من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

اما سازه های مهم دیگری که با سقف های وافلی ساخته می شوند چیست؟

اما سازه های مهم دیگری که با سقف های وافلی ساخته می شوند چیست؟

مترو واشنگتن همچنین با داشتن سقفی به شکل وافل که از روی سقف تونل عبور می کند و به دلیل سختی و یکپارچگی منظره ای باشکوه ایجاد می کند ، یک شاهکار مهندسی است.

نمونه های دیگر استفاده از سقف های وافلی در جهان شامل موارد زیر است:

اختلاف سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

نوع سقف وافل یک طرفه و دو طرفه در مرحله اول با توجه به طول و عرض دهانه تعیین می شود. اما چگونه می توان آهن وافل یک طرفه یا دو طرفه را انتخاب کرد؟ اگر نسبت طول دهانه به عرض آن بیش از 2 باشد ، عملکرد سقف وافل یک طرف است. اگر این مقدار کمتر از 2 باشد ، به دو طرف می افتد. به طور کلی ، وقتی طول دهانه بیش از 9 متر باشد ، وافل باید از دو طرف سقوط کند.

اگر فاصله ستون ها 8 متر باشد ، ترجیح می دهیم از سقف وافل در یک طرف استفاده کنیم. انتخاب سیستم سقوط نیز به تعداد طبقات و وجود دیوار و نوع تیراندازی و نقشه سازه بستگی دارد. اگر می خواهید این دو نوع سقف را از نظر شکل ظاهری با استفاده از سقف های وافلی یک طرفه کنید ، می توانید قالب های مستطیلی و سقف های وافلی در دو طرف قالب های مربعی داشته باشید. این نشان می دهد که سقف وافل دو طرفه مربع است. نمای و نمای سقف وافل یک طرف مکعب مستطیل شکل است که از پایین قابل مشاهده است

تبدیل روش اجرای پروژه از سقف تیرچه واحد به سقف وفل و برداشتن ستون های اضافی و وافل دوتایی

مقایسه روش های اجرای وافل یک طرفه و دو طرفه

  اجرای سقف وافل دو طرفه و یک ویژگی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اما آیا در اجرای سقف های وافل یک طرفه و دو طرفه تفاوتی وجود دارد؟ در اجرای سقف وافل ، یک طرف تیرهای میانی قابل برداشت نیست. این نوع سقف باید روی تیرها قرار گیرد. اتصال تیرها نیز در یک جهت است. سقف وافل یک طرفه دارای دو پایه ستون است که بار را از سقف به ستون منتقل می کند. این نوع سقف عملا تفاوتی با سقف تیرچه ندارد. تنها تفاوت سقف وافل یک طرفه و تیرچه در نوع دویدن است. در وافل های یک طرفه تیرچه و واحد یا بلوک وجود نخواهد داشت.

 

در سقف وافل ، شما به عنوان تکیه گاه در دو طرف تیرها یا ستون ها عمل می کنید. در مجموع چهار پشتیبانی برای انتقال بار به ستون وجود دارد. از نظر میلگرد در سقف وافل ، یک طرف از میلگردهای حرارتی استفاده می کند ، اما در وافل در هر دو طرف ، میلگرد اصلی به صورت شبکه در هر دو طرف استفاده می شود. به طور کلی ، اجرای سقف وافل در هر دو طرف از نظر اقتصادی کاهش می یابد ، اما مزایای خاص خود را دارد. مهمترین مزایا را می توان در دهانه های وسیع ، از بین بردن تیرهای میانی و ... اشاره کرد.

آیا سقف وافل برای قاب فلزی قابل استفاده است؟

از سقف وافل که بعداً به سقف مشبک معروف شد ، برای ساخت انواع آشیانه های صنعتی ، کتابخانه ها ، آمفی تئاترها و غیره استفاده می شد. اما برخی فقط در حال بررسی این سوال هستند که آیا می توان اتو وفل را بر روی یک قاب فلزی استفاده کرد؟ برخی دیگر به دنبال اجرای این نوع سقف در سازه های فلزی هستند. در ادامه این سوال را برای شما پاسخ خواهیم داد.

عملکرد دال وافل در سازه های فلزی

سقف های وفل را می توان در پروژه های فولادی و همچنین پروژه های بتنی اجرا کرد. اجرای این سقف در سازه های فلزی جزئیات اجرایی خاص خود را دارد. سقف های وافلی مانند سازه های سقف واحد در سازه های فلزی عمل می کنند. در سازه های فولادی می توانید وافل دو طرفه و وافل یک طرفه اجرا کنید. استفاده از این نوع سقف در سازه های فلزی باعث ایجاد دهانه های بیشتر در سازه می شود و در نتیجه سطح مقطع ستون ها کاهش می یابد. این عامل همچنین ممکن است از نظر مالی به پروژه کمک کند.

 

مزایای سقف وافل در قاب فولادی

اجرای سقف وافل بر روی یک قاب فلزی هزینه ها را بسیار کاهش می دهد و دهانه ها را افزایش می دهد. از آنجا که نیازی به مواد فلزی نیست ، در صورت سقوط این نوع ، اگر برای کاهش وزن در مقایسه با سقوط سفارش کرمیت بسیار مناسب باشد ، یک کمان استیل است. در این نوع سقوط می توان تیرهای جانبی را برداشته یا سقف را به صورت کامپوزیت اجرا کرد. در اجرای سقف وافل دو طرفه می توان سقف را بدون نیاز به تیر مستقیم به ستون ها متصل کرد. استفاده از این سقف در حالت یک طرفه و دو طرفه می تواند در حضور تیرهای مرکزی طراحی و اجرا شود. اجرای اسکلت فلزی بدون تیر مرکزی باعث سهولت و به صرفه بودن اجرا می شود.

 

حداکثر دهانه سقف وافل چقدر است؟

مهمترین ویژگی سقف وافل اجرای دهانه های طولانی است. اما حداکثر دهانه سقف وافل یک طرفه و دو طرفه متفاوت است. با توجه به نکات ساده ، po است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.