من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

اختلال شخصیت پارانوئید به عنوان یک نوع اختلال شخصیت غیر عادی


اختلال شخصیت پارانوئید به عنوان یک نوع اختلال شخصیت غیر عادی

 

اختلال شخصیت پارانوئید (PPD) به عنوان یک نوع اختلال شخصیت غیر عادی طبقه بندی می شود. افرادی که دارای اختلالات شخصیتی غیرعادی هستند رفتارهایی از خود نشان می دهند که ممکن است برای دیگران عجیب و غیر معمول به نظر برسد.

 

کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ، ویرایش پنجم (DSM-5) همچنین از اصطلاح اختلالات شخصیت خوشه A برای توصیف اختلالات عجیب و غریب شخصیتی مانند PPD استفاده می کند.

 

فرد مبتلا به PPD نسبت به افراد دیگر بسیار مشکوک است ، که ممکن است زندگی و فعالیت های روزانه آنها را مختل کند. آنها به انگیزه های دیگران بی اعتماد هستند و معتقدند که دیگران می خواهند به آنها آسیب برسانند.

 

علائم مشخصه اضافی این وضعیت عبارتند از:

 

عدم تمایل به اعتماد به دیگران

تحمل کینه

یافتن زیرنویس تحقیرآمیز یا تهدیدآمیز حتی در بیگناه ترین نظرات یا رویدادها

احساس خشم و خصومت سریع نسبت به دیگران

طبق بررسی منابع معتبر در سال 2017، PPD بین 1.21 تا 4.4 درصد از مردم در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

درمان می تواند چالش برانگیز باشد زیرا افراد مبتلا به PPD نسبت به دیگران بدگمان و بی اعتمادی شدید دارند.

 

اگر PPD دارید، ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید به یک متخصص سلامت روان اعتماد کنید و به انگیزه های آنها در تلاش برای کمک به شما مشکوک شوید - و این اشکالی ندارد.

 

یک متخصص بهداشت روانی برای جلب اعتماد با شما همکاری می کند تا در مدیریت بهتر وضعیت سلامت روانی خود از اعتماد به آنها و پیروی از توصیه های آنها راحت باشید.

 

علل و عوامل خطر چیست؟

علت PPD ناشناخته است. با این حال، محققان بر این باورند که ترکیبی از عوامل بیولوژیکی و محیطی می تواند منجر به آن شود.

 

این اختلال بیشتر در خانواده هایی با سابقه اسکیزوفرنی و اختلال هذیانی وجود دارد. ترومای اولیه دوران کودکی نیز ممکن است یکی از عوامل موثر باشد.

 

سایر عوامل مؤثر عبارتند از:

 

زندگی در یک خانواده کم درآمد

جدا شدن یا طلاق گرفتن

بیوه بودن

هرگز ازدواج نمی کند

بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال 2017 که قبلا ذکر شد، احتمال ابتلا به PPD در آمریکایی های آفریقایی تبار، بومیان آمریکایی و آمریکایی های اسپانیایی تبار بیشتر است.

 

با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی - و علت - شیوع در گروه های نژادی مورد نیاز است.

 

تروما و استرس ممکن است به توضیح میزان بالاتر در آمریکایی های آفریقایی تبار کمک کند.

 

تحقیقات ، از جمله یک مطالعه در سال 2014 ، نشان می دهد که در مورد علائم پارانویای پاتولوژیک ، مانند هذیان ، تفاوت چندانی بین افراد سیاه پوست و سفیدپوستان وجود ندارد. با این حال ، افراد سیاه پوست بیشتر احتمال دارد علائم پارانویای غیر آسیب شناختی مانند عدم اعتماد را نشان دهند.

 

علائم اختلال شخصیت پارانوئید چیست؟

افراد مبتلا به PPD اغلب باور نمی کنند که رفتار آنها چیزی غیرعادی است.

 

ممکن است از نظر آنها کاملاً منطقی به نظر برسد که نسبت به دیگران مشکوک باشند. با این حال، اطرافیانشان ممکن است معتقد باشند که این بی اعتمادی بی دلیل است.

