من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

من و تو ما

دانلود رایگان تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر سده شانزدهم میلادی

تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر سده شانزدهم میلادی

RSS feed.

  • تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر سده شانزدهم میلادی
    تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر سده شانزدهم میلادیدسته: تاریخ و ادبیات
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 24 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 30

    تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر سدة شانزدهم میلادی در 30 صفحه در قالب Word قابل ویرایش

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    توضیحات :

    تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر سدة شانزدهم میلادی در 30 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

    بخشی از متن :

    مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان در اواخر

    سدة شانزدهم میلادی

    چکیده :

    1- تاریخ ایران و ترکیه در آثار متعدد مورخان از آن جمله در کتب تواریخ اسکندر منشی ترکمان, قاضی احمد قمی, مصطفی عالی افندی, مصطفی سلانیکی, ابراهیم پچوی و ... منعکس گردیده و پژوهشگران از این آثار پرقیمت کم و بیش استفاده نموده اند، ولی ما یک کتاب تاریخیِ خیلی پرارزش نیز در دست داریم که متأسفانه محققان از آن بهره مند نبوده اند. زیرا این کتاب تا به حال به چاپ نرسیده و نسخة خطی آن در کتابخانة دانشگاه استانبول محفوظ می باشد. نام کتاب ذکر شده « ظفرنامة سلطان مراد ثالث » است که از طرف ابراهیم رحیم زاده، مورخ عثمانی تألیف گردیده است.

    2- ناگفته نماند که در اواسط عصر شانزدهم میلادی، امپراطوری عثمانی در کشورهای متعدد کرة زمین حاکمیت خود را توسعه داده بود و برای اشغال سواحل دریای خزر تلاش می نمود از راه های تجاری و ترانزیتیِ قفقاز بهره برداری نماید.

    3- بنا بر معلومات ابراهیم رحیم زاده، در تاریخ 8/9/982 هجری (23/12/1574 میلادی) مأمورین بلندمرتبة عثمانی در دیوان سلطان مراد ثالث جمع شده، حالت و وضعیت دول اسلامی و به اصطلاح هجوم شرق به اراضی دولت صفوی را تحت مذاکره قرار داده بودند, ولی اجرا و انجام طرح فوق بعد از 4 سال در بهار 986 صورت گرفت.

    4- برای اجرای آن طرح، عثمانی ها به کمک و یاریِ حکمران و فرمان فرمایانِ ایالات قفقاز شمالی امیدوار بودند و به حاکمان آوارستان, قیطاق, قوموق و تباساران نامه هایی راجع به همکاری بر ضد صفویان فرستادند. بنا بر معلومات ابراهیم رحیم زاده، جنگی که در نزدیک شهر شماخی شیروان صورت گرفته بود (در فصل خزان 986) امیر شمخال، حاکم قیطاق و قوموق به تعداد 30 هزار دلاوران داغستان را جمع کرده و به عثمانی ها کمک رسانیده بود، ولی عثمانی ها از ترس قزلباشان بعد از پیروزی نتوانستند در شماخی بمانند و لشگرهای خود را به شهر دربند انتقال دادند.

    شایان توجه است که اهالی دربند اگر هنگام هجوم عثمانی ها به شیروان بر ضد صفویان برخاسته بودند، بعد از دریافت خبر هجوم تازة قزلباشان، قشون های عثمانی را از شهر بیرون راندند. در آینده لشگر کشی اهالی قفقاز بر ضد عثمانی ها افزایش پیدانمود و در نتیجه، نظامیان عثمانی و تاتار به سرکردگی عثمان پاشا از دربند بیرون جستند.

    روابط سیاسی و تعاملات فرهنگی و تمدنیِ ایران و عراق از مشروطه تا انقلاب اسلامی

    هدایت فرح بخش - کارشناس ارشد تاریخ

    چکیده :

    اقوام ساکن در منطقة میان رودان (بین النهرین) از ده ها قرن پیش از میلاد مسیح با ایرانیان ارتباط اقتصادی، فرهنگی و فکری داشته و در تعاملی پیوسته به تکامل یکدیگر کمک کردند. آریاها در پهنة فلات ایران تا مدیترانه با همکاری مردمان این مناطق به خصوص بومیان همجوار بین النهرین، پایه های فرهنگ و تمدن درخشان اولیة جهانی را طراحی و پایه ریزی نمودند. ایرانیان در کوششی مشترک توانستند مراکز مهم تمدن اور نینوا, بابل, سلوکیه و تیسفون و حران را به نحوی چشمگیر گسترش داده و در محدودة آن روزگار و در عرصة جهانی به نمایش درآورند. اگرچه در این باره نمی توان رویارویی و تصادمات سیاسی و اجتماعی و فکری و اقتصادیِ انکارناپذیرِ اقوامِ ایرانی و بومیان حوزة رودخانه های دجله و فرات را نادیده گرفت. تشابه و تفاوتی که از دورة باستان و سپس خلفای بزرگ (راشدین) و خلفای کوچک (بنی امیه و بنی عباس) و ترکان و آل عثمان تا ظهور و تأسیس کشور عراق ادامه یافت. بیشترین عوامل مؤثر در این کنش و واکنش ها عوامل جغرافیایی و اقتصادی و فرهنگی و فکری و اجتماعی و سیاسی بوده است. علاوه بر آن نمی توان تحولات این منطقه را بدون اصلاحات و تغییرات جهانی بررسی و مطالعه نمود، زیرا جوامع انسانی همچون دانه های زنجیر اگرچه از یکدیگر مستقل و منفک می باشند، ولی علایق بین آنها سرنوشتشان را در تعاملی اجتناب ناپذیر، به یکدیگر پیوند داده است.

