاه کنترل کننده مرکزی است. دستگاه کنترل مرکزی با توجه به اطلاعات سنسورها و شرایط مورد نظر کاربر، دستورات مقتضی را صادر می کند.

 

به عنوان مثال برای تنظیم دما توسط ترموستات، ابتدا دمای محیط توسط سنسورها اندازه گیری می شود. سپس با مقایسه دمای محیط و دمای مطلوب که توسط کاربر ثبت شده است وضعیت سیستم های سرمایشی و گرمایشی تعیین می شود. اگر اختلاف دما زیاد باشد سیستم ها با دور فن تند و اگر اختلاف کم باشد با دور فن کند به کار خود ادامه خواهند داد.

جمع بندی

اگر چه بهره مندی از همه امکانات یک خانه لوکس در ساختمان های معمولی غیر ممکن است، با این وجود برخی از امکانات برای همه در دسترس است. به عنوان مثال استفاده از تجهیزات خانه هوشمند هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی کند. در عوض آسایش و رفاه شما را به میزان چشم گیری ارتقا می دهد. علاوه بر این شما می توانید هوشمند سازی ساختمان را در چند مرحله انجام دهید. با این روش هزینه های شما نیز کاهش پیدا می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره هوشمند سازی ساختمان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

معرفی بهترین دوربین مداربسته ضد آب


معرفی بهترین دوربین مداربسته ضد آب

محل نصب دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، در صورتی که دوربین در محیط بیرونی (Outdoor) نصب گردد، باید دارای قابلیت ضدآبی باشد . در این مقاله به بحث و بررسی انواع دوربین های مداربسته ی ضد آب خواهیم پرداخت .

 

دوربین های مداربسته از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

?- دوربین های معمولی و غیر ضد آب

?- دوربین های ضد آب

دسته اول : دوربین های معمولی و غیر ضد آب

 موارد استفاده از این مدل دوربین های مداربسته، فضای داخل و فضای عاری از گرد و غبار و آب می باشد

ضد آب بودن دوربین ها، می تواند باعث طول عمر بیشتر دوربین ها در محیط های در معرض برف و باران و حتی گرد و غبار باشد .

 

حتما بخوانید: درجه حفاظتی ذکر شده در مشخصات دوربین

دسته دوم : دوربین های مداربسته ضد آب

 این گروه از نظر مقدار مقاومت در برابر نفوذ آب با استاندارد IP ، عرضه و قابل شناسایی می باشند

 بیشتر دوربین های مداربسته ضد آب در گروه مقاومتی IP66 و IP67 قرار دارند که در این مقاله به این دو استاندارد در پرداخته خواهد شد.

همه دوربین های مداربسته ضد آب در برابر گرد و غبار کاملا مقاوم هستند، ولی در مقابل نفوذ آب دارای شرایط متفاوتی می باشند

به عنوان مثال دوربین های مداربسته ضد آب با استاندارد IP66 در برابر فشار آب پاشی شدید مقاوم است و آب به داخل آن نفوذ نخواهد کرد، درحالیکه دوربین مداربسته ضد آب با استاندارد IP67 توانایی قوطه ور شدن در آب تا عمق یک متر و به مدت ?? دقیقه را دارد

 

آیا همه دوربین های مداربسته ضد آب فلزی هستند ؟

 نه لزوما، دوربین های مداربسته ای نیز وجود دارند که با وجود جنس بدنه پلاستیکی، اما کلیه استاندارد های ضد آب بودن را دارا می باشند و با خیال راحت می توان در محیط بیرون، از این دوربین ها استفاده نمود، همچنین این دوربین ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند .

برای مثال می توان به دوربین مداربسته مدل HXP222 اشاره کرد.

دانستی های دوربین های مداربسته

 بهترین دوربین های مداربسته ضد آب

دوربین های مداربسته ضد آب برای عملکرد صحیح باید تحت استاندارد های علمی و عملی در کارخانجات معتبر ساخته شوند  چرا که در این گونه کارخانه ها عملیات کنترل کیفیت بسیار سختگیرانه ای بر روی دوربین های مدار بسته انجام می گیرد که این پروسه ها در شرکت های متفرقه قابل انجام نمی باشد .

 

موارد استفاده دوربین مداربسته ضد آب کدامند ؟

 دوربین های مداربسته ضد آب که محل نصبشان در بیرون ساختمان ها می باشد و احتمال ریزش باران و آب بر روی آن ها وجود دارد ، جهت نظارت و کنترل و پیشگیری از جُرم استفاده می شوند

در محیط بیرون اگر دوربین مداربسته نصب شده ضد آب نباشد ، ریسک بسیار بالایی را متحمل می شود چرا که با اولین بارش باران، دوربین، دچار اشکال می شود و از کار می افتد .