 

فرد مبتلا به PPD نیز ممکن است رفتاری خصمانه یا سرسختانه داشته باشد. آنها ممکن است طعنه آمیز باشند، که اغلب ممکن است باعث واکنش خصمانه دیگران شود. به نوبه خود، ممکن است به نظر برسد که این پاسخ خصمانه ظن اصلی آنها را تأیید می کند.

 

فرد مبتلا به PPD ممکن است شرایط دیگری داشته باشد که می تواند علائم PPD را ترکیب کند. به عنوان مثال، افسردگی و اضطراب می تواند بر خلق و خوی فرد تأثیر بگذارد. تغییرات خلق و خوی می تواند باعث شود فرد مبتلا به PPD بیشتر احساس پارانوئید و انزوا کند.

 

سایر علائم PPD عبارتند از:

 

اعتقاد به اینکه دیگران انگیزه های پنهانی دارند یا قصد آسیب رساندن به آنها را ندارند (به عبارت دیگر ، دچار توهمات آزار و اذیت می شوند)

شک به وفاداری دیگران

مشکل در کار با دیگران

حساسیت بیش از حد به انتقاد

به سرعت عصبانی یا خصمانه می شود

جدا شدن یا منزوی شدن از نظر اجتماعی

استدلالی و دفاعی بودن

در تشخیص اینکه چرا رفتار آنها ممکن است باعث نگرانی شود مشکل دارند

داشتن مشکل در آرامش

علائم PPD می تواند با علائم سایر اختلالات سلامت روان همپوشانی داشته باشد.

 

اسکیزوفرنی و اختلال شخصیت مرزی (BPD) دو حالت با علائم مشابه PPD هستند. در نتیجه، تشخیص دقیق این شرایط می تواند دشوار باشد.

 

اختلال شخصیت پارانوئید چگونه تشخیص داده می شود؟

 

به منظور تشخیص PPD، یک پزشک مراقبت های اولیه ابتدا از شما در مورد علائم و سابقه پزشکی شما می پرسد. آنها همچنین یک معاینه فیزیکی برای بررسی سایر شرایط پزشکی انجام می دهند.

 

پزشک مراقبت های اولیه ممکن است شما را برای آزمایش بیشتر نزد روانشناس، روانپزشک یا متخصص سلامت روان دیگری بفرستد.

 

متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام می دهد. آنها ممکن است از شما در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطتان بپرسند.

 

علاوه بر این، متخصص سلامت روان ممکن است سعی کند رفتار شما را با این سوال که چگونه به یک موقعیت تصور شده پاسخ می دهید، بسنجد.

 

سپس متخصص سلامت روان تشخیص داده و یک برنامه درمانی را تشکیل می دهد.

 

آیا می دانید؟

افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی بیشتر از افراد عادی دچار اختلال مصرف مواد می شوند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 

فروش اقساطی خودرو از سایا خودرو


فروش اقساطی خودرو از سایا خودرو

ارشا هودرو یکی از معتبرترین و فعال ترین شرکت ها در زمینه فروش خودرو در کشور است که بهترین خودروها را در مارک ها و مدل های خارجی و ایرانی با بهترین شرایط به فروش می رساند و در صورت تمایل به خرید اقساطی ، نقد این شرکت ، فقط با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

 

امروزه با افزایش قیمت ها در کشور ، قدرت خرید خودروها در کشور بسیار کاهش یافته است و بسیاری از مردم بسیار مایلند خودروی مورد علاقه خود را به صورت اقساطی خریداری کنند. بنابراین به دلیل استقبال مردم ، فروش اقساطی خودرو بسیار رواج پیدا کرده و شرکت های زیادی تأسیس شده است که در این زمینه فعالیت می کنند و خودروها را در مارک ها و مدل های ایرانی و خارجی تولید و عرضه می کنند. هر شرکتی با توجه به سیاست تجاری خود شرایط ویژه ای را برای فروش اقساطی خودرو در نظر می گیرد. در همین حال ، برخی از این شرکت ها منافع مشتری را بیش از هر چیز دیگری در نظر می گیرند ، در حالی که برخی دیگر منافع خود را در نظر می گیرند. از کدام یک از این شرکت ها خرید کنید.