    این پژوهش به دلایل ذیل می تواند مورد توجه قرار گیرد:

    1- سرزمین غرب فلات ایران، اولین ناحیة مسکون و متمدن جهان گذشته تاکنون محسوب می گردد.

    2- منطقة بین النهرین سرزمینی است که دارای شرایط طبیعی و جغرافیاییِ متکاثر و متنوعی است.

    3- اقوام مختلفی در آن زیسته و ماندگار شده اند و برخی دیگر در طول زمان نابود گردیدند.

    4- سرزمین میان رودان اولین جایگاه و مهبط وحی و پیامبران الهی بوده است.

    5- بین النهرین میان سه قارة قدیم جهان, کانون برخوردها و تضاربات سیاسی و اقتصادی محسوب می گردد.

    6- عراق به عنوان موضوع اصلیِ این پژوهش، همواره پس از جنگ اول جهانی کانون تعارضات و تداخلات منطقة خاورمیانه بوده است.

    7- عراق مجموعه ای از اقوام عرب, کرد, فارس, آموری, آشوری و دیگر قبایل است که پیوند آنها و خاستگاهشان در این منطقة محدود، قابل تأمل و بررسی است.

    8- تفکرات مذهبی و ملی متنوع در عراق در این پژوهش حائز اهمیت است و …

    سرفصل هایی که در این پژوهش به آنها توجه می شود:

    الف- شناخت تاریخ مختصر بین النهرین

    ب- تعریف روابط خارجی

    ج- تعریف و تشریح روابط سیاسی

    د- چگونگی پیدایش حکومت عراق و تحولات آن

    هـ بررسی روابط ایران و عراق در دورة مشروطه و پیامدهای آن

    و- عراق و تأثیر تحولات جهانی بر آن در فاصلة دو جنگ جهانی اول و دوم

    ز- روابط عراق و ایران پس از جنگ های جهانی و دلایل پیدایش تصادمات جدی این دوره

    ح- دلایل گسترش اختلافات عراق با ایران به استناد اسناد تاریخی

    ط- عوامل بنیانی و زمینه های پیدایش جنگ هشت ساله

    ی- نتیجه گیری

    موقوفات آستان قدس رضوی در آسیای میانه و افغانستان

    * علی کریمیان- رئیس گروه پژوهش پژوهشکدة اسناد سازمان اسناد ملی ایران

    چکیده :

    سنت حسنة وقف، یکی از مصادیق احسان و غیرخواهی است که بیشتر با استفاده از تعالیم انبیاء آن را از دیرباز به وجود آورده و در صحنة سیاست اجتماعی، به ودیعت نهاده است. وقف یکی از حسنات مؤکد و از « باقیات صالحات » است. از نظر اخلاقی نیز، بارزترین تجلی روحیة تعاون اجتماعی است.

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    برچسب ها : مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان , تحقیق در مورد مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان , دانلود تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان , دانلود رایگان تحقیق مناسبات ایران و ترکیه و شیروان و داغستان , مناسبات ایران و ترکیه

تامین وفروش انواع میزوصندلی به قیمت جزیی

گروه تولیدی مدرن با 15 سابقه تولید بصورت تخصصی درزمینه تولید میزوصندلی می باشد.ما با بهترین متریال جدیدترین مدلهای میزوصندلی ناهارخوری روز دنیا را با بهترین قیمت تولید می کنیم تمام کارهای ما دارای 3 سال ضمانت بی قیدوشرط می باشد ما تولید کننده صندلی های فایبرگلاس می باشیم

که همیم مدلهای صندلی فایبرگلاس را باپارچه هم روکش می کنیم مدل پایه صندلی پایه ایفلی می باشد که این نوع پایه محبوبترین پایه درجهان می باشد برای تولید پایه ازچوب راش گرجستان استفاده می کنیم چوب راش گرجستان یکی ازمحکم ترین چوب ها می باشد که درتولید میزوصندلی از آن استفاده می شود بدنه صندلی های ناهارخوری ازمواددرجه یک فایبرگلاس استفاده می شود که قابل شستشو می باشد اکثر مدلهای ما دارای رنگبندی متنوعی می باشند ازلحاظ استحکام بدنه صندلی ها انعطاف پذیر می باشند وهمین انعطاف پذیری حس آرامش وراحتی میدهد وتحمل وزن تا 300 کیلوگرم را دارد ما حدود بیست مدل صندلی تولید می کنیم که شامل صندلی آشپزخانه صندلی پذیرایی صندلی میزبان صندلی راک صندلی رستورانی صندلی فلزی صندلی کنسول صندلی برای میزتحریر وصندلی فضای باز می باشد اکثر مدلهای صندلی ما دارای 3 جنس پایه می باشند پایه ایفلی چوبی پایه ایفلی فلزی پایه ایفلی پلاستیک فشرده که ازبین این سه جنس پایه می توانیم طبق آماراعلام کنیم که پایه چوبی پرفروش تربوده است. همه مدلهای صندلی ناهارخوری وصندلی فایبرگلاس وپارچه ای دارای ارتفاع 45 می باشد که طبق استاند رد جهانی ارتفاع صندلی بین 43 الی 45 می باشد.
صندلی کانتریاصندلی جزیزه یا صندلی اوپن ما دارای ارتفاع 70 طبق استاندارد جهانی می باشد.
جالبترین مسِئله درتولید صندلی این نکته می باشد که همه صندلی های ما قابلیت عوض کردن پایه رادارد یعنی هرمدل صندلی هم پایه اوپنی به بدنه میخوره هم پایه معمولی واینکه بعد ازمدتی خواستین صندلی اوپنی یا صندلی کانترخودرا به پایه کوتاهتر تغییربدهید این امکان وجوددارد
تامین وفروش انواع میزوصندلی به قیمت جزیی وامکان ارسال به سراسر کشور می باشد

فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین از ابتدا تا به امروز

فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین را دارید شاید تاریخچه خرید آنلاین و فروشگاه های آنلاین برای شما جالب باشد و از تجربیات آنها کمک بگیرید.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خرید آنلاین نوعی تجارت الکترونیک می باشد که به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا با استفاده از یک مرورگر از طریق موبایل و یا کامپیوتر خود بتوانند کالا یا خدمات موردنیاز خود را پیدا کرده و به طور مستقیم از طریق اینترنت از یک فروشگاه اینترنتی کالا و یا خدمات مورد نظر خود را خریداری کنند. در اینجا مشتری می‌ تواند تنها با یک سرچ ساده کالای مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب تر در سایت‌های گوناگون پیدا کند رقابتی بسیار تنگاتنگ که به لطف اینترنت به وجود می‌آید، چراکه در اینجا مشتری می‌تواند تنها با یک سرچ تعداد زیادی فروشگاه آنلاین را پیدا کند که محصول و یا خدمات مورد نیاز او را ارائه می‌کنند و به این صورت خریدار می‌تواند با صرف کمترین زمان کالای خود را پیدا کرده قیمت و برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کند تا در نهایت بتواند بدون محدودیت مکانی و زمانی فروشگاه اینترنتی را انتخاب کند که می‌تواند بهترین خدمات و قیمت را در اختیار او قرار دهد.

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند این امکان را برای مشتریان خود فراهم کند تا خریدار بتوانید محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتی بررسی کند یک فروشگاه اینترنتی برای این کار از تصاویر، فیلم جدول مشخصات فنی و توضیحات مربوط به محصول استفاده می کند و حتی خریداران می‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و یا خدمت مورد نظر درج کنند تا مشتریان دیگر بتوانند از آن استفاده کنند علاوه بر تمام این موارد مشتری می‌تواند کالاهای مورد نظر خود را در کنار یکدیگر قرار داده و آنها را با یکدیگر مقایسه کند تا در نهایت مشتری بتواند انتخاب بهتری داشته باشد این موارد تنها قسمت کوچکی از مزایای خرید اینترنتی بشمار می‌آید.

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند خریدار را قادر کند تا با استفاده از فیلترهایی که در اختیار او قرار می دهد به راحتی بتواند با استفاده از ویژگی‌های مورد نظر خود مدل، مارک یا موارد خاص دیگر به او برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود کمک کند در آخر نیز مشتریان آنلاین می‌توانند برای تکمیل معامله و پرداخت مبلغ کالا و یا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانکی استفاده کنند و یا حتی می‌توانند مبلغ آن را بعد از دریافت محصول با اطمینان بیشتر درب منزل پرداخت کنند چراکه امروزه بسیاری از سایت‌ها برای راحت کردن فرایند خرید و اطمینان بیشتر مشتری برای ارسال کالاهای فیزیکی مانند کتاب، لباس یا لوازم خانگی و هر آنچه که می‌تواند به ذهن شما برسد از سرویس‌های مختلفی مانند ارسال رایگان، پرداخت درب منزل و حتی بازگشت کالا تا یک هفته را برای رقابت با یکدیگر و جلب رضایت بیشتر مشتری ارائه می‌کنند، اما زمان خرید محصولات دیجیتالی مانند فایل‌های صوتی، تصویری و یا نرم افزار از یک فروشگاه اینترنتی معمولاً فایل خریداری شده از طریق اینترنت برای مشتری ارسال می‌شود. اگر در اینجا بخواهیم بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران و جهان نام ببریم می‌توانیم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و یا از 20Bekhar نام ببریم که یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش لوازم خانگی می باشد.

اما این دسته از سایت‌ها که محصول و یا خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند با واژهای مختلفی شناخته می‌شوند که می‌توانیم به خرده فروشی الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه الکترونیکی، فروشگاه آنلاین و یا فروشگاه مجازی اشاره کنیم. این فروشگاه ها به دلیل اینکه امروزه موبایل های هوشمند در دست همه می‌باشند و بیشترین استفاده را در طول روز برای افراد دارد و بیشتر وقت خود را با گوشی موبایل در اینترنت می‌گذرانند وب سایت‌های خود را به‌ گونه‌ای طراحی کرده اند که مشتریان به راحتی بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن های هوشمند خود به راحتی بررسی کنند و حتی بسیاری از این فروشگاه ها دارای اپلیکیشن هایی می‌باشند که بر روی تلفن همراه و تبلت نصب می‌شود تا مشتریان بتوانند راحت تر از آنها استفاده کنند و همیشه کنار شما باشند.