 

آیا دوربین های مداربسته ضد آب در محیط داخلی نیز کاربرد دارند ؟

بله، پیشنهاد نگارنده نیز همین موضوع می باشد چرا که دوربین های مداربسته با استاندارد ضد آب در مقابل گرد و غبار و عوامل خارجی نیز مقاوم بوده و طول عمر بالاتری را خواهند داشت .

 

مناسب ترین محل برای نصب دوربین های مداربسته ضد آب کجا می باشد؟

هر جایی که در فضایی بیرونی و داخلی که نیاز به نظارت تصویری دارد را می توان توسط دوربین های مداربسته دارای استاندارد ضد آب پوشش داد

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته در مقابل عوامل جوّی، نظیر باد ، باران ، تگرگ و برف مقاوم هستند حتی تا حدودی در مقابل فشار و ضربه نیز مقاوم ترند ، پس با خیال راحت دوربین های مداربسته ضد آب را در هر مکانی نصب کنید .

https://disqus.com/by/hiktejarat0025/about/

 http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio_Discuss%C3%A3o:Hiktejarat0025

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/hiktejarat0025

https://dud.edu.in/darulifta/?qa=user/hiktejarat0025

 

خرید تجهیزات شبکه از فروشگاه اینترنتی رسیس شاپ


خرید تجهیزات شبکه از فروشگاه اینترنتی رسیس شاپ

مزیت خریداری دستگاه های فورتی نت بسیار زیاد و قابل تامل است. پنل کاربری دستگاه های این برند کاربرپسند بوده و به راحتی با شرکت در یک دوره آموزش کاربردی چند ساعته ، قادر به کار کردن با این دستگاه ها خواهید بود.

n5_9noe.jpg

 دیدگاه فورتی نت از ابتدا ارائه امنیت گسترده، یکپارچه و با کارایی بالا در زیرساخت فناوری اطلاعات بوده است و در همین راستا با ارائه محصولات متنوع، امنیت شبکه و محتوا را به بهترین نحو فراهم آورده است. این کمپانی متناسب با هر نوع نیاز در حوزه امنیت شبکه، محصولات اختصاصی مرتبط با همان نیاز را ارائه داده است که از جمله معروفترین آنها می توان به فایروالهای FortiGate که قابلیت مدیریت سایر محصولات فورتی نت و برند های دیگر را دارد، فایروال وب FortiWeb ، ابزار تجزیه و تحلیل امنیتی FortiAnalyzer،  سایر محصولاتی مانند FortiAP، FortiMail، FortiADC و ... که همه آنها را می توان به صورت متمرکز از طریق Fortimanager کنترل و مدیریت نمود، اشاره نمود. در گزارشهای ارائه شده توسط موسسه معتبر گارتنر، فورتی نت طی چندین سال گذشته توانسته در حوزه تجهیزات امنیتی، جایگاه خود را در بخش برندهای Leader حفظ نماید.

فورتی نت همواره در حال بهبود دستگاه های ارائه شده بوده و با معرفی محصولات جدید در هر سری، علاوه بر اضافه نمودن قابلیت های بیشتر، قیمت آن را نسبت به دستگاه مشابه در سری قبلی، کاهش داده است. برای مثال FG100F نسل جدیدتر مدل FG100E می باشد که توان خروجی آن به اندازه مدل FG200E بوده و علاوه بر ارائه دو پورت  10G و دو منبع تغذیه برق، از قیمت پایین تری نسبت به 200E برخوردار است.از جمله جدیدترین محصولات فورتی گیت میتوان به FG40F، FG60F ، FG100F و FG600E اشاره نموده که به ترتیب جایگزین های مناسبی برای دستگاه های FG80E، FG100E، FG200E و FG1000D هستند. برای مراکز داده مدل هایFG-1100E  با قیمت پایینتر جاگزین قویتری برای مدل  FG-1500D و نیز FG-2200E و FG-3300E به تازگی روانه بازار شده اند. شاهکار محصولات جدید فورتی نت به طور حتم مدل FG-1800F می باشد. این مدل که به تازگی معرفی شده از پردازنده NP7 بهره برده و با بهره گیری از پورت های پرظرفیت10G و 40G در حدود 195 گیگ خروجی در اختیار شما قرار دهد. این به این معنی است که نسبت به مدل مشابه در برند معروف سیسکو در حدود 10 برابر کارایی بیشتری خواهد داشت و برای بانکها ، شرکت های بیمه و ارائه دهندگان پهنای باند مناسب می باشد.