 

فروش اقساطی خودرو از سایا خودرو

 

فروش موکول خودرو با مناسب ترین شرایط

فردی که قصد خرید خودرو به صورت اقساطی را دارد ، همیشه به دنبال شرکتی است که از نظر او بهترین شرایط را در بین شرکت های فروش اقساطی خودرو دارد. اما فروش اقساطی خودرو با مناسب ترین شرایط به چه معناست و شرکت ها باید چه شرایطی را در مقابل خریدار قرار دهند تا بتوانند خریدی مناسب و اقتصادی انجام دهند؟ یکی از بهترین شرایطی که شرکت ها می توانند برای خریدار تعیین کنند ، تعداد مناسب اقساط با توجه به شرایط مشتری است. شرکت های فعال در زمینه فروش اقساطی خودرو می توانند هنگام فروش خودروی مورد نظر مشتری به صورت اقساطی که شرایط مشتری را برآورده می کند ، مشتریان زیادی را برای خرید اقساطی خودرو جذب کنند. شخصی که قصد خرید اقساطی خودرو را دارد درآمد خود را حساب می کند و تعداد اقساط را با توجه به درآمد خود تعیین می کند ، بنابراین شرکت ها نیز باید تعداد اقساط را متناسب با بودجه مشتری تعیین کنند تا اقساط را بفروشند. بسته به درآمد خود ، یک نفر ممکن است خودرویی را فقط با چند قسط کوتاه مدت خریداری کند و شخص دیگری ممکن است به خودرویی با اقساط بلند مدت نیاز داشته باشد.

 

تعویق فروش خودرو و تحویل خودرو در کوتاه ترین زمان ممکن

زمان لازم برای تحویل خودرو در طرح تغییر زمان خودرو برای مشتری بسیار مهم است و مشتری مایل است خودروی مورد نیاز خود را در اسرع وقت تهیه کند ، البته هر شرکت طبق قوانین و سیاست ها. زمان های متفاوت و متفاوتی برای تحویل خودرو در نظر بگیرید. هرچه زمان تحویل خودرو به مشتری کوتاهتر باشد ، در نتیجه مشتری آمادگی بهتری برای استفاده از خدمات شرکت خواهد داشت. شرکت هایی که تنها از یک سیاست پیروی می کنند و زمان تحویل خودرو را طولانی می دانند ، در نتیجه کمتر مورد استقبال مشتری قرار می گیرد که در صورت خرید خودرو از این شرکت ها موجب نارضایتی آنها می شود. البته نوع خودرو نیز می تواند تأثیر زیادی در زمان تحویل داشته باشد و برخی از خودروها مانند خودروهای خارجی که برخی از مدل های آنها در کشور کمتر رایج است و واردات آنها دشوار است ، ممکن است زمان تحویل بیشتری داشته باشند.

 

فروش اقساطی خودرو

 

تعویق فروش خودرو در مدلهای خارجی و داخلی

برخی از شرکت هایی که خودروها را به صورت اقساطی می فروشند فقط خودروهای خارجی را به صورت اقساطی می فروشند ، در حالی که برخی دیگر خودروهای خود را به صورت محلی تولید می کنند. اما برخی از شرکت های دیگر به منظور ارائه تنوع بیشتر خودروها به مشتریان ، اقدام به فروش ، مدلهای مختلف خودرو ، داخلی و خارجی می کنند که هریک از آنها ایرانی یا خارجی هستند و شرایط فروش ویژه ای دارند. معمولاً شرکت هایی که انواع مختلفی از خودروها را برای فروش اقساطی خودرو در نظر می گیرند ، مشتریان زیادی نیز دارند و مشتری با توجه به بودجه ای که دارد ، مختار است خودرو را تهیه کند.