تاریخچه خرید آنلاین از کجا شروع شد

اگر در اینجا بخواهیم ‌به اولین شرکتی اشاره کنیم که بستر تجارت آنلاین را فراهم کرد می‌توانیم به IBM (OLTP)  اشاره کنیم که در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاین را گسترش داد و توانست امکان پردازش معاملات مالی را در لحظه فراهم کند، بعد از ایجاد این بستر توسط IBM برای اولین بار توسط یک شرکت هواپیمایی در آمریکا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت این شرکت از این بستر برای رزرواسیون بلیط هواپیما به صورت انلاین استفاده می کرد، به این صورت که کامپیوترهای واقع در آژانس های مسافرتی به یکServer  در IBM متصل می شدند که می توانستند به یک Database همزمان دسترسی داشته باشند تا همه آژانس های مسافرتی بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند و کار رزرو کردن بلیط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اینترنتی در ابتدا فقط به عنوان یک ابزاری تبلیغاتی و یک ویترین برای شرکت ها عمل می کرد که شرکت های بزرگ از آن برای معرفی محصولات خود استفاده می کردند تا بتوانند اطلاعات کامل مربوط به محصول خود را معرفی و ارائه کنند اما با همه گیر شدن بیشتر اینترنت و راه پیدا کردن کامپیوترها به خانه ها به سرعت مدیران شرکت های تجاری و تولید کنندگان دریافتند که می‌توانند از این ابزار ساده برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنند و محصولات خود را به تمام دنیا معرقی و به فروش برسانند بدون آنکه محدودیت فیزیکی و زمانی داشته باشند، چراکه تجربه یک خرید آنلاین می‌تواند مزایای بسیاری هم برای فروشنده و هم خریدار ایجاد کند از طرفی فروشنده هیچ محدودیتی در زمان، مکان و تنوع اجناس خود ندارد و می‌تواند هزینه های آن را تا حد چشم گیری کاهش دهد و این یعنی قیمت تمام شده کمتر و قدرت بیشتر برای رقابت؛ از طرف دیگر خریدار نیز بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌تواند در کوتاه ترین زمان محصول خود را پیدا کرده و آن را با هزینه ای بسیار کمتر تهیه کند همین چند عامل باعث شد فروشگاه اینترنتی و تجارت آنلاین با سرعتی باورنکردنی رشد کنند تا جایی که امروزه محصول و یا خدماتی نیست که در اینترنت نتوانید آن را یافت کنید.

رشد فروشگاه های آنلاین از کجا شروع شد

اولین سرور و مرورگر وب جهانی توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 برای استفاده تجاری شروع به طراحی کرد و در سال 1991 شروع به کار کرد و پس از آن در سال 1994 بانکداری آنلاین کار خود را آغاز کرد و سپس اولین فروشگاه اینترنتی پیتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقیقت اولین فروش اینترنتی انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سایت فعالیت خود را در سال 1995 آغاز کرد و پشت آن eBay نیز در سال 1995 پا به دنیای تجارت الکترونیک گذاشتند و از اینجا به بعد بود که فروشگاه های اینترنتی با سرعت باور نکردنی یکی پس از دیگری پا به دنیای تجارت آنلاین گذاشتند تا جایی که امروزه شرکت های کوچک و حتی خرده فروشان نیز سعی کردند از این بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصول و خدمات خود را ارائه کنند و سهم خود را از این بازار پیدا کنند اما به شما پیشنهاد می کنیم آن را دست کم نگیرید و قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و فروشگاه اینترنتی خود با مشکلات و سختی های آن آشنا شوید چون اگر آشنایی درستی با آن نداشته باشد و نتوانید در آن رقابت کنید می‌تواند به سرعت تمام سرمایه و کسب و کار شمارا در خود هضم کند و چیزی از آن باقی نگذارد.

رفتار خریدار یا مشتری در یک فروشگاه اینترنتی

هنگامی که شخصی تصمیم به خرید آنلاین می گیرد به احتمال زیاد از طریق تلفن همراه، رایانه، تبلت و یا سایر دستگاه های دیجیتال برای متصل شدن به اینترنت و جمع آوری اطلاعات استفاده  می کند؛ اما محیط دیجیتال می‌تواند تأثیر منفی بر ذهن مشتری بگذارد چراکه توجه داشته باشد مشتری در زمان خرید آنلاین نمی ‌تواند شما و کسب و کارتان را ببیند و به همین دلیل خطر بیشتری را نسبت به افرادی حس می کند که در یک فروشگاه فیزیکی خرید می‌کنند، سه عامل اصلی وجود دارد که ممکن است در تصمیم گیری افراد در زمان خرید از یک فروشگاه آنلاین تأثیر بگذارد اول اینکه مطمئنا مشتری دوست دارد در زمان خرید یک کالای فیزیکی بتواند آن را از نزدیک ببیند و آن را لمس کند و عدم وجود این موضوع در یک فروشگاه آنلاین باعث می‌شود مشتری به کیفیت و اصل بودن کلاً تردید پیدا کند که محصول واقعی که قرار است به درست او برسد چقدر با تصاویر و توضیحات داده شده مطابقت می کند، دوم اینکه مشتری ممکن است بابت اصل بودن کالا و خدمات پس از فروش و حتی گارانتی به شک بیفتد و از این موضوع ترس داشته باشد که اگر مشکلی وجود داشته باشد چطور می‌تواند این موضوع را پیگیری کند و باید سراغ چه کسی برود، اما سومین عامل که می‌تواند تأثیر منفی بر ذهن مشتری بگذارد پرداخت هزینه در مقابل محصول است که ممکن است با استفاده از درگاه اینترنتی حساب بانکی خود را به خطر بیندازد و یا شاید هیچ گاه کالای خود را دریافت نکند و پول خود را از دست بدهد این عواملی هستند که می‌تواند در رفتار خریدار فروشگاه اینترنتی تاثیر گذاشته و ترجیح دهد کالای مورد نظر را از یک فروشگاه فیزیکی با قیمت بالاتر تهیه کند.