 

-  لایسنس محصولات فورتی گیت

با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشور عزیزمان ایران، برخی از کاربران ترجیح می دهند، به صورت آفلاین از فایروالهای خریداری شده استفاده نمایند. این بدین معنی است که دستگاه دیگر در معرض بلاک شدن قرار نداشته و هزینه خرید لایسنس آنلاین محصولات فورتی نت سالیانه نیز کاهش می یابد. اما دیگر به روز رسانی های امنیتی به صورت آنلاین توسط دستگاه دریافت نشده و مدیر شبکه می بایست پس از توزیع هر به روزرسانی به صورت دستی آن را به آن منتقل نماید. با توجه به اینکه تحت هر شرایطی این نوع به روز رسانی با تاخیر همراه است و کاربر نمیتواند به صورت مستقیم از فورتی نت فایل ها را دریافت نماید، خریداری محصول  و این به روزرسانی های حیاتی از شرکت ها معتبر که فایل های صحیح را با بالاترین سرعت ممکن در اختیار شما قرار می دهد بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین ارائه پنل FTP برای دریافت پچ های آپدیت، کار را برای شما آسانتر خواهد کرد.

این مساله در مورد تامین لایسنس های آنلاین از حساسیت بیشتری برخوردار است.در سالهای اخیر به تدریج راهکار های گذشته جهت فعالسازی لایسنس دیگر عملی نبود و دستگاه های متعددی در لیست سیاه شرکت فورتی نت قرار گرفته و به اصطلاح بلاک (Block) شده اند.قابل توجه آنکه به همین نسبت رفع این مشکل یعنی آنبلاک (Unblock) کردن نیز سخت تر و عملا امکان ناپذیر شده است. لذا در این خصوص می بایست از مشاوره و تخصص شرکت هایی بهره جست که تجربه کافی در این زمینه را داشته و بعنوان نمایندگان فروش محصولات فورتی گیت امکان ارائه راهکار های عملی برای دور زدن فنی تحریم ها را داشته باشد. به این ترتیب قیمت پایین تر در این زمینه نمی تواند اولویت اصلی انتخاب تامین کننده باشد. با توجه به فشار های اقتصادی شرکت هایی بدون انجام عملیات های دقیق و هزینه بر فنی طی سالهای اخیر اقدام به فروش این محصولات امنیتی با قیمت پایین نموده باشند اما عدم تجربه کافی و تمهیدات همه جانبه و لازم منجر به غیر فعال شدن دستگاه ها (بلاک شدن) گردیده که ضمن از دست رفتن لایسنس و ضرر مالی،  شبکه کاربران را با مخاطره جدی مواجه می سازد. بنابراین می بایست از طریق شرکت هایی اقدام به خرید و سفارش گذاری این محصولات تخصصی نمود که علاوه بر توانایی سفارش گذاری و خرید لایسنس به صورت مستقیم، از نیروی فنی و دانش تخصصی لازم برای فعال سازی اصولی آن نیز برخوردار بوده و احتمال بروز هرگونه مشکل را به حداقل برساند. بدیهی است که حفظ کیفیت در ارائه خدمات هزینه بردار بوده و از مولفه های تاثیرگذار بر قیمت می باشد.

 

- مزایای محصولات فورتی گیت

مزیت خریداری دستگاه های فورتی نت بسیار زیاد و قابل تامل است. پنل کاربری دستگاه های این برند کاربرپسند بوده و به راحتی با شرکت در یک دوره آموزش کاربردی چند ساعته ، قادر به کار کردن با این دستگاه ها خواهید بود. از آنجا که فورتی نت طیف وسیعی از محصولات را ارئه می نماید، برای مجموعه های بزرگ همچون پتروشیمی ها، این امکان را فراهم می اورد که شبکه ای حرفه ای از محصولات مختلف با برندی واحد داشته باشند که موجب تسهیل در مدیریت دستگاه های تحت شبکه خواهد شد. قیمت مناسب و اعتبار جهانی محصولات امنیتی فورتی نت، از دیگر مزایای قابل توجه می باشند که بی درنگ مجموعه های مختلف با هر اندازه ای از شبکه را به سوی خرید دستگاه های این برند سوق می دهد.