من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

5روش مؤثر افزایش فروش و درآمد


افزایش فروش و درآمد یک هدف اساسی است که زمینه رشد بیشتر را برای کسب و کارها فراهم می کند. اما از حرف تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی وجود دارد. در این یادداشت بررسی می کنیم که کسب و کارها چگونه می توانند فروش و درآمد خود را افزایش دهند بدون اینکه برای ساختار کلی مالی آن ها و پایداری سازمانشان مشکلی پیش بیاید.

با استفاده از شش روشی که در ادامه می آید، قادر خواهید شد که برند خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان بشناسانید و اطمینان حاصل کنید که تیم شما دائماً در حال تلاش برای رسیدن به اهداف سازمانی است.

 

1. اهداف روشن و مشخص داشته باشید

اولین قدم تعیین اهداف روشن است. اغلب کسب و کارها رشد، افزایش فروش و افزایش درآمد را به عنوان اهداف اصلی خود معرفی می کنند. اما این سه هدف یکی نیستند. به عنوان مثال، افزایش فروش همیشه به افزایش درآمد منجر نمی شود. همچنین رشد و گسترش کسب و کار ممکن است به سرمایه گذاری هایی نیاز داشته باشد که در ابتدا منجر به افزایش درآمد نشوند.

قبل از هر چیز، دانستن اینکه به کجا می خواهید بروید، بهترین راه برای فهمیدن نحوه رسیدن به آن جا است. حتی اگر بهترین ابزارهای موجود در جهان را در اختیار داشته باشید، بدون در نظر گرفتن هدف و مقصد مشخص، تلاش های تیم شما ثمر بخش نخواهد بود. پس باید تا حد ممکن در تعیین اهداف خود دقیق شوید. همچنین برای هر کدام از تیم های اجرایی اهداف جزئی تعیین کنید که مطابق با اهداف کلی تر سازمان باشند.

 

مدیریت ارتباط با مشتری باعث افزایش درآمد می شود

 

2.مدیریت ارتباط با مشتری را جدی بگیرید

مشتریان از شنیده شدن نظراتشان استقبال می کنند و مایلند با فروشندگانی که از آنها خرید می کنند، گفتگو کنند. در واقع آن ها دوست دارند نظرات خود را در مورد تجربه خرید خود بیان کنند خواه به صورت نظرسنجی، صحبت با دیگران و ... این ویژگی برای تیم فروش شما مزایای مختلفی دارد.

 

مشتریان نه تنها می توانند شما را به خریداران بالقوه بیشتر (به شیوه ای موثرتر از بازاریابی عمومی) معرفی کنند، بلکه می توانند نقایصی را در فرآیند فروش شما مشخص کنند که از هر زاویه ای غیر از دید آنها، به سختی قابل مشاهده هستند.

با ایجاد راه های ارتباطی مختلف با مشتریان خود، در اصل در حال دریافت مشاوره رایگان برای بهبود کسب و کار خود هستید. به عبارت دیگر تا زمانی که شرکت شما پذیرای بازخوردهای مشتریان باشد، می توانید در کسب و کار خود تغییراتی ایجاد کنید که تجربه مثبت مشتری را تضمین کند. نتیجه این امر افزایش مراجعه، فروش و در نهایت افزایش درآمد خواهد بود.

 

یکی از بهترین ابزار مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان ها، نرم افزار CRM است. این نرم افزار با جمع آوری اطلاعات مختلف مشتریان در یک پایگاه داده مرکزی، دسترسی ساده و سریع به آن ها را برای تیم فروش امکان پذیر می کند. همچنین تیم بازاریابی نیز می توانند با استفاده از این داده ها، فعالیت ها و کمپین های تبلیغاتی خود را به صورت هدفمند و موثر اجرا نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.