از همین رو صاحبان فروشگاه های آنلاین بر جنبه اعتماد مشتری تأکید بسیار زیادی دارند و سعی می‌کنند با روش های مختلف اعتماد بیشتر مشتری را به دست آورند به همین خاطر نیز بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای اینکه بتوانند اعتماد مشتری خود را به دست آورند و احساس امنیت بیشتری به مشتریان خود بدهند از سرویس هایی مانند ارسال ریگان، تسویه درب منزل، بازگشت کالا و سرویس های دیگری به مشتریان خود ارائه می‌کنند تا خریدار بتواند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهد.

تجارت الکترونیک به سرعتی درحال توسعه در تمام دنیا می باشد که در که در سال های خیلی نزدیک شاهد این خواهیم بود که فروشگاه های فیزیکی بیشتر تبدیل به ویترین و نمایشگاه هایی برای تولید کنندگان و نمایندگی ها می شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در دید مشتری قرار دهند.

منبع: ویکی پدیا

 

مرغ رد آیلند (Red Island) و استاندارد های نژادی

مرغ رد آیلند (Red Island) و استاندارد های نژادی

wauz_t4.jpg

مرغ رد آیلند احتمالا یکی از موفق ترین نژاد های مرغ در دنیا است. این مرغ از وطن خود به سراسر جهان سرایت کرده است به گونه‌ای که می توان گفت حتی در مقابل مرغ های صنعتی مدرن و شیوه های کشاورزی فشرده رونق بیشتری دارد. شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا این مرغ انقدر موفق است؟ آنها در واقع پرندگانی هستند که در دسته ماکیان قرار می گیرند. به مراقبت کمی نیاز دارند و معمولا بسیار سالم هستند. این نژاد مرغ، از نوع مرغ های شخصی هستند. با توجه به مشخصات آنها کمتر کسی پیدا می شود که این مرغ ها را دیده باشد و آنها را دوست نداشته باشند. در این مقاله می خواهیم این نژاد را به طور عمیق مورد بحث قرار دهیم. علاوه بر این نوع حیوان خانگی که جزء حیوانات اخلی نگهداری می شود، می توانید اطلاعات لازم را در مورد سایر حیوانات خانگی در فارسی پت بدست آورید.

تاریخچه مرغ رد آیلند

تاریخچه مرغ های رد آیلند در حقیقت از سال 1854 شروع می شود. یک کاپیتان دریایی به نام ویلیام تریپ، یک خروس مالایی را از ملوانی خریداری کرد. کاپیتان خروس مورد نظر را با خود به خانه برد و با مرغ های خود جفت کرد. تریپ جهت تخم گذاری بیشتر مرغ هایش، از تخم آنها برای پرورش و پیشرفت استفاده کرد. او به همراه و با کمک دوست نزدیکش جان مکوبر برای پرورش مرغ ها ثبت نام کرد. با توجه به تلاش ها و عملکرد های تریپ مرغ هایی ترکیبی پرورش داده شدند که از که از مرغ ها و پرندگانی در این نوع در منطقه ماکومبر برتری داشتند. چنین نژادی برای بهبود و پیشرفت ژنتیکی مرغ های تریپ استفاده شد که از حاصل آن نژاد هایی مثل مالایی، مرغ چینی، لایت براهما، راک پلیموت و . ... بوجود آمدند.

این نژاد مرغ مورد توجه اسحاق ویلبور که یک مرغدار موفق بود قرار گرفت. علیرغم تمام کارهایی که توسط تریپ و مکومبر برای پرورش این نوع مرغ انجام شد، ویلبور نام در آیلند را به این مرغ نسبت داد. مرغ های رد آیلند، قبل از هر چیز به عنوان یک پرنده دو منظوره پرورش داده شد. به افتخار این نژاد دو مجسمه در نزدیکی محل شکل گیری آن احداث شد.

ظاهر و استاندارد نژادی مرغ رد آیلند

در سال 1904 مرغ رد آیلند توسط انجمن مرغداری آمریکا و همچنین در سال 1909 در سازمان استاندارد مرغ و طیور انگلستان پذیرفته شد. پرهای این نوع مرغ انتظار می رود که سخت و محکم باشد. این مشخصات را از ژن های مرغ مالایی و جاوا به ارث برده است. رنگی که برای این نژاد شناسایی شده است یک ماهگونی کمرنگ مایل به مشکی می باشد. در قسمت دم و باله ها می توان پرهای سیاهی را تماشا کرد. تاج و کاکل های این نژاد مرغ قرمز رنگ و چشمهایش به رنگ نارنجی است. مرغ رد آیلند یک نوع مرغ با پوست زرد است. رنگ زرد در قسمت پاهایش به خوبی دیده می شود. دقت کنید که هر پا باید 4 انگشت داشته باشد و منقار آنها باید به رنگ زرد باشد. این مشخصات مخصوص مرغ های رد آیلند طبیعی است.

تاج آنها معمولا خمیده به سمت راست قرار گرفته است. مرغ های مشابه با شکل هایی شبیه به رد آیلند وجود دارند ولیکن محبوبیت آنها بسیار کمتر از این نژاد است. وزن خروس ها در نژاد رد آیلند 3.5 کیلوگرم و مرغ آن حدودا به 2.5 کیلوگرم می رسد.