 

فروش اقساطی خودرو در تهران

تهران به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور ، نیاز زیادی به خودرو دارد و به همین دلیل فروش اقساط خودرو در تهران بسیار رواج یافته است و تا کنون شرکت های زیادی در این زمینه تأسیس شده اند. شرکت هایی که در زمینه فروش اقساطی خودرو در تهران فعالیت می کنند برخی مجاز و برخی دیگر غیر مجاز هستند و خریدار باید به این موضوع توجه کرده و آن را بسیار جدی بگیرد. خودروهایی که به صورت نقد و اقساط در این شرکت ها عرضه می شوند ممکن است حضور خارجی نداشته باشند که به دلیل خرید از این شرکت های غیرقابل اعتماد ضررهای زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. با بررسی هایی که انجام می دهید ، می توانید اعتبار این شرکت ها را ارزیابی کرده و سپس خرید اقساطی خود را انجام دهید.

 

فروش اقساطی خودرو

شما میتوانید خرید اقساطی خودرو را از شرکت سایاخودرو به صورت کاملا تضمین شده و به صورت اقساط انجام دهید.

ویژگی های چوب ترموود


ترموود یکی از مصالح بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف و گوناگون است. چوب‌ها اغلب در ساخت مبل، بوفه، اشیا چوبی، ساخت ساختمان‌ها، درب و پنجره و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گذشته تا به امروز از چوب استفاده‌های زیادی شده است.

دسته‌بندی چوب‌ها:

چوب‌ها همان ساختار درخت می‌باشند که از نظر بافت می‌توان آن‌ها را به دو دسته سخت چوب‌ها و نرم چوب‌ها تقسیم کرد. سخت چوب‌ها چوب درختانی می‌باشند که دارای برگ‌های پهن هستند. بافت چوب درختان پهن برگ تنها زمانی که درختان دارای برگ هستند، قابلیت رشد دارد. رشد چنین درختانی در فصل بهار شروع می‌شود و هر چه به پاییز نزدیک‌تر می‌شویم، از رشد و نمو آن‌ها کاسته می‌شود. رشد درختان پهن برگ از فصل پاییز متوقف می‌شود. چوب‌های درخت گردو، درخت انجیر، درخت بلوط، درخت چنار، درخت راش، درخت تبریزی، درخت سپیدار، درخت افرا و … در دسته سخت چوب‌ها قرار می‌گیرند.

اما نرم چوب‌ها، چوب‌های حاصل از درختان سوزنی برگ می‌باشد. چوب این نوع درختان در طول سال قادر به رشد و نمو می‌باشند. به عبارت دیگر در طول سال زمان بیشتری برای رشد دارند. درختان سوزنی برگ در فصل‌های بهار و تابستان با سرعت بیشتری رشد می‌کنند و در بقیه فصل‌ها رشد آن‌ها به کندی و آرامی انجام می‌شود. از درختان سوزنی برگ می‌توان به درخت سرو، درخت کاج و … اشاره کرد.

ویژگی ترموود

ویژگی ترموود

چوب ترموود سخت چوب است و یا نرم چوب؟

چوب ترمو ممکن است در دسته سخت چوب‌ها و یا در دسته نرم چوب‌ها قرار گیرد. به عبارت دیگر ترمو وود به چوبی گفته می‌شود که تحت شرایط خاص استحکام و مقاومت آن‌ها افزایش یافته است. حال چوب مصرفی می‌تواند از هر نوع درختی چون درخت سرو، درخت بلوط، درخت افرا، درخت سرخدار، درخت گردو و غیره انتخاب شده باشد. چوب ترموود چوبی می‌باشد که ساختار سلولی آن بر اثر حرارت تغییر یافته است و ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی آن بهبود یافته است.

چوب‌ ترموود و یا ترمو وود بر اثر قرار گرفتن در برابر حرارت و یا بخار آب رطوبت خود را نزدیک به شش درصد از دست داده‌اند. رطوبت باعث پوسیدگی چوب‌ها، نفوذ جانوران میکروسکوپی، ایجاد شرایط مناسب جهت رشد قارچ‌ها می‌شود، در نتیجه کاهش آن و حرارت چوب‌ها مانع از پوسیدگی چوب، رشد قارچ می‌شود. به طور کلی چوب ترمو چوبی می‌باشد که بر اثر حرارت مقاوم شده‌اند و عمر بلندتری نسبت به سایر چوب‌ها خواهند داشت.

ویژگی های چوب ترموود:

از ویژگی‌های چوب ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش مقاومت چوب مصرفی:

از ویژگی‌های چوب ترموود می‌توان به افزایش مقاومت آن‌ها اشاره کرد. در واقع از حرارت دادن چوب‌ها قبل از این که به درجه اشتعال برسند، صرف نظر می‌شود در نتیجه ترمو وود کردن چوب‌ها قرار نیست باعث سوخت و صدمه به آن‌ها شود بلکه با ایجاد تغییرهای منحصر به فرد در ساختار چوب به استقامت و مقاومت آن‌ها کمک می‌کند.

انعطاف پذیری و افزایش مقاومت در برابر فشارهای بیرونی :

از دیگر ویژگی‌های چوب ترموود می‌توان به انعطاف‌پذیری آن‌ها و همچنین افزایش مقاومت آن‌ها در برابر فشارهای بیرونی اشاره کرد. چوب ترموود در برابر فشارهای وارد شده از محیط بیرونی مانند برخورد اجسام مختلف به آن‌ها مقاومت می‌باشند و از انعطاف لازم برخوردار هستند

عایق فوق العاده صدا، گرما و سرما:

یکی از ویژگی‌های چوب ترموود که سبب تمایز آن از دیگر چوب‌ها شده است، عایق بودن در برابر سرما، گرما و سرما می‌باشد در نتیجه این نوع چوب را می‌توان در نمای ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار داد. لازم به ذکر است که چوب ترموود رسانایی بسیار ناچیزی دارد که استفاده از آن در نمای داخلی ساختمان‌ها توصیه می‌شود.

مقاومت بالا در برابر انواع شرایط آب و هوایی:

چوب‌های ترمو وود در برابر انواع آب و هوا مقاومت می‌باشند، در حقیقت با انواع شرایط آب و هوایی سازگار هستند و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. استفاده از چوب ترموود در محیط‌هایی با آب و هوای گرم و خشک، آب و هوای سرد و قطبی کاملاً سازگار خواهد بود.

عدم ترک خوردگی، تاب برداشتن و تغییر ابعاد:

از دیگر مزیت‌های چوب ترموود می‌توان به عدم تاب برداشتن آن‌ها، عدم ترک خوردگی و غیره اشاره کرد. چوب‌های ترمو وود به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند با گذشت زمان تغییر ابعاد نمی‌دهند و همچنین سطح آن‌ها دچار ترک خوردگی نمی‌شود.

مقاومت در برابر رطوبت و آب:

چوب ترموود در برابر رطوبت و آب کاملاً مقاوم بوده و تغییر شکل نمی‌دهد. در واقع می‌توان از این نوع چوب‌ها برای ساخت استخر، سونا و غیره استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع چوب‌ها جهت اجرا کابینت‌ها، سینک‌های ظرفشویی و موارد دیگر بلامانع خواهد بود.

حفظ حالت طبیعی چوب:

یکی دیگر از ویژگیهای ترموود حفظ حالت طبیعی آن‌ها می‌باشد. چوب ترموود حالت طبیعی خود را به خوبی حفظ می‌کند که یکی از دلایل اصلی استفاده از آن‌ها در اجرای نمای داخلی ساختمان و طراحی داخلی ساختمان می‌باشد.

رنگ پذیری فوق العاده چوب ترموود: 

چوب‌های ترموود رنگ پذیری بی نظیری دارند. در واقع این نوع چوب‌ها رنگ را به خوبی جذب خود می‌کنند که مانع از ریختن رنگ و بره بره شدن آن‌ها می‌شود، در نتیجه رنگ کردن آن‌ها به خوبی انجام می‌شود و به کیفیت نهایی چوب می‌افزاید.