تولید تخم مرغ در مرغ های رد آیلند

مرغ های رد آیلند در تخم گذاری بسیار خوب عمل می کنند. بسیار سخت است که مرغ های دیگر از آنها در تولید و استمرار تخم مرغ ها در زمان های مشخص پیشی بگیرند. گروه های اصلی مرغ های رد آیلند به دو منظور پرورش داده شده اند. اما در دهه 1940 این نزاد به گونه‌ای پرورش داده شد که تخم گذاری بیشتری انجام دهد. این در زمانی اتفاق افتاد که این مرغ ها در دو نوع ارثی و صنعتی پرورش داده شدند. آنهایی که برای تخم گذاری بیشتر پرورش داده شدند مرغ هایی هستند که امروزه از این نژاد مشاهده می شود. مرغ های رد آیلند معمولا در حدود 18 تا 20 هفته شروع به تخم گذاری می کنند. یک مرغ خوب می تواند هر سال 200 تا 300 عدد تخم بگذارد.

اگرچه مرغ های دیگر که در زمینه تخم گذاری ضعیف هستند سالیانه حدود 150 تا 250 عدد تخم می گذارند. این تخم مرغ ها در رنگ قهوه‌ای روشن و کرم با اندازه متوسط هستند. اندازه تخم مرغ ها می تواند در طول سال مانند تعداد آنها افزایش یا کاهش یابد. مرغ های ارثی در تعداد و اندازه تخم گذاری خیلی از این گونه مرغ ها عقب تر نستند، ولی تفاوت اسلی آنها در میزان و طعم گوشت آنهاست.

شخصیت رفتاری مرغ رد آیلند

مرغ های رد آیلند بسیار فعال، آرام و مستعد هستند. برخی مواقع خروس هایی در این نوع می توانند کمی پرخاشگر باشند. به طور کلی می توان گفت که آنها بسیار کنجکاو، پر انرژی و دوست داشتنی هستند که با توجه به جنسیت آنها می توانند یکسری تفاوت هایی در شخصیت و رفتار داشته باشند. مرغ ها در مقایسه با خروس ها بسیار آرام تر هستند ولیکن در برخی مواقع ممکن است خروس ها زیاد پرخاش کنند که در این مواقع باید به نوع و دسته خروس انتخابی دقت کنید. نیازی به گفتن نخواهد بود که اگر خروس ها پرخاش زیادی داشتند نباید در اطراف کودکان قرار بگیرند.

 

نکاتی در رابطه با سلامت و بهداشت

مانند سایر پرندگان، کرم های ریز و اکتوپارازیت (نوعی انگل در مرغ ها و پرندگان) های دیگر که می تواند برای آنها مشکلاتی ایجاد کند. این مشکلات می تواند توسط حمام گرد و غبار و چک کردن دقیق برطرف شود. منظور از حمام گرد و غبار حرکتی است که تمام پرندگان هنگامی که در خاک و ماسه قرار می گیرند انجام می دهند تا با استفاده از آن انگل های احتمالی را از بین پرو بال خود خارج کنند. در برخی موارد به این حرکت حمام ماسه نیز گفته می شود. غیر از این گونه مشکلات، به طور کلی این نژاد از جمله نژاد های سالم در نظر گرفته می شود.

آیا مرغ ردآیلند برای شما مناسب است؟

اگر به دنبال یک مرغ تخم گذار درجه یک می گردید، دیگر لازم نیست به دنبال آن باشید. مرغ رد آیلند یک گزینه مناسب برای استفاده در این زمینه است که می تواند به راحتی با تغذیه توسط مواد غیر استاندارد و در تمام مکان های نگهداری مرغ دوام آورد. ولی ما توصیه نمی کنیم که از اینگونه مواد غذایی برای تغذیه آنها استفاده کنید. بسیاری از نژاد های مرغ در مکان های سخت به سختی زنده می مانند ولیکن رد آیلند می تواند دیدگاه شما را در این زمینه به طور کلی تغییر دهد. این نژاد مرغ علاوه بر کارایی اصلی خود بسیار پر انرژی هستند و بیشتر مواقع تمایل دارند که صاحبان خود را دنبال کنند.

آنها به عنوان مرغ های خانگی در بین سایر نژاد ها رتبه خوبی را کسب کرده اند و رفتار بسیار مناسبی با کودکان دارند. البته باید مراقب خروس ها باشید. تعداد کمی از این مرغ ها می تواند تمام نیاز های یک خانواده را برطرف کند. صرف نظر از مکان زندگی شما، این پرندگان قدرتمند تقریبا در هر اقلیمی پیدا می شوند.

 

نتیجه

رد آیلند به عنوان یک نوع مرغ تخم گذار، اثر خود را بر دنیای طیور گذاشته است. آنچه که به عنوان یک پروژه کوچک در حیات کوچک خانه شروع شد و به یک پروژه جهانی در دنیای دام و طیور تبدیل شد. تمام مرغ های رد آیلند شخصیت خاص خود را دارند. تا به امروز مشاهده نشده است که آنها نسبت به سایر مرغ ها حتی آنهایی که پرخاشگر هستند رفتار بدی از خود نشان دهند. همیشه کنجکاو هستند و همواره به سمت درب های لانه‌ی خود هجوم می آورند تا غذای خود را میل کنند.