ساب پذیری و برشکاری آسان:

چوب ترموود و سایر چوب‌ها را قبل از استفاده باید به ابعاد مورد نظر و شکل‌های مورد نظر تبدیل کرد، در نتیجه برش دادن آن‌ها و شکل دادن آن‌ها از دیگر کارهایی می‌باشد که باید روی چوب‌ها اجرا کرد. چوب‌های ترموود خاصیت ساب پذیری و شکل پذیری بی نظیری دارند که به ویژگی‌های آن‌ها افزوده است.

آیا رنگ ماسک معیاری برای استاندارد یا غیر استاندارد بودن آن است؟


آیا رنگ ماسک معیاری برای استاندارد یا غیر استاندارد بودن آن است؟

 

تنوع ماسک با شیوع کرونا در بازار بسیار زیاد شده است. ماسکهای سفید و آبی این روزها با رنگ های متنوعی در بازار دیده می شوند. به همین خاطر ممکن است برای خیلی ها این سوال ایجاد شده باشد که آیا رنگ ماسک معیاری برای خوب یا بد بودن و تشخیص استاندارد بودن آن است یا خیر. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

در برخی از وب سایت ها مطالب غیر صحیحی در مورد رنگی بودم یا نبودن ماسک نوشته شده است. برخی نوشته اند که ماسک آبی دارای لایه های سمی است. چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر چنین بود هرگز در بیمارستان ها و خیلی از مراکز درمانی دیگر از ماسکهایی به این رنگ استفاده نمی شد. ماسک سبز و آبی خیلی سال است که در بیمارستان ها استفاده می شود و هیچ مشکلی هم به وجود نیاورده است. پس سمی بودن لایه های رنگی ماسک صحت ندارد.

 

حتی رنگ های دیگری چون مشکی، طوسی و... نیز این روزها در بازار دیده می شود و خیلی از این محصولات هم توسط شرکتهای صاحب نام استاندارد تولید می شوند. اگر این لایه های رنگی که معمولا برای لایه رویی استفاده می شوند از لایه های استاندارد و بهداشتی باشند هیچ مشکی ایجاد نمی کنند.

 

حال ممکن است برای شما این سوال به وجود آمده باشد که پس چرا پیش از کرونا تنها ماسکها را در رنگ های سفید و آبی و گاها سبز می دیدیم. پاسخ این است که در زمان پیش از کرونا ماسکها تنها توسط پزشکان و کسانی که در محیط هایی مثل بیمارستان کار می کردند استفاده می شدند. مردم عادی نیازی به استفاده از این ماسکهای پزشکی نداشتند. اما شرایط کرونا باعث شد که مردم هم ماسک بزنند. در محیط های درمانی نیز معمولا از رنگ های استاندارد و سازمانی پزشکی چون سفید و آبی و سبز استفاده می شود. به غیر از ماسکها که موضوع بحث ما هستند خیلی از وسایل پزشکی مثل کاورهای کفش و کلاه های پزشکی نیز گاها به این رنگه ها هستند.

 

مواردی که برای استاندارد بودن ماسک مهم است لایه ها و قطعات استفاده از ماسک و روش تولید ماسک است. به طور مثال ماسکی که با چرخ خیاطی تولید شده باشد حتی اگر لایه های خوبی هم داشته باشد نمی تواند انتخاب خوبی باشد. ماسک تنها باید به روش پرسی و بدون دخالت دست تولید شده باشد. این روش که بهداشتی ترین و اصولی ترین روش تولید ماسک است به کمک دستگاه های بزرگ انجام می شود و به روش اولتراسونیک معروف است.

 

لایه های رویی و زیرین ماسک که معمولا از اسپان باند هستند در ماسکهای بهداشتی باید از لایه های نرم و لطیف و ضد حساسیت باشند. این لایه ها با صورت در تماس هستند و اگر زبر و خشن باشند ممکن است پوست را آزار دهند. پس در ماسکهای تخصصی پزشکی از نوع بسیار نرم و ضدحساسیت اسپان باند استفاده می کنند. لایه هایی که به عنوان لایه رویی و لایه زیرین بدنه ماسک مورد استفاده قرار می گیرند.