  

منبع: فارسی پت

فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین از ابتدا تا به امروز

فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین را دارید شاید تاریخچه خرید آنلاین و فروشگاه های آنلاین برای شما جالب باشد و از تجربیات آنها کمک بگیرید.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خرید آنلاین نوعی تجارت الکترونیک می باشد که به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا با استفاده از یک مرورگر از طریق موبایل و یا کامپیوتر خود بتوانند کالا یا خدمات موردنیاز خود را پیدا کرده و به طور مستقیم از طریق اینترنت از یک فروشگاه اینترنتی کالا و یا خدمات مورد نظر خود را خریداری کنند. در اینجا مشتری می‌ تواند تنها با یک سرچ ساده کالای مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب تر در سایت‌های گوناگون پیدا کند رقابتی بسیار تنگاتنگ که به لطف اینترنت به وجود می‌آید، چراکه در اینجا مشتری می‌تواند تنها با یک سرچ تعداد زیادی فروشگاه آنلاین را پیدا کند که محصول و یا خدمات مورد نیاز او را ارائه می‌کنند و به این صورت خریدار می‌تواند با صرف کمترین زمان کالای خود را پیدا کرده قیمت و برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کند تا در نهایت بتواند بدون محدودیت مکانی و زمانی فروشگاه اینترنتی را انتخاب کند که می‌تواند بهترین خدمات و قیمت را در اختیار او قرار دهد.

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند این امکان را برای مشتریان خود فراهم کند تا خریدار بتوانید محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتی بررسی کند یک فروشگاه اینترنتی برای این کار از تصاویر، فیلم جدول مشخصات فنی و توضیحات مربوط به محصول استفاده می کند و حتی خریداران می‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و یا خدمت مورد نظر درج کنند تا مشتریان دیگر بتوانند از آن استفاده کنند علاوه بر تمام این موارد مشتری می‌تواند کالاهای مورد نظر خود را در کنار یکدیگر قرار داده و آنها را با یکدیگر مقایسه کند تا در نهایت مشتری بتواند انتخاب بهتری داشته باشد این موارد تنها قسمت کوچکی از مزایای خرید اینترنتی بشمار می‌آید.

یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند خریدار را قادر کند تا با استفاده از فیلترهایی که در اختیار او قرار می دهد به راحتی بتواند با استفاده از ویژگی‌های مورد نظر خود مدل، مارک یا موارد خاص دیگر به او برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود کمک کند در آخر نیز مشتریان آنلاین می‌توانند برای تکمیل معامله و پرداخت مبلغ کالا و یا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانکی استفاده کنند و یا حتی می‌توانند مبلغ آن را بعد از دریافت محصول با اطمینان بیشتر درب منزل پرداخت کنند چراکه امروزه بسیاری از سایت‌ها برای راحت کردن فرایند خرید و اطمینان بیشتر مشتری برای ارسال کالاهای فیزیکی مانند کتاب، لباس یا لوازم خانگی و هر آنچه که می‌تواند به ذهن شما برسد از سرویس‌های مختلفی مانند ارسال رایگان، پرداخت درب منزل و حتی بازگشت کالا تا یک هفته را برای رقابت با یکدیگر و جلب رضایت بیشتر مشتری ارائه می‌کنند، اما زمان خرید محصولات دیجیتالی مانند فایل‌های صوتی، تصویری و یا نرم افزار از یک فروشگاه اینترنتی معمولاً فایل خریداری شده از طریق اینترنت برای مشتری ارسال می‌شود. اگر در اینجا بخواهیم بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران و جهان نام ببریم می‌توانیم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و یا از 20Bekhar نام ببریم که یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش لوازم خانگی می باشد.

اما این دسته از سایت‌ها که محصول و یا خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند با واژهای مختلفی شناخته می‌شوند که می‌توانیم به خرده فروشی الکترونیکی، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه الکترونیکی، فروشگاه آنلاین و یا فروشگاه مجازی اشاره کنیم. این فروشگاه ها به دلیل اینکه امروزه موبایل های هوشمند در دست همه می‌باشند و بیشترین استفاده را در طول روز برای افراد دارد و بیشتر وقت خود را با گوشی موبایل در اینترنت می‌گذرانند وب سایت‌های خود را به‌ گونه‌ای طراحی کرده اند که مشتریان به راحتی بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن های هوشمند خود به راحتی بررسی کنند و حتی بسیاری از این فروشگاه ها دارای اپلیکیشن هایی می‌باشند که بر روی تلفن همراه و تبلت نصب می‌شود تا مشتریان بتوانند راحت تر از آنها استفاده کنند و همیشه کنار شما باشند.

تاریخچه خرید آنلاین از کجا شروع شد

اگر در اینجا بخواهیم ‌به اولین شرکتی اشاره کنیم که بستر تجارت آنلاین را فراهم کرد می‌توانیم به IBM (OLTP)  اشاره کنیم که در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاین را گسترش داد و توانست امکان پردازش معاملات مالی را در لحظه فراهم کند، بعد از ایجاد این بستر توسط IBM برای اولین بار توسط یک شرکت هواپیمایی در آمریکا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت این شرکت از این بستر برای رزرواسیون بلیط هواپیما به صورت انلاین استفاده می کرد، به این صورت که کامپیوترهای واقع در آژانس های مسافرتی به یکServer  در IBM متصل می شدند که می توانستند به یک Database همزمان دسترسی داشته باشند تا همه آژانس های مسافرتی بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند و کار رزرو کردن بلیط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اینترنتی در ابتدا فقط به عنوان یک ابزاری تبلیغاتی و یک ویترین برای شرکت ها عمل می کرد که شرکت های بزرگ از آن برای معرفی محصولات خود استفاده می کردند تا بتوانند اطلاعات کامل مربوط به محصول خود را معرفی و ارائه کنند اما با همه گیر شدن بیشتر اینترنت و راه پیدا کردن کامپیوترها به خانه ها به سرعت مدیران شرکت های تجاری و تولید کنندگان دریافتند که می‌توانند از این ابزار ساده برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنند و محصولات خود را به تمام دنیا معرقی و به فروش برسانند بدون آنکه محدودیت فیزیکی و زمانی داشته باشند، چراکه تجربه یک خرید آنلاین می‌تواند مزایای بسیاری هم برای فروشنده و هم خریدار ایجاد کند از طرفی فروشنده هیچ محدودیتی در زمان، مکان و تنوع اجناس خود ندارد و می‌تواند هزینه های آن را تا حد چشم گیری کاهش دهد و این یعنی قیمت تمام شده کمتر و قدرت بیشتر برای رقابت؛ از طرف دیگر خریدار نیز بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌تواند در کوتاه ترین زمان محصول خود را پیدا کرده و آن را با هزینه ای بسیار کمتر تهیه کند همین چند عامل باعث شد فروشگاه اینترنتی و تجارت آنلاین با سرعتی باورنکردنی رشد کنند تا جایی که امروزه محصول و یا خدماتی نیست که در اینترنت نتوانید آن را یافت کنید.

رشد فروشگاه های آنلاین از کجا شروع شد

اولین سرور و مرورگر وب جهانی توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 برای استفاده تجاری شروع به طراحی کرد و در سال 1991 شروع به کار کرد و پس از آن در سال 1994 بانکداری آنلاین کار خود را آغاز کرد و سپس اولین فروشگاه اینترنتی پیتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقیقت اولین فروش اینترنتی انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سایت فعالیت خود را در سال 1995 آغاز کرد و پشت آن eBay نیز در سال 1995 پا به دنیای تجارت الکترونیک گذاشتند و از اینجا به بعد بود که فروشگاه های اینترنتی با سرعت باور نکردنی یکی پس از دیگری پا به دنیای تجارت آنلاین گذاشتند تا جایی که امروزه شرکت های کوچک و حتی خرده فروشان نیز سعی کردند از این بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصول و خدمات خود را ارائه کنند و سهم خود را از این بازار پیدا کنند اما به شما پیشنهاد می کنیم آن را دست کم نگیرید و قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و فروشگاه اینترنتی خود با مشکلات و سختی های آن آشنا شوید چون اگر آشنایی درستی با آن نداشته باشد و نتوانید در آن رقابت کنید می‌تواند به سرعت تمام سرمایه و کسب و کار شمارا در خود هضم کند و چیزی از آن باقی نگذارد.

رفتار خریدار یا مشتری در یک فروشگاه اینترنتی

هنگامی که شخصی تصمیم به خرید آنلاین می گیرد به احتمال زیاد از طریق تلفن همراه، رایانه، تبلت و یا سایر دستگاه های دیجیتال برای متصل شدن به اینترنت و جمع آوری اطلاعات استفاده  می کند؛ اما محیط دیجیتال می‌تواند تأثیر منفی بر ذهن مشتری بگذارد چراکه توجه داشته باشد مشتری در زمان خرید آنلاین نمی ‌تواند شما و کسب و کارتان را ببیند و به همین دلیل خطر بیشتری را نسبت به افرادی حس می کند که در یک فروشگاه فیزیکی خرید می‌کنند، سه عامل اصلی وجود دارد که ممکن است در تصمیم گیری افراد در زمان خرید از یک فروشگاه آنلاین تأثیر بگذارد اول اینکه مطمئنا مشتری دوست دارد در زمان خرید یک کالای فیزیکی بتواند آن را از نزدیک ببیند و آن را لمس کند و عدم وجود این موضوع در یک فروشگاه آنلاین باعث می‌شود مشتری به کیفیت و اصل بودن کلاً تردید پیدا کند که محصول واقعی که قرار است به درست او برسد چقدر با تصاویر و توضیحات داده شده مطابقت می کند، دوم اینکه مشتری ممکن است بابت اصل بودن کالا و خدمات پس از فروش و حتی گارانتی به شک بیفتد و از این موضوع ترس داشته باشد که اگر مشکلی وجود داشته باشد چطور می‌تواند این موضوع را پیگیری کند و باید سراغ چه کسی برود، اما سومین عامل که می‌تواند تأثیر منفی بر ذهن مشتری بگذارد پرداخت هزینه در مقابل محصول است که ممکن است با استفاده از درگاه اینترنتی حساب بانکی خود را به خطر بیندازد و یا شاید هیچ گاه کالای خود را دریافت نکند و پول خود را از دست بدهد این عواملی هستند که می‌تواند در رفتار خریدار فروشگاه اینترنتی تاثیر گذاشته و ترجیح دهد کالای مورد نظر را از یک فروشگاه فیزیکی با قیمت بالاتر تهیه کند.

از همین رو صاحبان فروشگاه های آنلاین بر جنبه اعتماد مشتری تأکید بسیار زیادی دارند و سعی می‌کنند با روش های مختلف اعتماد بیشتر مشتری را به دست آورند به همین خاطر نیز بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای اینکه بتوانند اعتماد مشتری خود را به دست آورند و احساس امنیت بیشتری به مشتریان خود بدهند از سرویس هایی مانند ارسال ریگان، تسویه درب منزل، بازگشت کالا و سرویس های دیگری به مشتریان خود ارائه می‌کنند تا خریدار بتواند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهد.

تجارت الکترونیک به سرعتی درحال توسعه در تمام دنیا می باشد که در که در سال های خیلی نزدیک شاهد این خواهیم بود که فروشگاه های فیزیکی بیشتر تبدیل به ویترین و نمایشگاه هایی برای تولید کنندگان و نمایندگی ها می شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در دید مشتری قرار دهند.

منبع: ویکی پدیا