 

لایه وسطی مهم ترین لایه است. این لایه که ملت بلون است وظیفه فیلتر کنندگی را در یک ماسک بر عهده دارد. لایه ای که دقیقا در بین دو اسپان باند دیگر قرار می گیرد و از رد شدن ویروس و باکتری های گرم مثبت و منفی مثل کرونا و آنفولانزا جلوگیری می کند. هر چه این لایه ضخیم تر باشد قدرت بیشتری در جلوگیری از رد شدن ویروس و میکروارگانیسم ها دارد. این لایه معمولا بین 17 تا 30 گرم دارد. گرماژ کمتر طبیعتا قدرت کمتری در حفاظت در برابر ویروس ها دارد. یک ماسک استاندرد برای محیط درمانی ویروسی و بیماری زا باید حتما لایه ملت بلونی داشته باشد. ماسکی فاقد این لایه برای شرایطی مثل محیط درمانی و یا برای کرونا قابل استفاده نیست.

 

اندازه ماسک نیز باید در انتخاب در نظر گرفته شود. برای بزرگسالان اندازه 17.5 در 9.5 و برای کودکان کمی کوچکتر در نظر گرفته می شود. هر ماسکی باید با اندازه صورت متناسب باشد. ماسک بزرگ برای بچه ها قابل استفاده نیست و به دلیل شل و رها بودن روی صورت می تواند موجبات بیماری را فراهم کند. برای بزرگترها نیز باید از ماسکها متناسب صورت استفاده گردد.

 

وجود فیکسر بینی در بالای ماسک هم اهمیت زیادی دارد. این قسمت یک قطعه کوچک نرم و منعطف است که باعث می شود بالای ماسک با توجه به اندازه بینی فیکس و بسته شود. پس می تواند از ورود هوای فیلتر نشده که می تواند از بالای ماسک وارد جریان تنفسی شود پیش گیری کند. یک ماسک استاندارد باید فیکسر بینی داشته باشد. نداشتن فیکسر نه تنها باعث بیماری می شود بلکه باعث می شود با ماسک راحت نباشید و روی صورت شما زیاد تکان بخورد.

 

ماسک های ملت بلون دار سه و چند لایه ای ممکن است روش اتصال بندی یا کشی داشته باشند. در نوع کش دار در هر طرف ماسک قطعه ای کش برای اتصال ماسک به کمک گوش ها در نظر گرفته شده است. در مدل بند دار هم در هر طرف ماسک دو قطعه بند بلند قرار دارد. با بستن بند های بالا به هم و بند های پایین به هم ماسک روی صورت قرار می گیرد. تفاوتی در کارایی ماسکهای کش دار و بنددار وجود ندارد و تنها لایه ها و روش ساخت اهمیت دارد.

 

ماسکهای قابل اطمینان را می توانید به کمک سیب سلامت و مجوزهایی مثل غذا و دارو هم بشناسید. این مجوزها و نشان های استاندارد معمولا روی جعبه ماسک درج می شود. طبیعتا ماسکهایی با این نشان ها قابل اطمینان تر هستند و راحت تر می توان به آن ها اعتماد کرد.

 

و این که ماسک را به صورت بسته بندی خریداری کنید. از خرید ماسک ها باز و فاقد بسته بندی اجتناب کنید. حتی اگر ظاهری شبیه به ماسکهای دیگر داشته باشد. ماسکهای بهداشتی باید یک بسته بندی داشته باشند. سعی کنید ماسکها را از مراکز قابل اطمینان مثل داروخانه ها تهیه کنید.

 

معیار انتخاب ماسک لایه ها و استاندارد بودن ماسک باشد نه ظاهر و زیبایی. حتما و حتما ماسکهای یکبار مصرف ملت بلون دار را برای کرونا استفاده کنید.